ביטוח דירה – איך לעשות את זה נכון - פואנטה

ביטוח דירה – איך לעשות את זה נכון

ביטוח דירה הוא ביטוח חיוני, אך לא כולם יודעים על מה חשוב להקפיד, מה מכסה הפוליסה ואיזה כיסוי ניתן במקרה של הצפה, במקרה של ונדליזם ועוד. הנה המדריך המלא

ביטוח דירה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

רכשתם דירה חדשה או יד שנייה, וכעת עליכם לוודא כי אתם מוגנים ממגוון סיטואציות – מנזקי צנרת קלים ועד לנזק רעידת אדמה, שהרי הפתעות לא צפויות הן חלק בלתי נפרד מהחיים וחברות הביטוח מסייעות להתגונן מפניהן. ניתן לרכוש ביטוח דירה הכולל כיסויים שונים כמו ביטוח למבנה עצמו עם אפשרות לתוספת פוליסת ביטוח תכולה. על ההבדלים ביניהם ומה האפשרויות השונות העומדות לרשותכם בבואכם לבטח את הדירה – במדריך המקיף הבא.

ביטוח מבנה

החלק של ביטוח מבנה בביטוח הדירה מכסה את עלות הנזק שנגרם לדירה במקרה של שריפה, התלקחות או התפוצצות חלילה, נזקי מזג אוויר שנגרמו מתנאים קיצוניים כמו רוח (במידה ומהירות הרוח גבוהה מ-30 קשר או אם הנזק נגרם משלג או ברד. במרבית הפוליסות, אם לא נרכשה הרחבה כנגד דליפה שנגרמה ממי גשמים שחדרו לקירות או לתקרת הבית אזי לא יהיה כיסוי. לכן, במקרה של דליפה חשוב לתקנה במהירות על מנת שלא לספוג נזקים שאינם מכוסים בביטוח.

בנוסף, פוליסות הביטוח השונות כוללות גם כיסוי במקרה שכלי תחבורה כלשהו (אפילו מטוס או הליקופטר) פגעו בבית. חלק מהפוליסות יכללו גם סעיף מיוחד המכונה "פעולות זדון" (ונדליזם) – נזק שנגרם במכוון לבית בתקופה שהיה ריק ללא דייר או נזק שנגרם על ידי דייר בנכס.

חשוב לציין כי הנכס מוגן ממקרים של פריצה או שוד רק במקרה שיש דייר כלשהו שמאכלס את הנכס באופן קבוע. נכסים נטושים או ריקים אינם זוכים לכיסוי במקרה של פריצה. לכן, חשוב לעדכן את חברת הביטוח אם דייר עוזב את הנכס למשך יותר מחודש ועדיין לא מצאתם דייר חדש.

ביטוח מבנה ניתן להרחיב גם כנגד נזקים שנגרמו על ידי רעידות אדמה או במקרה של הצפה ממקור מים שאינו גשם. לדוגמה, אם בבית מותקנת מערכת נגד שרפות והברזים החלו לפעול ובמקום רק לכבות אש טועה גרמו לנזק כתוצאה מהצפה – ניתן יהיה לתבוע את פוליסת ביטוח המבנה.

ביטוח תכולה

ביטוח תכולה מכסה את כלל החפצים השייכים לכם ונמצאים בתוך קירות הבית וגם תכשיטים במידה ואבדו לכם מחוץ לבית. במקרה זה אתם מכוסים כנגד הצפות וכן גנבה או שוד.

בביטוח תכולה מספקים בדרך כלל רשימה מסודרת של דברי הערך בבית. חלק מהחפצים, בהתאם לרשימה מסודרת, אינם מכוסים תחת הפוליסה. בין חפצים אלה ניתן למצוא כלי נשק, דברי ערך, ציורים ואומנות, מסמכים וניירות ערך ועוד. אופניים שאינם חשמליים, למשל, כן יהיו מכוסים בתנאי שהיו בתוך הבית ולא קשורים למקלט או בחדר המדרגות.

מה עושים אם הדירה מושכרת?

חלק מהדירות בארץ נרכשות כנכס מניב למטרת שכירות. גם במקרה זה חשוב לעשות ביטוח דירה, כאשר יש לקחת בחשבון כי חלק מהביטוח יגן על המשכיר או בעל הבית – ויכסה את המבנה עצמו ואת החפצים הצמודים למבנה כמו דוד המים, האמבט והאסלה, הארונות הבנויים כחלק מהדירה, מדיח הכלים (אם הוא חלק בנוי במטבח) וחפצים נוספים. חלק נוסף יגן על השוכר ועל מיטלטליו האישיים, לרבות חפצי החשמל שרכש כמו מכונת כביסה, מייבש הכביסה, הטלוויזיות ומכשירי השמע, קונסולות, בגדים ותכשיטים, כלי נגינה ורכוש נוסף שעשוי להיות בבית.



איך ייקבע מחיר פוליסת ביטוח הדירה לשוכר ולמשכיר?

שווי כל אחד מהחפצים המכוסים בכל הפוליסות ישפיע על מחירה הסופי של תכנית הביטוח. כמו כן, תהיה השפעה על נתונים כמו מיקום הנכס, הקומה בה ממוקם הנכס בבניין, אמצעי הגנה שיש בנכס כמו מערכת אזעקה או סורגים בדירה וכן תביעות ביטוח קודמות שהוגשו. למחיר הנכס עצמו תהיה השפעה עבור המשכיר בלבד ופחות עבור שוכר הדירה. למעשה, נכסים חדשים יותר, הכוללים אפשרויות מיגון רבות יותר, עשויים להוזיל את מחיר פוליסת השוכר ולהעלות מעט את פוליסת בעל הבית.

מדוע קיים הבדל זה? משום שבקרות מקרה ביטוח (פריצה עם ונדליזם, שריפה או מקרים נוספים), בעל הבית יפוצה בהתאם לעלות הבנייה של נכס בסטנדרטים זהים לנכס שנפגע, בעוד השוכר מפוצה בהתאם לעלות החפצים שנגנבו.

לסיכום, ביטוח תכולה ומבנה המעניקים מטריית הגנה שלמה לדירה עצמה ולתוכנה מוסיפים לשקט הנפשי שלנו. לא ניתן לדעת מתי הדירה עשויה להינזק בשל פגעי הטבע או כתוצאה מכוונת זדון, ולכן מומלץ לבחור את הפוליסה המתאימה לכם שתגן עליכם מפני כל מקרה שלא יהיה.



תגובות: 0

נגישות