יועץ משכנתאות – הבעד והנגד - פואנטה

יועץ משכנתאות – הבעד והנגד

עומדים לרכוש דירה ומתלבטים אם להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות? למה זה חשוב, במה מתבטא הייעוץ שלו ובשורה התחתונה- כמה כסף הוא יחסוך לכם? לפניכם: הבעד והנגד בייעוץ משכנתאות

למה לקחת יועץ משכנתאות חיצוני
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מרבית הזוגות הצעירים בישראל פונים לבנק לקבלת סיוע במימון רכישת דירת החלומות שלהם, הלוואה המוכרת לכולנו בשם משכנתא. מדובר בהליך רציני, מחייב שדורש אחריות והתחייבות להחזר סכומים לא מבוטלים למשך שנים רבות.

כל אחד מאיתנו, מן הסתם, ירצה להוזיל את תנאי ההלוואה שלו עד כמה שניתן. השאלה היא אם זוג צעיר שפונה לבנק בבקשה למשכנתא, יידע לשאול את השאלות הנכונות, לנהל משא ומתן ולבנות לעצמו את תמהיל המשכנתא האופטימלי, כזה שמתאים ליכולותיו הכלכליות, כולל תרחישים שונים שעלולים לצוץ במהלך השנים ולשנות את פני התמונה כולה.
סביר להניח שהתשובה לשאלה זו היא שלילית. לרובנו אין את הידע הבנקאי והכלכלי כדי להבין כיצד בדיוק פועל המנגנון הזה שנקרא משכנתא.

תוסיפו לכך את העובדה שהבנקים הם עסק מסחרי לכל דבר, שאינו תורם את כספו, אלא מנהל מנגנון פיננסי שמטרתו להרוויח, גם מהמשכנתא שלכם. הדבר אינו מרמז חלילה על כוונות הבנק לפגוע בלווים, אולם ההוויה הבנקאית מבוססת על רווחים מלקוחות הבנק, כולל אתכם, זוג צעיר, העומד בפני נטילת משכנתא.

אז אתם, זוג צעיר, מעוניינים לרכוש דירה באמצעות סיוע במימונה על ידי הבנק. אין לכם מושג במונחים בנקאיים בכלל, ובמונחי משכנתא בפרט, ואתם ניגשים לקבל את המידע הזה מהבנק, שם יישב מולכם יועץ משכנתאות מטעם הבנק, יפרוש בפניכם את תוכנית ההלוואה והמסלולים השונים, ימליץ לכם באיזה אפיק כדאי להתמקד וכיצד תוכלו לשלב בין מספר אפיקי הלוואה, מה שנקרא, תמהיל משכנתא. כמו כן תקבלו הסבר על התנאים שהבנק מציב בפניכם כדי לקבל את ההלוואה, למשל הדרישה לרכוש פוליסת ביטוח חיים וביטוח דירה כתנאי לקבלת המשכנתא, וסביר להניח שהוא גם ימליץ לכם לפנות לחברות הביטוח עמן עובד הבנק.

אולם מה שלא יספר לכם אותו יועץ משכנתאות מטעם הבנק, הוא שישנן דרכים להוזיל עלויות. למשל, רכישת פוליסת ביטוח דירה וחיים מחברת ביטוח אחרת, זולה יותר, שלא קשורה לבנק. הוא גם לא יספר לכם על מסלולי הלוואה נוספים שתוכלו להוסיף לתמהיל המשכנתא, כאלו שעשויים להיטיב אתכם ולחסוך לכם את עלויות ההחזרים החודשיים, כאלו שאולי יקטינו את הרווחים של הבנק, אולם יועילו לכם מאוד.

מי כן יעשה לכם סדר בדברים? יועץ משכנתאות חיצוני, שאינו קשור לשום בנק ואין לו כל אינטרס לקדם מסלול הלוואה כזה או אחר.

יועץ משכנתאות – הדרך שלכם להוזיל הלוואת משכנתא

יועץ משכנתאות חיצוני אינו עובד עבור כל בנק שהוא. מדובר באיש מקצוע, בעל הבנה בנקאית ופיננסית ומעל הכל באדם אובייקטיבי. תפקידו להוזיל עבורכם את עלויות המשכנתא ככל שניתן. הוא יתחשב בנתונים כמו גובה המשכנתא המבוקשת, יכולת ההחזר החודשי, משך המשכנתא שרצוי לכם וגם יחשוב איתכם על פתרונות לתרחישים בלתי צפויים שעלולים לקרות וחשוב לקחת בחשבון.



יועץ משכנתאות חיצוני יסביר לכם את כל הדרוש הסבר ובעיקר יכין אתכם לשאלות שישאלו אתכם בבנק, יסביר לכם על כל הסיכויים והסיכונים במסלולי ההלוואה השונים וירכיב ביחד איתכם את תמהיל המשכנתא הטוב ביותר עבורכם, בעיקר כזה שיכול להוזיל לכם עלויות בצורה משמעותית ביותר. אתם תגלו איתו שניתן לנהל מו"מ על גובה הריבית גם עם הבנקאי, וזה אפשרי, אם רק תדעו על מה אתם מתמקחים וכיצד עליכם לנהל את המיקוח.

לסיכום, אין הרבה שיקולים נגד קבלת שירותי ייעוץ משכנתאות. הדבר יכול רק להועיל לכם. על אף ששירותים אלו כרוכים בשכר טרחה עבור השירות, בשורה התחתונה אפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים בעלויות המשכנתא.


תגובות: 0

נגישות