האם כדאי לעשות ייעוץ פנסיוני בבנק? - פואנטה

האם כדאי לעשות ייעוץ פנסיוני בבנק?

רוב הבנקים נותנים היום ללקוחות הבנק שירות של ייעוץ פנסיוני ללא תשלום. האם ייעוץ פנסיוני בבנק הניתן באופן הזה הוא כדאי ללקוח, והאם זה באמת חינם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

ראיתם פרסום על ייעוץ פנסיוני בבנק, או שאפילו קיבלתם שיחה מהבנק עם הצעה לייעוץ פנסיוני חינם, ויצאתם מבולבלים – איכשהו החיבור בין המילים "בנק" ו"חינם" לא מתחבר לכם… ובכן, הבנקים לא הפכו לארגונים חברתיים, ומאחורי השירות החינמי יש כמובן כסף שמתגלגל.

ייעוץ פנסיוני בבנק – כמה הוא עולה ולמי?

התיק הפנסיוני של החוסכים מנוהל בדרך כלל על ידי סוכן ביטוח. כאשר מבצעים ייעוץ פנסיוני בבנק, התיק הפנסיוני של עובר למעשה לבנק.

כך, העמלות שקיבל עד היום סוכן הביטוח מחברות הביטוח וקרנות הפנסיה שלכם, עוברות לבנק, וההכנסות שלו מלקוחות הייעוץ הפנסיוני מתבססות על כך.

לאחרונה פורסם שההכנסה השנתית הממוצעת של הבנק מכל לקוח ייעוץ פנסיוני עומדת על כ-900 ש"ח, סכום שלאורך השנים יכול להצטבר לעשרות אלפי שקלים, והמספרים גדלים ככל שהחיסכון הפנסיוני של הלקוח גדול יותר.

הנה דוגמה מספרית לעלות המסתתרת מאחורי "ייעוץ חינם בבנק": עמית בקרן פנסיה עם פרמיה חודשית קבועה של 2000 ש"ח בחודש (לפי שכר חודשי של כ- 10,000 ש"ח), צפוי להניב לבנק מגיל 30 ועד גיל 67 עמלה של כ-95 אלף ש"ח.

ייעוץ פנסיוני בבנק – מה עוד חשוב לדעת?

הבנק אינו יכול ליצור שום קשר עם המעסיק ולנהל את התיק הפנסיוני לעובד באופן פרטני, במקום סוכן הביטוח.



עקב כך, אין ניצול של יתרון לגודל עבור המעסיק ועבור העובד, והמעסיק בעצם הוסיף לעצמו "עוד סוכן ביטוח" שהוא היועץ הפנסיוני בבנק.

תוספת זו רק מכבידה תפעולית ומסרבלת את דוח הגבייה. זו הסיבה שהבנקים עובדים כיום בנתח שוק קטן מאוד יחסית, אינם מטפלים כמעט בפוליסות ביטוחי מנהלים או פוליסות אחרות בחברות הביטוח, ועיקר לקוחותיהם הם עצמאים.

לכן, ללקוחות המעוניינים בייעוץ פנסיוני אובייקטיבי, מקצועי ובעלות הנמוכה ביותר, מומלץ לפנות ליועץ פנסיוני עצמאי, אשר גובה תשלום חד פעמי עבור הייעוץ עצמו, ולא מקבל עמלות כלשהן מבתי ההשקעות וחברות הביטוח.



פואנטה

תגובות: 0

נגישות