יקר אבל פחות: הפחתת האגרות על הוצאת דרכון הוארכה בשנתיים, כולל דרכון בנתב"ג - פואנטה

יקר אבל פחות: הפחתת האגרות על הוצאת דרכון הוארכה בשנתיים, כולל דרכון בנתב"ג

בניגוד לעמדת הממשלה, האגרות על הוצאת דרכון לא יעלו. ועדת הכספים האריכה את התקנות, כולל ההנחה על הנפקת דרכון באינטרנט. וכמה עולה דרכון בנתב"ג?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ועדת הכספים האריכה את האגרות המוזלות להנפקת דרכונים. התקנות שהגדירו את התעריפים המוזלים להוצאת דרכון היו אמורות להסתיים ב-31.12.18, אך היום ועדת הכספים האריכה אותן בשנתיים נוספות – וזאת בניגוד לעמדת רשות האוכלוסין ורשות המסים. כזכור, וכפי שפורסם באתר חדשות הצרכנות פואנטה, גם לפני שנה וחצי נתקלה הוזלת התעריפים נתקלה בהתנגדות הממשלה, כך שאין פלא שההחלטה להאריך את ההוזלה לא מוצאת חן בעיני רשות האוכלוסין.

תעריפי אגרות הוצאת דרכון

  • אגרה להוצאת דרכון במשרד הפנים –  265 שקל (במקום 275 שקל)
  • אגרה להוצאת דרכון באינטרנט – 185 שקל בקיץ ו-155 שקל בחורף (במקום 195 שקל)
  • חידוש דרכון כל 5 שנים למי שלא מוסר טביעת אצבעות למאגר הביומטרי – 130 שקל (במקום 275 שקל).

עוד נקבע בשנה שעברה בהחלטת ועדת הכספים ובניגוד לכוונת רשות האוכלוסין ומשרד האוצר, כי כל מי שיבקש לבצע שינויים בפרטי הדרכון שלו, כגון שינוי שם, שם משפחה, מצב משפחתי וכד', לא יידרש לשלם ודרכונו עם הפרטים המעודכנים, יהיה בתוקף עד מועד פקיעת תוקפו מלפני הכנסת השינויים.



דרכון בנתב"ג – המחיר לא יעלה

בהמשך לתקנות שאושרו מחדש, גם האגרה על הוצאת דרכון בנתב"ג לא תעמוד על המחיר השערורייתי שדורשת רשות האוכלוסין. האגרה תמשיך לעמוד על 815 שקל – במקום 1,105 שקל. אמנם עדיין מדובר בסכום גבוה מאוד (שהוא לעתים קרובות גבוה ממחיר כרטיס הטיסה), אך עדיין הוא ב-290 שקל יותר נמוך מהסכום המקורי.

רשות האוכלוסין התנגדה

עדכון התעריפים החל בעקבות הכנסת הדרכונים הביומטריים לתוקף ע"י רשות האוכלוסין, לאחר שהחוק הביומטרי אושר ולאחר שהוחלט לאמץ את השיטה הביומטרית להנפקת תעודות, כולל תעודות זהות ודרכונים. המשמעות הייתה אגרות גבוהות – ובוועדת הכספים התנגדו עוד לפני שנה וחצי במהלך הדיונים. לפני שנה וחצי, בניגוד לעמדת הממשלה, חברי ועדת הכספים כפו על רשות האוכלוסין להוזיל את האגרות. בדיון הנוכחי רשות המיסים לקבוע את התקנות כהוראת קבע ולקבע את התעריפים הגבוהים, אך חברי הוועדה ציינו כי לאור בעיות שונות בתחום הדרכונים הביומטריים הם מבקשים להאריך את ההוזלה בשנתיים, במהלכן ניתן יהיה לבחון את המצב ולערוך שיפורים ככל שידרשו.

ברשות האוכלוסין וההגירה לא התלהבו מהארכת ההוזלה. כך למשל, עירית ויסבלום מרשות האוכלוסין וההגירה אמרה כך: "התאמנו בקיץ 2017 את תקנות הדרכונים לעידן הביומטרי, לדרישת הוועדה עשינו ויתורים גדולים וניכרים, זה אושר בהוראת שעה עד סוף 2018, וכעת אנחנו מבקשים להפוך את זה להוראה קבועה".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, לא נעתר: "היו דיונים ערים בנושא הזה ופעלנו לטובת הציבור ככל שניתן, יחד עם זה יש הרבה בעיות, כולל תינוק שחייבתם בתשלום ועניינים אחרים, אנחנו מעדיפים שההוראה תוארך בשנתיים, והדברים יבחנו בהמשך, אולי תראו מקום לשינויים".

כך תוזילו עוד יותר את האגרה על הדרכון

לא כל הצרכנים מודעים לכך, אבל הוצאת דרכון באינטרנט מוזילה את ההוצאה.

תעריפי הוצאת דרכונים באינטרנט מוזלים ב- 40 ₪ בחודשי החורף (מאוקטובר ועד סוף אפריל עם התיקון החדש) וב- 10 ₪ בקיץ, בחודשים מאי עד אוקטובר, עת הלשכות של רשות האוכלוסין עמוסות מאוד.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות