הסוף להזעת יתר בבית השחי באמצעות טיפול חדשני - פואנטה

הסוף להזעת יתר בבית השחי באמצעות טיפול חדשני

מי שסובל מהזעת יתר מוצא את עצמו לא פעם נבוך ואפילו מגביל את עצמו מלבצע פעילויות מסוימות. טיפול בטכנולוגיית מירה-דריי מציע פתרון חדשני שמשחרר את את המטופלים מהמבוכה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הזעה היא מנגנון חיוני שמבטיח כי טמפרטורת הגוף לא תעלה יתר על המידה, אבל כשהמנגנון משתבש והאדם מדיף כמויות גדולות במיוחד של זיעה, ובפרט מבתי השחי, זו כבר בעיה שכדאי למצוא לה פתרון. בעבר הטיפולים המקובלים בהזעת היתר היו הזרקות בוטוקס וניתוחים. כיום ישנו טיפול חדשני, אפקטיבי במיוחד וכזה שמייצר שינוי משמעותי ולצמיתות – מירה-דריי (miraDry).

היתרונות של הטיפול החדשני

הצורך בטיפול חדשני נובע משתי סיבות: ראשית, השכיחות הגבוהה יחסית של בעיית הזעת היתר ועגמת הנפש הרבה שהיא גורמת, ושנית, החסרונות של שיטות הטיפול הישנות.



הזרקת בוטוקס אמנם הצליחה להפחית את כמות הזיעה, אולם השפעתו של החומר מוגבלת לכ-4-5 חודשים בלבד ועל כן יש צורך לחזור ולעבור את הטיפול בתדירות גבוהה למדי.

האופציה הכירורגית אמנם הצליחה במקרים רבים לפתור את הבעיה גם לטווח הארוך, אולם הייתה כרוכה בכאב וחייבה תקופת החלמה בלתי מבוטלת (מה גם שבכל ניתוח טמון סיכון מסוים). טיפול בהזעת יתר בבית השחי בשיטת מירה-דריי מספק פתרון יעיל (צמצום כמויות הזיעה מבית השחי בכ-80%!), לתמיד וללא כאבים או תופעות לוואי משמעותיות.

כיצד נפתרת בעיית הזעת היתר בבית השחי בטכנולוגיית מירה-דריי?

טיפול בהזעת יתר בשיטה החדשנית מבוסס על אנרגיה אלקטרו-מגנטית ועל האיכויות המאפיינות אנרגיה זו. בזכותן ניתן לפגוע באופן ממוקד בבלוטות זיעה בבתי השחי מבלי להזיק לבלוטות לימפה באזור, לעור, לתאי שריר וכו’. האנרגיה מובילה להמסתן של בלוטות זיעה רבות ובעצם לסילוקן מהגוף, מאחר שישנן בגוף בלוטות זיעה רבות אין סכנה להתחממות יתר, אבל כן נמנעת התופעה של הזעת יתר בבית שחי.

המכשיר אשר מוצמד לבית השחי קיבל את כל האישורים הנדרשים, כך שהטיפול בטוח לחלוטין, ובפרט אם הוא מבוצע ע”י כירורג פלסטי מנוסה דוגמת ד”ר מוני פרידמן.

ד”ר מוני פרידמן, כירורג פלסטי
ד”ר מוני פרידמן, כירורג פלסטי

הטיפול נמשך כשעה אחת בלבד, אין צורך בהרדמה (אלא באלחוש מקומי בלבד) והחזרה לשגרה הינה מיידית. תופעות הלוואי האפשריות היחידות הן אי נוחות מסוימות, אדמומיות או נפיחות קלה באזור שאליו הוצמד המכשיר המתקדם, וכן ירידה בתחושה סביב בית השחי ונשירה של השיער מאיבר זה (פרט לירידה בתחושה ולנשירת השיער, שבחלק מהמקרים נמשכות מספר חודשים, כל תופעות הלוואי מתפוגגות מעצמן תוך זמן קצר).

האם הטיפול מתאים לכל מי שסובל מהזעת יתר?

יש סוגים שונים של הזעת יתר. בגוף שלנו קיימים שני סוגים של בלוטות זיעה: אפוקריניות ואקריניות. הבלוטות האפוקיריניות הן הגדולות יותר, הן מרוכזות בבתי השחי ובמפשעות, ובגלל שבתי השחי הם מקום שעלולים להצטבר בו חיידקים רבים, בלוטות אלה הן האחראיות לריח הלא נעים של הזיעה ולמבוכה העזה שהיא מייצרת.

שיטת מירה-דריי מומלצת במיוחד במקרים של הזעת יתר בבית שחי (ישנם גם מקרים של הזעת יתר בכפות הידיים, בקרקפת ועוד).

בכל מקרה, ההמלצה היא להגיע לרופא בעל יושרה, דוגמת ד”ר מוני פרידמן, ולקבל ממנו חוות דעת ספציפית לגביכם מבחינת אחוזי ההצלחה הצפויים.

מחקרים שונים גילו כי כמויות הזיעה שניגרות מבית השחי בעקבות טיפול במירה-דריי פוחתות בכ-80%, וזאת לאחר מקסימום שני מפגשים (במרווח של 3 חודשים זה מזה).

שאלות ותשובות בנושא הזעת יתר: טיפול בהזעת יתר.


1
נגישות