כך אתרי מלונות כמו הוטלס.קום וטריוואגו מטעים צרכנים - וכך מטפלים בזה בבריטניה - פואנטה

כך פועלת הטעיית צרכנים באתרים בוקינג.קום הוטלס.קום או טריוואגו

ששת אתרי המלונות הגדולים, החל מבוקינג.קום ועד אקספדיה, ייאלצו להפסיק להטעות צרכנים באמצעות הודעות מלחיצות על מלאי שאוזל או הצגת מחיר חלקי. אבל רק בבריטניה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




יש כמו כל מיני דרכים לבצע הטעית צרכנים, ובענף התיירות זה נפוץ במיוחד. מכירים את זה שאתם מחפשים מלון באחד מאתרי התיירות כמו אקספדיה,בוקינג.קום, אגודה, hotels.com, טריוואגו ואחרים – וקופצת לעיניכם הודעה ש"עוד 10 אנשים צופים בחדר זה כעת", או "נותר עוד חדר אחד בלבד"…? יצא לכם להתלהב ממחיר אטרקטיבי מאוד באתר כזה, ואז לגלות שזה כלל לא המחיר הסופי? כל השיטות הללו ושיטות אחרות נהוגות ברבים מאתרי המלונות, כאשר לעתים קרובות מדובר בהטעיה ברורה.

לפני כשנתיים פרסם ארגון הצרכנים הבריטי which תחקיר שחשף את שיטות ההטעיה באתרי המלונות, והממשל הבריטי לא נשאר אדיש. הרשות הבריטית לשווקים ותחרות פתחה בחקירה – וכעת היא דורשת משישה אתרי התיירות הגדולים והמפורסמים להפסיק את הטעיית הצרכנים – כשהמטרה היא להרחיב את הנוהל לכלל הענף. מדובר באתרים אקספדיה, Agoda, הוטלס.קום, Ebookers, בוקינג.קום וטריוואגו.

בין היתר, הרשות מצאה כי האתרים הללו מפעילים על הצרכנים לחץ לבצע עסקה וכי צרכנים לעתים מזמינים עסקה שמוצגת להם כמשתלמת ביותר רק בגלל שאותו מלון שילם לאתר את העמלה הגבוהה ביותר. האתרים הללו אף מקדמים ומבליטים בתי מלון שמשלמים להם עמלה גבוהה, ומציגים ללקוח מצג שווא כאילו אותו חדר נמכר במחיר מציאה בהשוואה למחירו המלא – אך בפועל המחיר נמוך רק משום שמדובר בתאריך חלש ולא מבוקש.




האתרים הסכימו לשנות את הפרקטיקות הללו. בין היתר, הם יחלו להציג את המחיר המלא, כולל עמלות ודמי הזמנה – כך שללקוח לא ימתינו הפתעות בסוף התהליך. עם זאת, מותר להם לפרק לגורמים את מחיר העסקה ולהציג מה העלות של כל רכיב בנפרד.

ברשות לתחרות ולשווקים בבריטניה ציינו כי מדובר בששת האתרים הגדולים בענף וכי כעת השאיפה היא להנחיל את הנורמה הזאת לענף כולו. הדבר ייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2019.

למרבה הצער, כל התהליך החשוב הזה מתרחש בבריטניה בלבד – כך שאם צרכנים מחפשים מלון כאן בישראל, בארה"ב או במקום אחר, הם עדיין ייתקלו בהטעיות מכל הסוגים והמינים.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. זה רק עניןש ל זמן עד שזה יגיע לישראל . ישראל מקור הכנסה מצוי של כל אתרי התרמית האלה והמחוקק חייב להנחית עליהם מכבש על מנת שיציגו מחיירם אמיתיים ויפסיקו עם ההטעיות האלה

נגישות