בלי מסך מתקפל, עם דור 5... האם הסמארטפונים החדשים של LG יעמדו בציפיותיכם? - פואנטה

בלי מסך מתקפל, עם דור 5… האם הסמארטפונים החדשים של LG יעמדו בציפיותיכם?

במכשירי הדגל V50 ו-LG G8 ש-LG השיקה בתערוכת הסלולר בברצלונה, היא לא השיקה מסך מתקפל. מה כן? היא מציעה דור 5 ודרך משלה להכפיל את המסך

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי ההכרזות של סמסונג ושל וואווי על סמארטפון מתקפל, הכריזה LG בתערוכת MWC 2019 בברצלונה על שני סמארטפונים חדשים – שאינם מתקפלים אך מנסים להציג חידושים אחרים שככל הנראה יתקשו להשיג את אותה רמה של התעניינות. מדובר בשני מכשירי דגל מהסדרות V ו-G, האחד הוא LG G8ThinQ והשני LG V50 ThinQ.

עד לפני שנים מעטות הייתה LG אחת השחקניות המשמעותיות בענף הסלולר, אבל נראה שהחברות הסיניות וואווי ושיאומי עקפו אותה בסיבוב, שלא לדבר על סמסונג שתמיד הייתה גדולה ממנה – ונשארה כזאת. שיאומי אמנם לא הציגה סמארטפון מתקפל, אך מצליחה לסקרן את הציבור בכל מהלך שהיא עושה, סמסונג הציגה סמארטפון עם מסך מתקפל בשבוע שעבר (Galaxy Fold) וחברת וואווי הציגה בתערוכת הסלולר בברצלונה את וואווי Mate X – סמארטפון מתקפל מרשים ביותר שישווק כבר במהלך השנה (במחיר של 2,300 אירו).

LG אמנם כן עומדת בקצב מבחינת השקת מכשיר דור 5, אבל בהיעדר מסך מתקפל, נראה שהיא יוצאת במידה מסוימת מהזירה של הגדולים (עם זאת, יש לזכור שגם אפל לא השירה אייפון עם מסך מתקפל…).

מה כן LG מציעה ואיך היא מתמודדת עם אתגר המסך?

LG G8ThinQ

 סמארטפון עם מסך OLED בגודל 6.1 אינץ', שמאפשר לבצע פעולות שונות, כמו צילום או מענה לשיחת טלפון, באמצעות תנועה קלה של היד. הדגש של LG במכשיר הזה הוא על טכנולוגיה ביומטרית, יכולות אופטיות ויכולות אודיו. LG הטמיעה במכשיר הזה חיישן שמזהה את מבנה הוורידים בכף היד, מה שאמור להיות מאובטח יותר מזיהוי באמצעות טביעת אצבע. החברה מתגאה בכך שאפשר לפתוח את הסמארטפון באמצעות הצבת כף היד מול המצלמה הקדמית והמתנה של כמה שניות. יש גם פתיחת נעילה באמצעות זיהוי פנים.
בעת צילום וידאו, אפשר לטשטש את הרקע בדומה לתכונה הקיימת בצילומי סטילס (מה שנקרא "בוקה", או "מיקוד חי" אצל היצרניות האחרות).

LG G8ThinQ מגיע עם ערכת השבבים Snapdragon 855 Mobile Platform של Qualcomm וסוללת 3,500mAh. למכשיר יש שלוש מצלמות אחוריות, מצב צילום לילה וטכנולוגיית HDR לאור חלש.

הוא מגיע עם נפח אחסון של 128 ג'יגה עם 6 זיכרון RAM וניתן להרחבה באמצעות כרטיס עד 2 טרה.



LG V50 ThinQ

זהו הסמארטפון הראשון של LG בדור 5. בעולם אין עדיין רשתות דור 5, אך בניגוד לישראל – הן כבר בדרך. LG משתפת פעולה עם עשרה ספקים בשווקים שבהם שירותי 5G יושקו השנה, ביניהם ארה"ב, דרום קוריאה, אוסטרליה ומספר מדינות באירופה. מבחינת הישראלים, סמארטפון 5G יהיה רלבנטי רק בעוד כמה שנים – משום שאין תשתיות רלבנטיות ולא התחילו להקים אותן. אם וכאשר יהיו בישראל רשתות דור 5, אפשר יהיה ליהנות ממכשירים הרבה יותר מהירים (פי 10 מהמהירות של 4G).

ב-V50 ThinQ 5G יש מסך QHD+ OLED FullVision בגודל של 6.4 אינץ' ביחס של 19:5:9, והאודיו שודרג בהשוואה ל-V40 שהושק בארץ רק לאחרונה. ב-LG מתגאים כאן בטכנולוגיית DTS:X מובנת, שמאפשרת לחוות סאונד היקפי המשפר את איכות השמע של כל תוכן.

LG פיתחה מסך כפול כאביזר אופציונלי ל- LG V50 ThinQ 5G. הרעיון הוא להכפיל את גודל המסך לצפייה בסרטונים, למשחקים ועוד. ניתן לצפות בסרט במסך אחד ולחפש מידע במסך השני. תוכנת ריבוי החלונות מחלקת את המסך לשניים ובכך מאפשרת שימוש ב-4 אפליקציות בו זמנית.

V50 ThinQ 5G מגיע בעובי של 8.3 מילימטר ובמשקל של 183 גרם. הוא מצויד בסוללת 4,000mAh, הגדולה ב-20% מזה של ה-V40 ThinQ, ובמערכת קירור חדשה שמונעת מהמכשיר להתחמם גם בזמן ריבוי פעולות של הסמארטפון.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות