חברי קופת חולים לאומית עוברים לביטוח הסיעודי של מנורה מבטחים - פואנטה

חברי קופת חולים לאומית עוברים לביטוח הסיעודי של מנורה מבטחים

חברי לאומית היו מבוטחים עד כה באמצעות כלל ביטוח, אך לאחר מכרז, המבטחת החדשה בביטוח הסיעודי היא מנורה מבטחים. מתי יתבצע המעבר ומה עליהם לעשות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עכשיו זה רשמי וסופי: מאות אלפי חברי לאומית שירותי בריאות יעברו בקרוב למבטחת חדשה בביטוח הסיעודי: חברת מנורה מבטחים. זאת, לאחר חתימת הסכם בין השתיים ביום חמישי האחרון. לפי ההסכם חדש בין לאומית לבין מנורה מבטחים, 200,000 חברי לאומית שהם כיום בעלי ביטוח סיעודי, יעברו למנורה באופן אוטומטי כבר ב-1.4.2019, ובאפשרותה לקלוט עוד מאות אלפים. משך ההסכם עם מנורה מבטחים הוא לחמש שנים עם אופציית הארכה לתקופה של עד 3 שנים נוספות.

ההסכם נחתם לאור הנחיית המפקח על הביטוח, שבעקבותיה יצאה לאומית במכרז חדש לביטוח סיעודי. הצעתה של מנורה מבטחים נבחרה במכרז, שבו התמודדה גם כלל ביטוח, אשר הייתה המבטחת עד כה. כלל ביטוח הפסידה במכרז גם במאוחדת וגם בלאומית.

לפי ההסכם, מנורה מבטחים תקבל פרמיות בהיקף של כ-700 מיליון ש"ח במהלך חמש השנים הקרובות. מנורה מבטחים תנהל את קרן המבוטחים של מבוטחי לאומית ותישא ב-20% מהסיכון הביטוחי, ואילו קרן המבוטחים (קרן הדדית שאליה מופרשות חלק מהפרמיות) תישא ב-80% מהסיכון ואמורה לממן את רוב התביעות העתידיות.

ניסים אלון, מנכ"ל לאומית, אמר כי הדגש של לאומית בבחירת חברת הביטוח היה לא רק על הצד הכספי אלא על הצד השירותי: "מנורה תעניק שירותים בסטדרט גבוה, תוך דגש על שקיפות מול המבוטחים במיוחד בעת הגשת תביעה".


מה חשוב לדעת על ביטוח סיעודי בקופת חולים?

  • מאז 2016, בעקבות רפורמה, הפוליסות של הביטוחים הסיעודיים בקופות החולים זהות.
  • כל חבר קופת חולים יכול לבקש להצטרף לביטוח הסיעודי של קופת החולים, ללא מגבלה של גיל הצטרפות מקסימלי.
  • עליו למלא הצהרת בריאות ולעבור חיתום רפואי.
  • קופת החולים יכולה לסרב לקבל אותו לביטוח.
  • תינוק שנולד או צורף כחבר קופת החולים עד גיל 12 חודשים, יצורף לביטוח הסיעודי בצורה אוטומטית, וחברת הביטוח תשלח מכתב המעדכן על צירוף התינוק לביטוח להוריו.

לאומית שירותי בריאות משרתת כיום כ-730,000 חברי קופה ויש לה 340 מרכזים רפואיים בכל רחבי הארץ -4,500 עובדי רפואה ומינהל, מהם 2200 רופאים. התקציב השנתי של לאומית הוא למעלה מ 5 מיליארד ₪.

קבוצת מנורה מבטחים מתמחה בניהול עסקי ביטוח, פנסיה ופיננסים. הקבוצה מנהלת נכסים בהיקף של כ-185 מיליארד ש"ח. מנורה מבטחים מציעה מגוון פתרונות בתחומי חסכון ארוך טווח (ביטוח חיים, קרנות פנסיה חדשות וקופות גמל), ביטוח בריאות וביטוח כללי. מנורה מבטחים מחזיקה במלוא הבעלות על קרן הפנסיה הגדולה בישראל, המנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ-100 מיליארד ש"ח.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות