טעויות נפוצות בתחזוקת מדיח כלים - פואנטה

טעויות נפוצות בתחזוקת מדיח כלים

הכלים יוצאים מהמדיח לא נקיים? שימו לב, לא מדובר רק בכלים מלוכלכים, אלא בתמרור אזהרה שעלול לבשר על תקלות פוטנציאליות. הכול מתחיל בתחזוקת המדיח

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

לכולנו יש מדיח כלים במטבח, אבל לא לכולנו הכלים יוצאים נקיים אחרי ההדחה. הסיבה לכך נעוצה לרוב בשימוש לא נכון במדיח הכלים ובתחזוקה לקויה – מה שיכול לגרום לא רק לכלים מלוכלכים, אלא גם לתקלות מיותרות שתיקונן עולה ביוקר. לפניכם הטעויות הנפוצות בתחזוקת מדיח בכלים והדרכים למנוע אותן בקלות.

טעות ראשונה – הכנסת כלים עם שאריות של אוכל

הכנסת כלים למדיח עם שאריות אוכל עליהן יכולה לגרום לסתימת המסנן (פילטר) ולהפרעה לניקוז המים.

בנוסף, הכנסת כלים מלוכלכים למדיח יכולה לגרום לריח רע מסיבה אחת – מדובר במוצר חשמלי אטום וריחן של שאריות המזון אינו יוצא לשום מקום. מומלץ לנקות את הפילטר אחת לחודש באמצעות שטיפתו במים חמים ולהשתמש במפיצי ריח למדיח.

לפני הכנסת הכלים למדיח יש להיפטר משאריות מזון שונות שנדבקו עליהם, למשל לשטוף אותם או מינימום לנגב אותם במגבת נייר.

מומלץ להכניס את הכלים למדיח מיד בסיום הארוחה ולא לחכות שהלכלוך יידבק אליהם. כלים שומניים במיוחד (למשל מחבתות) מומלץ להכניס למדיח ולהפעיל תכניות מקדימות להסרתם או לנקות בנייר סופג.

טעות שנייה – כלים לא מסודרים במדיח

הכנסת כלים למדיח ללא סידורם במקומות הייעודיים עבורם יכולה למנוע תנועה חופשית של המתזים (הממטרות)- מה שיגרום לכך שהמים לא יגיעו לכל המקומות וחלק מהכלים יישארו לכן מלוכלכים. הדרך הטובה למנוע זאת היא כפולה: להכניס את הכלים למקומם (צלחות, כוסות, סכו"ם) ולוודא שהמתזים מסתובבים בקלות טרם הפעלת המדיח.


טעות שלישית – חיסכון במלח

אי הכנסת מלח למדיח יכולה לגרום להצטברות אבנית שסותמת אותו ופוגעת בתפקודו. אבנית זו נוצרת מכיוון שבארץ המים נחשבים ל"קשים" וכוללים חומרים כמו מגנזיום וסידן. לכן, יש להקפיד להוסיף מלח לתא המיועד לכך בכל הפעלה או בכל פעם שנדלקת נורית. בנוסף, המלח תורם להברקת הכלים.
את המלח יש להכניס למדיח לפני הפעלתו ולא בסיום ההדחה. הסיבה לכך היא שהאופציה השנייה גורמת לחורים בנירוסטה שממנה עשוי המדיח – חורים שמהווים מפגע אסתטי ויכולים לגרום לנזילות מתחתית המדיח.

טעות רביעית – אי ניקוי המדיח

אי ניקוי המדיח גורם להצטברות מיותרת של אבנית ושומנים ויוצרים נזקים מצטברים – נזקים שפוגמים הן ביעילותו, הן בביצועיו של המדיח, הן בתקינותו ובאים לידי ביטוי בראש ובראשונה בכלים שאינם נקיים מספיק. הדרך הטובה ביותר למנוע זאת היא פשוטה – ניקוי המדיח כל 60 פעולות באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים שניתן למצוא בכל סופרמרקט.

טעות חמישית – אי הפעלת המדיח לעיתים קרובות

אי הפעלת המדיח לתקופה ארוכה יכולה לגרום לו לאבד את כוחו ולהתקלקל לעתים תכופות. אמנם הפעלת המדיח עולה כסף ומבזבזת מים, אבל כיום יש מדיח חסכוני שמחשב לבד את הטמפרטורה ואת כמות המים הנדרשת – שני אלמנטים שמאפשרים לחסוך הן באנרגיה והן במים. אפשרות נוספת היא להפעיל את המדיח לפחות פעם בשבועיים.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



תגובות: 0

נגישות