ייצוגית נגד UMI: צריכת הדלק בשברולט ספארק גבוהה מהמובטח. מה עם הרכב שלכם?

ייצוגית נגד UMI: צריכת הדלק בשברולט ספארק גבוהה מהמובטח. מה עם הרכב שלכם?

לקוח שרכש שברולט ספארק והתבסס על הבטחות לצריכת דלק חסכונית, הגיש בקשה לייצוגית נגד UMI בגין הטעיה. הבקשה אושרה, וייתכן שאלפי לקוחות יקבלו כ-11,000 שקל חזרה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עבור צרכנים רבים, צריכת הדלק של הרכב הוא שיקול מהותי בהחלטה איזה רכב לקנות. לכן, כאשר מובטחת צריכת דלק אטרקטיבית של 19.6 ק"מ לליטר בממוצע, ובפועל מסתבר שהצריכה האמיתית היא 12 ק"מ לליטר – אין פלא שהלקוח מרגיש מרומה. זה בדיוק מה שעומד בבסיסה של בקשה לייצוגית שאושרה נגד יבואנית שברולט ספארק לישראל חברת UMI, ונגד שגיא מוטורס, שהיא סוכנות ומוסך השירות של UMI.

התובע הייצוגי הוא סוכן ביטוח שרכש -UMI ושגיא מוטורוס מכונית מסוג שברולט ספארק ב-2011. התובע, המיוצג ע"י עו"ד יוסי פוקס וגד קבץ, מבקש פיצוי של כ-11,000 שקל עבור כל לקוח שנפגע – ו-43 מיליון שקל בסך הכול. הטענה היא להטעיה, הפרת חובת הגילוי, עשיית עושר שלא במשפט ועוד.



החברה מצדה טענה כי לא הייתה הטעיה וכי זה מקובל שיש פער בין נתוני המעבדה לבין הנתונים בשטח, אשר מושפעים גם ממצבו המכני של הרכב ועוד. למרות זאת, השופטת צילה צפת מבית המשפט המחוזי תל אביב השתכנעה כי יש לאשר את הבקשה לייצוגית נגד UMI.

יש לציין כי אין מדובר בפעם הראשונה שנושא צריכת הדלק המטעה מגיע לבתי המשפט, והיו כבר יצרניות שהואשמו ונקנסו על הטעיה בפרסום. האיחוד האירופי אימץ בשל כך תקן מחמיר שמחייב את המכוניות לראשונה להימדד לא רק במעבדה כמקובל בעבר, אלא גם בנסיעה בכביש ציבורי.
 


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות