כך תבחרו בית השקעות - פואנטה

כך תבחרו בית השקעות

למרות החשיבות הרבה של הנושא, רבים מאיתנו נמנעים מלברר פרטים על בית ההשקעות הנכון להשקיע בו את כספנו – ומסתפקים בהמלצה או האזנה לפרסומות. מה בכל זאת חשוב לבדוק?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

יש לכם סכום כסף עודף שחשבתם להשקיעו בבית השקעות? בחירת בית השקעות היא משימה מורכבת למדי ויש לבחור אותו בקפידה. הנה כמה פרמטרים שרצוי מאוד להתחשב בהם, בדרך לבחירת בית השקעות בצורה נכונה.

כמה דברים שכדאי לדעת אודות ביצועי בתי השקעות

אמנם לא ניתן לחזות הצלחה או כישלון של בתי השקעות בקלות, אולם חשוב לזכור שמדובר בעולם של עליות וירידות. יש בתי השקעות שרווחיהם גבוהים ויש מקרים הפוכים, והגלגל לא פעם מתהפך. מומלץ לברר את כל המידע אודות בית ההשקעות שאתם מתעניינים בו, כולל האופן שבו הוא מגיב לתנודות בשוק ההון.

כמו כן, תמיד עדיף לבחור בית השקעות יציב ובעל ניסיון ארוך שנים, וכמובן עם שרשרת של הצלחות.




שקיפות גבוהה

גם אם רובנו לא מבינים הרבה בשוק ההון או באפיקי השקעה אחרים, חשוב שבית ההשקעה שבו נבחר יהיה שקוף באשר לפעולותיו, אפיקי ההשקעה שלו וכל מידע רלבנטי לגבי המכירות והקניות המתבצעות בבית ההשקעות.

בדקו גם כיצד המידע מועבר אליכם. כיום, בתי השקעות לא רק שולחים את המידע באופן יזום, אלא מאפשרים צפייה עצמאית בכל תיק השקעות שאתם מחזיקים בעזרת העמוד האישי באתר וכד'. גלו מהי הדרך הכי נוחה עבורכם לצפות בנתונים הללו.

מול מי אתם מתנהלים?

בכל חברה קיימת היררכיה, וגם בתי השקעות מעסיקים כמה מנהלים שאחראים על תיקי הלקוחות. אם ניתן, נסו לברר מידע לא רק על בית ההשקעות עצמו, אלא גם על מנהל תיק הלקוחות המסוים, כולל הצלחותיו, ביצועיו ולא פחות חשוב, הדרך שבה הוא מתייחס אליכם.

בררו גם עד כמה הוא יהיה זמין לפניותיכם ובאיזו מידה הוא פתוח לשאלותיכם. בכל זאת, מדובר בכספכם המושקע שם, כך שתרצו מנהל תיק לקוחות זמין, אדיב ובעל רזומה עשיר של הצלחות ניהוליות.

מחיר הניהול

חשוב לציין שניתן להתמקח על מחיר הניהול הנגבה מכם, בדיוק כמו שרצוי לעשות עם מנהלי קרנות פנסיה וכד'. נסו לברר גם בדיוק על מה נגבה מכם אותו המחיר, מהן האותיות הקטנות ומהם מרכיביו המדויקים.

לסיכום, רצוי להשוות בין מספר בתי השקעות ואפילו לנסות לפצל את ההשקעות שלכם בכמה מוקדים.



תגובות: 0

נגישות