סקירה: סמסונג גלקסי A9 - האם 5 מצלמות בסמארטפון אחד הן גימיק? - פואנטה

סקירה: סמסונג גלקסי A9 – האם 5 מצלמות בסמארטפון אחד הן גימיק?

גלקסי A9 מבטיח לספק תמורה גבוהה למי שמחפש סמארטפון בתקציב ביניים. מה היתרונות ומה החסרונות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה השיקה סמסונג את את גלקסי A9 – כשהיא מביאה איתה חידוש לעולם הצילום הסלולרי: סמארטפון עם חמש מצלמות: ארבע מאחור ואחת קדמית. מצד אחד מדובר ללא ספק בתכונה מפתה – במיוחד עבור הדור הצעיר, המכור לשיתוף ברשתות החברתיות, שאליו מלכתחילה מכוון המכשיר הזה שמוגד כמכשיר ביניים. מצד שני, יש לזכור כי עדיין לא מדובר בסמארטפון זול בהשוואה למתחרה החזקה ביותר בקטגוריית הביניים – שיאומי.

מסך ומעבד

מסך 6.3 אינץ' בטכנולוגיית Super AMOLED. רזולוציית 1080 על 2220 פיקסלים Full HD Plus.

המעבד הוא סנפדרגון 660 בעל 8 ליבות עם 6 גיגה זיכרון עבודה. הוא מגיע עם נפח זיכרון גדול של 128 ג'יגה, מה שבהחלט מתאים לצרכים של צעירים אשר צוברים תמונות וסרטונים רבים. אפשר להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס זיכרון עד 512 גיגה.

יתרון נוסף הוא כניסת אוזניות 3.5 מ"מ – בניגוד לדגמי האייפון למשל.

קיים גם קורא טביעות אצבע שמגיב טוב. הוא ממוקם בגב המכשיר, לא קרוב לעדשות המצלמה.

צילום

למצלמה הראשית יש חיישן 24 מגה פיקסל, מיקוד אוטומטי ומפתח צמצם F1.7, ואליה מצטרפת מצלמת טלפוטו לצילומי זום אופטיים כפול 2. החיישן 10 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.4. לשתיהן מצטרפת מצלמה שלישית, בעלת עדשה רחבה עם זווית של 120 מעלות, חיישן 8 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.4. לכל אלה מצטרפת עדשה הרביעית – עדשת עומק המאפשרת ליצור באופן ידני את עומק השדה של התמונה עם חיישן 5 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.2. קיימת אפשרות לצילום בוקה (מיקוד באובייקט כאשר הרקע מטושטש).

מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 24 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.0.

ומה לגבי התמונות? התמונות טובות, אך לא מעולות. בתאורה נמוכה מורגש גירעון והתמונות לא מאוד חדות. מי שרגיל לאיכות התמונות שמציעים הסמארטפונים היקרים של סמסונג – יתאכזב מעט לגלות שלמרות מגוון העדשות, התמונות לא איכותיות כמו באותם דגמים. מצד שני, מדובר במכשיר שעולה בעריך מחצית או קצת יותר, לכן צפוי היה שסמסונג לא תספק איכות כה גבוהה במחיר ביניים.

צילום ב-A9 בעדשה רחבה

סוללה – A9 ישאיר אתכם עם עודף בסוף היום

הסוללה מצוינת, וגם לאחר יום של שימוש אינטנסיבי, אין צורך לרוץ ולחבר את המכשיר למטען. להפך, נותרים אפילו 20% סוללה ויותר. , מדובר בסוללה בקיבולת 3800 מיליאמפר/שעה. הטעינה היא טעינה מהירה שמקפיצה את הטלפון ב-יותר מ-30% תוך חצי שעה.

בשורה התחתונה

לאחר כמה שבועות של שימוש ב-A9, אפשר בהחלט לסכם שמדובר בסמארטפון טוב, מהיר וכיף לשימוש, שמתאים למי שלא יכול או לא רוצה להוציא 3,500-4,000 שקל על מכשיר דגל אבל מעוניין במותג אמין ובחומרה חזקה.

בהיבט הסוללה ונפח הזיכרון הוא בליגה של הגדולים, ובהיבט של הצילום הוא בהחלט מתאים לקטגוריה שבה הוא נמצא – קטגוריית הביניים.

מחיר גלקסי A9

2,200 שקל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות