במיזם הרכב השיתופי אוטו-תל מרוצים מנתוני שימוש הולכים וגדלים

למרות המחאה: במיזם הרכב השיתופי אוטו-תל מרוצים מנתוני שימוש הולכים וגדלים

מיזם אוטו-תל – הרכב השיתופי של car2go ועיריית תל אביב – מסכם שנה ומגלה מהו זמן הנסיעה הממוצע, מהן שעות השיא וכמה הרוויחה עיריית תל אביב

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הפקקים ובעיות החניה בתל אביב רק מחמירים – מה שמן הסתם מעניק לתל אביבים סיבה טובה לא להחזיק אוטו ושולח אותם לחפש פתרונות אחרים. אחד הפתרונות האלה הוא אוטו תל – מיזם הרכב השיתופי של חברת car2go ועיריית תל אביב, אשר 96% מהמשתמשים בו הם תל אביביים. נתוני השימוש מגלים כי נכון לסוף 2018, היו לאוטו תל 8,500 מנויים משלמים, וכי כל אחד מרכבי אוטו-תל מבצע בממוצע 5.4 נסיעות ביום.

שיא הנסיעות נשבר בחודש דצמבר 2018, והגיע ל-1,406 נסיעות (כלומר, הזמנה כל דקה). רכבי אוטו-תל פרוסים בנקודת רבות בעיר ומאפשרים למשתמשים חניה חינם הן במקומות השמורים להם והן בשאר מקומות החניה, כך שמדובר ביתרון גדול (אשר כנראה עוד לא הופנם אצל מי שאינו תל אביבי).

נתוני אוטו תל

המיזם, שהושק באוקטובר 2017, מפעיל כיום 260 רכבים – שלמרבה הצער אינם חשמליים. שמורות לו 520 חניות ייעודיות לשירות ברחבי העיר, מה שעורר את זעמם של חלק מתושבי העיר והביא למחאה ממושכת. למרות זאת, המיזם מוכיח את עצמו הן מבחינת מי שכן משתמש בו והן מבחינת העירייה. לפי הודעת החברה, הכנסות עיריית תל אביב ממיזם אוטו-תל נמצאות במגמת עלייה מחודש לחודש, כשבחודש דצמבר האחרון נאמדו ההכנסות בכ-1,239,000 ₪ (כולל מע"מ).

עידו שמיר, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי של עיריית תל אביב-יפו, אמר בהקשר זה כי יותר ויותר תושבים מאמצים את השירות ומבצעים מדי חודש עשרות אלפי נסיעות בשירות: "'אוטו-תל' מוכיח מדי יום את נחיצותו לאלפי תושבים, ואת היותו אחד מהכלים הנוספים המהווים תחליף להחזקת רכב פרטי בעיר. אנו מאמינים שככל שמספר המנויים והשימושים יגדלו, כך תגדל גם האפשרות שאותם מנויים יוותרו על רכבם הפרטי. אני מקווה שעיריות נוספות במטרופולין ישכילו לאמץ אותו".

כמה עולה נסיעה באוטו-תל?

המיזם מציע שתי אפשרויות – האחת של מנוי מזדמן ב-10 שקלים לחודש, והשנייה של מנוי קבוע ב-40 שקל לחודש. המנוי הקבוע אמנם יקר יותר, אך דמי הנסיעה בו זולים יותר (1.20 לכל דקת נסיעה, לעומת 1.70 במנוי מזדמן).

בנוסף, מציעים באוטותל את החודש הראשון חינם והנחה של 10 שקלים בחודשים לבעלי כרטיס דיגיתל.

נתונים מעניינים נוספים על השימוש באוטו-תל

  • סה"כ הזמנות ב-2018: כ-438,000 הזמנות שמומשו
  • מספר נסיעות בדצמבר: כ-43,600 נסיעות
  • מספר נסיעות ברכב בדצמבר: כ-170
  • מרחק נסיעה ממוצעת: 5.49 ק"מ
  • זמן שימוש ממוצע ברכב אוטו-תל: 24 דקות
  • מספר נסיעות ממוצע ביום: 5.6
  • מספר הרכבים במיזם: 260 רכבים
  • שעות הביקוש: כמעט לאורך כל שעות היום, כאשר השיא בשימוש הוא בין 18:00-20:00.
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות