10 חוגים מומלצים לילדים - פואנטה

10 חוגים מומלצים לילדים

חוגים לילדים מקנים שפע של מיומנויות, מעבר להנאה ולבילוי החברתי. החל מחוג שמומלץ לטיפול בהפרעות קשב וריכוז ועד חוג שמפתח קואורדינציה – כל האפשרויות פתוחות

חוגים להפרעות קשב וריכוז
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

הדור הנוכחי, שמסיבות מובנות מכונה לא פעם "דור המסכים", מתאפיין בין השאר בשיעור גבוה יחסית של ילדים המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז. חלק מהילדים סובלים גם מהיפראקטיביות (ADHD) ואחרים פשוט מתקשים להישאר מרוכזים בשיעור. אספנו עבורכם מספר חוגים מומלצים שיסייעו להם להוציא אנרגיה מיותרת ועל הדרך לחדד מגוון כישורים.

1. חוג רכיבה על סוסים

רכיבה על סוסים קיבלה בעשורים האחרונים גם משמעות טיפולית. חוגי רכיבה שמיועדים לילדים ונוער בשלל חוות ברחבי הארץ מאפשרים לילדים לחוש את הקשר המיוחד עם החיה, לגלות את העוצמה הטמונה ברכיבה ולבלות בסביבה טבעית ופסטורלית.



2. חוג טניס

משחק הטניס משלב שיפור מיומנויות ריכוז ומשפר את הכושר הגופני. כיום, אפשר לבחור במגרשים בגודל מצומצם לקטנטנים (קט-טניס) או במגרשים בגודל מלא בהם הם יכולים לפתח את יכולת המיקוד בהמתנה לכדור המגיע מעבר לרשת.

3. חוג כדורגל

משחק הכדורגל מאפשר לבנות כישורים חברתיים תוך שימוש במגוון רחב של שרירים במהלך הפעילות הגופנית המאומצת. המשחק מאפשר לשחרר אנרגיות ולהתמודד עם תחרותיות בסיטואציה בה כל ילד יכול למצוא את מקומו בקבוצה.

4. חוגי ריקוד בסגנונות שונים

בלט, ג'ז, סלסה וגם היפ-הופ. כיום אפשר למצוא מגוון עצום של חוגים לילדים. חלק מהקבוצות כוללות קבוצות לבנות בנפרד ואחרות הן קבוצות מעורבות. הריקוד מאפשר להביע באמצעות הגוף תחושות ורגשות תוך עבודה הדרגתית על השרירים השונים. גלו לאיזו מוזיקה הילד מתחבר ומצאו את חוג הריקוד שיתאים לו.

5. חוג סייף

למרות התדמית האלימה מעט שנלווית למקצועות הלחימה בכלל ולסיף בפרט, חוג סייף מאפשר לפרוק אגרסיות וכל זאת בתנועות אציליות ואלגנטיות. הסייף מלמד יציבה נכונה החשובה במיוחד בגילאים צעירים על מנת להעניק לגוף בסיס איתן כבר מילדות, משפר את יכולות הריכוז ומחזק את הבhטחון העצמי.

6. חוגי אמנויות פלסטיות

יש המגלים עולם פנימי מרתק היוצא החוצה בחוגים שונים של אמנויות פלסטיות. קדרות, פיסול וציור הופכים להיות כלי בידיו של הילד להתמודדות עם מגוון חוויות חדשות, רגשות שונים, פחדים וחרדות. חוגי האמנות מפתחים את החשיבה היצירתית ואת הצד הימני של המוח ופותחים צוהר לעולם מרתק של אמנות המלווה את הילד בהמשך חייו.

7. חוגי נגינה

מפסנתר ועד כינור – כלים מוזיקליים מפתחים את הקואורדינציה, יכולת הריכוז והסבלנות ומאפשרים לבטא רגשות בצלילים. חשוב למצוא כלי נגינה שהילד מתחבר אליו כמו גיטרה, פסנתר, חלילית או כינור. לילד יש הפרעות קשב וריכוז? אימוני הנגינה יסייעו לו לפתח משמעת עצמית וריכוז.

8. חוג קראטה

קראטה, בדומה לסיף, מאפשר לפתח משמעת עצמית, יכולת התבוננות וריכוז ומגוון רחב של כישורים פיזיים בעבודה אינטנסיבית על כל השרירים. התחרות בקראטה היא כפולה – כנגד היכולת העצמית ומול יריב אחר. הקראטה מפתח גם את הביטחון העצמי ובונה ערכים חזקים לחיים.

9. חוג באולינג

רחבת הבאולינג משמשת זירה לפיתוח קשרים אישיים ובנייה של קשר עין יד, תוך פיתוח מיומנויות חשובות כמו דיוק וריכוז. המשחק מתאים גם לילדים צעירים כאשר המסלול מותאם לרמות קושי משתנות והכדורים מוצעים במספר רמות כובד.

10. חוג החלקה על קרח

החלקה על קרח (והוקי קרח) מאפשרים להוציא כמויות גדולות של אנרגיה בפעילות אומנותית או ספורטיבית מהנה. ההחלקה עצמה מפתחת מיומנויות של יציבה נכונה וקורדינציה אפשר למצוא חוגי החלקה על קרח בכל רחבי הארץ.

לסיכום, פעילויות העשרה לאחר שעות הלימודים מסייעות לפתח מגוון רחב של כישורים ולעזור גם להתמודד עם אתגרים כמו הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות באמצעות המרה של עודפי האנרגיה וחוסר השקט לפעילויות מהנות.



1
נגישות