מה חשוב לדעת כשמקבלים טיפול רפואי? - פואנטה

מה חשוב לדעת כשמקבלים טיפול רפואי?

בין אם עברתם תאונה ובין אם עברתם טיפולים רפואיים, ייתכן שתצטרכו להגיש תביעה על רשלנות רפואית. כדי להגיע מוכנים, הנה כמה טיפים לגבי המסמכים שחשוב לדאוג לקבל

Summons paper on the table in doctor's office
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

לעתים קרובות, כאשר אנו נזקקים לקבל טיפול רפואי (למשל לאחר תאונה), אנחנו נמצאים במצב של סערת רגשות. בסיטואציה כזו, לעתים אנחנו מחמיצים טיפולים חשובים ומאבדים מגוון מסמכים קריטיים שעשויים להיות נחוצים לנו במקרה של תביעת ביטוח שנרצה להגיש בהמשך. אי לכך, דווקא כאשר אנחנו מרגישים טוב, כדאי לקבל כמה טיפים כיצד להתנהל כשמקבלים טיפול רפואי, כך שאם יתעורר הצורך (ומי ייתן והוא לא יתעורר) – נדע בדיוק מה לעשות ואיך. הנה ההמלצות:

הקשר שבין טיפול רפואי לבין תביעה משפטית

תאונות דרכים וטיפולים רפואיים מובילים במקרים לא מעטים לנזקים אשר מצדיקים תביעה משפטית. גם אם כל הנתונים לטובתכם, עדיין יש צורך לאסוף שלל מסמכים רפואיים (בין אם מדובר בהפניה ובין אם מדובר במרשם של תרופה), ועדיין יש להקפיד על תיעוד רפואי כמה שיותר מסודר ופרטני, כך שלכל טיפול צריך להתלוות דו"ח רפואי הכולל תאריך, תיאור נסיבות קבלת הטיפול, אופי הבדיקות, תוצאות הבדיקות וכדומה. ברגע שתחליטו להגיש תביעה על רשלנות רפואית או בגין כל נושא אחר, תהיו מוכנים .

חשים בטוב? אל תוותרו על בדיקה!

הרבה אנשים שעוברים תאונה חשים בשעות הראשונות בטוב, ועל כן ממאנים לפנות אל בית החולים כדי לעבור בדיקה מקיפה. החלטה זו היא החלטה שגויה. התחושה הטובה שלאחר התאונה אינה משקפת את המצב הפיזי. לאחר תאונה, רמת האדרנלין כה גבוהה, כך שהרבה פעמים פשוט לא מרגישים רע, גם אם יש דימום פנימי או שבר. אי לכך, חשוב שגוף רפואי יבדוק אותכם באופן מקיף בסמוך למועד הפגיעה – אם על מנת להבטיח את שלומכם ואם על מנת להחזיק במסמכים רפואיים שבעת הצורך יצדדו בטענות שלכם.

דגשים חשובים:

  • עוברים בדיקה רפואית? אל תתביישו, ציינו כל מיחוש קיים, גם אם אינכם חושבים שיש קשר בין הדברים.
  • אם עברתם תאונה (בבית, בעבודה, או בכביש), מוטב שאדם שהיה עמכם בעת האירוע יתלווה למוקד הרפואי. מדוע? ייתכן שהתעלפתם ועל כן אינכם יכולים למסור את השתלשלות האירועים כפי שהיא, ייתכן שלא קלטתם כהלכה את הסיטואציה (בשל התרגשות רבה) וייתכן שאתם פשוט זקוקים לתמיכה.
  • עברתם תאונה? פנו בהקדם הניתן לקבל טיפול רפואי.
  • לאחר שמסיימים לקבל טיפול רפואי, הקפידו לצאת עם כל המסמכים הרלבנטיים: רשימת בדיקות, ממצאים, עלויות, הנחיות וכו'.
  • בהנחה ועברתם תאונת עבודה, ודאו שהמסמכים שמצויים בידכם מציינים זאת. פרט זה עשוי להיות רב ערך בעת תביעה עתידית.
  • אל תצאו מהטיפול בטרם העליתם את כל השאלות שחשובות לכם, למשל, איזו תופעה מצריכה ערנות מיוחדת, האם קיימות בדיקות נוספות שמוטב לעבור, תוך כמה זמן אמורים לחזור להרגיש טוב, האם התרופה שקיבלתם אינה מתנגשת עם תרופות אחרות, האם מותר לנהוג, לאלו תסמינים הגיוני לצפות וכדומה. ככל שתקבלו יותר מידע, כך בבית תהיו יותר רגועים.
    • אתם לאחר הבדיקה? המשיכו להיות ערניים, וחזרו לקבל מענה רפואי אם חלה החמרה.
    • אם עברתם תאונה, הקפידו שלא לפנות לקבל טיפולים רפואיים שלא לצורך. זאת, משום שאם כמות הטיפולים אינה פרופורציונלית, לא תקבלו החזר מלא.

צרות של עשירים

לבסוף נציין שהדבר החשוב ביותר הוא לטפל בעצמכם, לוודא שהכול תקין, ואם לא, לקבל טיפול מסייע.

כידוע, תמיד נחמד לקבל כסף חזרה, ולכן חשוב להזכיר שחברי קופות החולים זכאים למגוון החזרים. לאחר שמתאפסים, מומלץ להרים טלפון למוקד הקופה ולברר.

מה עוד? פשוט מאוד שמרו על עצמכם!

תגובות: 0

נגישות