חשש להטעיה? ארקיע וישראייר מוכרות טיסות שיוצאות משדה דב אחרי מועד סגירתו - פואנטה

חשש להטעיה? ארקיע וישראייר מוכרות טיסות שיוצאות משדה דב אחרי מועד סגירתו

רבים מקווים תשנה את החלטתה, שלפיה ב-1 ביולי ייסגר שדה התעופה שדה דב בתל אביב, וביניהן ישראייר וארקיע שממשיכות למכור כרטיסים כרגיל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ב-1 ביולי 2019 אמור להיסגר שדה התעופה שדה דב בתל אביב, אך מסתבר שצרכנים רוכשים כרטיסי טיסה בארקיע ובישראייר מבלי לדעת זאת… היום הוציא הממונה על הרשות להגנת הצרכן מכתב חריף למנכ"לי ארקיע וישראייר בדרישה להפסיק למכור כרטיסי טיסה משדה דב לאחר תאריך הפינוי שנקבע לשדה.

לדברי הממונה, עו"ד מיכאל אטלן, מקום יציאת הטיסה הוא פרט מהותי לצרכן בעת רכישת הכרטיס, ואי גילוי העובדה כי השדה יהיה סגור אחרי תאריך 1.7.19, מהווה הטעיה: "שיווק ומכירת כרטיסי טיסה לאחר ה- 1.7.19 באופן המוצג באתר האינטרנט של חברות ארקיע וישראיר, לרבות בשלב הרכישה של הכרטיס, וכאשר חייבת להיפסק פעילותו של שדה דב, עלול להטעות צרכן בפרט מהותי בעסקה בניגוד לסעיף 2 לחוק הגנת הצרכן – מקום יציאת טיסה הינו פרט מהותי לצרכן בעת רכישת כרטיס טיסה", נכתב במכתב.



עו"ד מיכאל אטלן העביר את הדרישה אל מנכ"לי שתי החברות, והדגיש כי הפרת חוק הגנת הצרכן מקימה עילת תביעה אזרחית ועילה לקיום הליכי אכיפה מנהלית ופלילית על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

יש להניח שארקיע וישראייר יוצאות מהנחה שכמו במקרים קודמים, גם הפעם תידחה סגירת השדה. עם זאת, כרגע מדובר רק בתקווה, וההחלטה טרם שונתה. הממונה התייחס לתקווה זו של ארקיע וישראייר וציין כי "ניסיונות לשנות את ההחלטה המדינית בעניין גורלו של שדה דב או לדחיית המועד שלה, אינם נותנים לגיטחמציה להטעות את הצרכנים".

לגבי כרטיסים שנמכרו כבר, הממונה ביקש מהחברות לאתר את רוכשי הכרטיסים ולהשיב להם את כספם, או להסדיר את העסקה עם כל אחד מהם לשביעות רצונו ובלבד שהצרכנים יבינו מהחברות את המצב המשפטי האמתי של שדה דוב על כל המשתמע מכך: "לא יעלה על הדעת כי כאשר צרכן רוכש כרטיס טיסה, החברות לא יבהירו לו כי שדה דב נסגר ב 1.7.19 ולא ברור מה יעלה בגורל הכרטיס – מדובר בהטעיה שיש להפסיק במהירות האפשרית בטרם הנזק לצרכנים יהיה גדול. לכן נאלצתי לפעול מיידית ולהנחות את החברות לחדול מלמכור את הכרטיסים הללו. אני אשקול בהמשך את מיצוי הדין על ההפרות שכבר בוצעו".

רק נתניהו יכול לדחות את סגירת שדה דב

שר הביטחון, שהוא במקרה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא הגורם היחיד שיכול למנוע את סגירתו של השדה ב-1 ביולי. זאת, מתוקף התיקון לחוק שדה דב שאישרה ועדת הפנים של הכנסת לפני כחודש, לפיו רשאי שר הביטחון לשקול דחייה נוספת בפינויו של השדה משיקולים ביטחוניים.

אלא שנתניהו נעדר מפגישה שהוא היה אמור להשתתף בה ביום שלישי האחרון עם ראש עיריית אילת – אשר מתנגד נחרצות לסגירת השדה, בטענה שהדבר יפגע קשות בתושבי אילת ובתיירות באילת.

תגובת ארקיע: "שולבה הערה במסמכי ההזמנה"

תגובת ארקיע: "לאור העובדה כי לנתב"ג אין כל יכולת להכיל אפילו 5% מפעילות שדה דב ולאור התיקון בחוק שדה דב המאפשר לשר הביטחון להאריך את פעילות השדה, ממשיכה ארקיע למכור כרטיסים לטיסות משדה דב לאילת, וזאת בהעדר כל חלופה אחרת. כך גם עושות כל החברות הפועלות בקווים הפנים ארציים משדה דב. האפשרות בדבר הפסקת הפעילות התעופתית בשדה דב הינה בידיעת הציבור, ולמען הסדר הטוב, ארקיע שילבה במסמכי ההזמנה הערה על כך".

מישראייר לא נמסרה תגובה.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות