גמילה מעישון: מה הסיכוי שלך להצליח להפסיק לעשן? - פואנטה

גמילה מעישון: מה הסיכוי שלך להצליח להפסיק לעשן ?

כמה פעמים כבר אמרתם שזו הסיגריה האחרונה? לא קל להפסיק לעשן. גם כשכבר מחליטים, נשאלת השאלה אם לבחוק בגמילה מעישון באופן מיידי או הדרגתי. קבלו טיפים

(תוכן מקודם)

אנשים רבים מבינים עד כמה העישון מזיק ובאותה נשימה מבינים עד כמה קשה להיגמל. יש ביניהם לא מעטים הפונים לקבל עזרה מקצועית, אך גם פה נתקלים בקשיים ומגלים ששיטות שהוכרזו כמבטיחות אינן מספקות את הסחורה. גמילה עצמית מעישון מצליחה רק אצל 4% מהאנשים ואילו גמילה מעישון באמצעות סדנה מצליחה רק אצל 55% מהאנשים. היכן אתם נמצאים מבחינת הסטטיסטיקה? תלוי בנתוני אישיות ובשיטה שבוחרים.

קשיים בהפסקת עישון

זה לא סוד שלחדול לעשן זה לא פשוט. מעבר להרגלי העישון עצמם, החומר הממכר בסיגריות מקשה על הגמילה וגורם ייסורים נפשיים ופיזיים כאחד. עישון מסייע להסיח את הדעת, תחושה ממכרת לכשעצמה. כאשר המעשן מכבה את הסיגריה, רמת הניקוטין בגוף פוחתת, האופוריה מתפוגגת ותך זמן קצר מתעורר רצון לסיגריה נוספת. ברגע שהסיגריה הבאה אינה מגיעה, מתעוררת תחושת עצבנות, חוסר ריכוז, כעס, תסכול ואף חרדה. הקושי בשיאו בארבעת הימים הראשונים, אך גם החודשים שלאחר מכן אינם בהכרח קלים.



גמילה מיידית או בהדרגה

רבים מהאנשים שעומדים לקראת גמילה תוהים אם לחדול ברגע אחד, או לבחור בתהליך הדרגתי. מה עדיף? לכל שיטה יתרונות וחסרונות משלה.

כאשר בוחרים לחדול לעשן באופן הדרגתי, יותר קל נפשית ועל הדרך זוכים ליהנות מחיזוקים חיוביים, לראות שהשינוי בר השגה וחשוב מכך – למזער את סימני הגמילה. עם זאת, החיסרון טמון בעובדה שלא תמיד יש תאריך יעד ושיטה זו מתאימה רק למי שהוא בעל שליטה עצמית ברמה גבוהה.

גם לגמילה מיידית מעישון יש גם יתרונות וחסרונות. היתרונות הם הפסקה מיידית של הכנסת ניקוטין לגוף. המוכנות הנפשית שלנו לכך גבוהה , כך שהקושי אינו בהכרח מרתיע ואולי אפילו מייצר אתגר או מטרה שעומדים לצלוח. החיסרון הוא שתחילת הגמילה תהיה כנראה הרבה יותר קשה.

הפסקת עישון בבת אחת

באופן כללי, ניתן לקבוע שהפסקת עישון בבת אחת בעיקר מתאימה למעשנים שנחשבים פחות “כבדים” וללא ספק לאנשים חזקים, שמציבים יעדים שיש לכבוש ללא היסוס. מדובר באנשים נחושים. כאשר אנשים בוחרים בשיטה זו ומצליחים, הם לומדים על עצמם שהם הרבה יותר חזקים ממה שהם חושבים – עובדה שמחזקת מגוון מישורים נוספים בחיים.

כמו כן, מי שבוחר בשיטה זו יימצא מגוון אמצעי עזר: מצד אחד כדורים ייעודיים ומנגד טיפולים הוליסטים משלימים.

דרכים לגמילה מעישון

לצד מגוון שיטות תומכות לגמילה מעישון, ניתן למצוא מגוון דרכים יחסית פשוטות, שיטות שכל אדם יכול לסגל לעצמו על מנת להיגמל באופן עצמאי. כך למשל יש להבין לעומק מדוע מבקשים להיגמל, להוכיח לעצמכם שאתם מוכנים לעמוד באתגר, לסלק כל אלמנט שעשוי להזכיר סיגריה, להיערך עם תחליפים עבור מצבים שבהם רגילים לעשן, לחשוב על סך הכסף שחוסכים (לא מעט), לעבור לקפה נטול קפאין (מפחית תחושת עצבנות) וכדומה.

בנוסף, יש מגוון שיטות הוליסטיות שעשויות לסייע בתהליך, וזאת כי הגישה ההוליסטית רואה קשר הדוק בין גוף לנפש ומושתתת על העיקרון שהאדם בנוי מסך חלקיו.

מי שמבקש לחדול לעשן, ימצא עזרה רבה במגוון טכניקות שמגיעות מהעולם ההוליסטי, טכניקות כגון דיקור סיני (ידוע ככלי שמאוד מסייע בשבועיים הראשונים לגמילה), הקפדה על תזונה נכונה (תזונה עשירה בפירות וירקות לצד הקפדה על ארוחות קטנות), שילוב של פעילות ספורטיבית, צריכת צמחי מרפא, טיפולי הילינג, טיפולי רפלקסולוגיה וכדומה.



תגובות: 0

נגישות