אחרי סלקום ופרטנר, גולן טלקום והוט מובייל מייקרות חבילות. מיהן חברות הסלולר הזולות? - פואנטה

אחרי סלקום ופרטנר – גם גולן טלקום והוט מובייל מייקרות חבילות. מיהן חברות הסלולר הכי זולות?

לנוכח גל של עליות מחירים בחברות הסלולר, זה הזמן להתנייד לחברות שעדיין מציעות חבילות סלולר זולות עם נפח גלישה גדול. בדיקת פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

המהלך של סלקום הצליח לה: היא ייקרה את התעריפים בקול תרועה רמה ואותתה לחברות הסלולר לבוא בעקבותיה – והנה זה קרה. מחירי חבילות הסלולר ב-012 מובייל, השייכת לפרטנר, התייקרו גם הם – וגם שתי חברות הסלולר שנחשבות חסרות דיסקאונט: גולן טלקום והוט מובייל – ביטלו את חבילות ה-29.90 שקל.

חבילות הסלולר בסלקום – המקל והגזר

כפי שפורסם בפואנטה, סלקום ייקרה תעריפים בהודעה חגיגית לעיתונות שבה הודיעה על מודל תמחור חדש (שם מכובס להעלאת מחירים) עבור לקוחות חדשים – שמגלם התייקרות של 10 שקלים לכל אחת מהחבילות, כך שחבילת 30 ג'יגה עולה כעת 50 שקל בחודש. לצד המקל היא נתנה גם גזר – המחירים הללו הם מחירים לכל החיים, הגלישה ב-4 אפליקציות מבוקשות היא לא ההגבלה ויש גם 500 דקות לחו"ל ל-10 יעדים נבחרים לנייחים וניידים.


אלא שבמי שנכנס לאתר של סלקום כלל לא רואה את החבילה הזאת ב-50 שקל. הוא רואה רק חבילת 100 ג'יגה, שמחירה כ-70 שקל בחודש. כדי לשמוע על החבילות הזולת יותר של סלקום, צריך כנראה להתקשר למוקד השירות או לחפש באתרי השוואה דוגמת סמארטקאט, כמה זה ועוד.

012 מובייל: מקל גדול וגזר יותר קטן

012 מובייל של פרטנר ייקרה את המחירים זמן קצר אחריה ב-10 שקלים לחבילה – כך שגם כאן חבילה של 50 ג'יגה עולה כעת 39.90 שקל בחודש. אבל 012 מובייל לא נתנה גזר כל כך נדיב לצד המקל, משום שהחבילה היא לשנה בלבד ואחר כך המחיר קופץ בעשרה שקלים נוספים. מצד שני, החבילה כוללת 350 דקות שיחה לחו"ל.

גולן טלקום: עדיין יותר משתלמת

גולן טלקום והוט מובייל נחשבות לשחקניות בתחום הלואו קוסט, אבל המהלכים של המתחרות מאפשרים להן ליישר קו למעלה – בדיוק כמו שמנכ"ל גולן טלקום גיל שרון כבר רצה מזמן.

עם זאת, גם לאחר ההתייקרות – גולן טלקום משתלמת יותר מסלקום או מהוט מובייל. החברה מציעה כעת כמה חבילות:

  • 37 שקל בחודש עבור 50 ג'יגה גלישה
  • 39 שקל בחודש עבור 100 ג'יגה גלישה ומחיר מובטח לשנתיים, עם 240 דקות שיחה לחו"ל
  • 99 שקל בחודש עבור 40 ג'יגה גלישה בארץ ו-6 ג'יגה גלישה בחו"ל

נזכיר כי גולן טלקום נמצאת כיום בבעלות חברת אלקטרה, וגיל שרון שעומד בראשה היה המנכ"ל השנוי במחלוקת של חברת פלאפון. גיל שרון רמז כבר לפני כשנתיים לחברות הסלולר האחרות להעלות את המחירים. זה היה במסגרת ראיון אצל ניב רסקין בגל"צ לאור מכירת גולן טלקום לחברת אלקטרה – לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים לא אישרה את מיזוגה עם חברת סלקום. באותו ראיון מפורסם גיל שרון ממש העביר מסר למתחרותיו בענף הסלולר, וכתוצאה מכך נפתחה בדיקה ברשות להגבלים עסקיים. אישור מכירת גולן טלקום לחברת אלקטרה הותנה בכך שגולן טלקום תיתן מבצעים עמוקים שישמרו את התחרות – אך תאריך הגג שנקבע לכך כבר חלף, ועכשיו גולן טלקום יכולה לעשות מה שהיא רוצה. היה ברור שכאשר גולן טלקום תוכל לעשות זאת, היא תעלה מחירים – וכך היא עושה. אמנם ההתייקרות לא גדולה, אבל עצם קיומה מצביע על מגמה.

הוט מובייל: מיישרת קו למעלה

נזכיר כי רק לפני כמה חודשים חברות הסלולר נלחמו מלחמת מחירים קשה שבמסגרתה אפשר היה להשיג חבילת הכול כלול עם 100 ג'יגה גלישה ב-29.90 שקל לחודש.

כיום, מי שרוצה לשלם להוט מובייל סכום כזה יקבל רק 16 ג'יגה גלישה.

למעשה, הוט מובייל יישרה קו עם המתחרות וכעת היא מציעה חבילה של 50 ג'יגה גלישה במחיר של 39.90 שקל בחודש. בניגוד לסלקום, כאן המחיר הוא לא לכל החיים אלא לשנה בלבד, ואז קופץ ל-74 שקל בחודש!. אין גם צ'ופר כמו שיחות לחו"ל או גלישה באפליקציות מסוימות ללא חיוב.

מי שירצה חבילת 100 ג'יגה בהוט מוביל, ישלם כ-45 חודש – כאשר המחיר מובטח למשך שנתיים. החבילה כוללת גם 350 דקות שיחה לחו"ל.

ניתנת הנחה של 5 שקלים למנוי החל מהמנוי השני – מה שאומר שאפשר לקבל חבילת 100 ג'יגה במחיר של חבילת 50 ג'יגה אם מצרפים כמה מנויים.

we, רמי לוי ו-019 עדיין מציעות חבילות סלולר זולות

למרבה המזל, לא אלמן ישראל וצרכני הסלולר בישראל כבר מזמן לא לקוחות שבויים. לכן, מומלץ מאוד שהם יבצעו השוואות מחירים ויעברו לחבילות משתלמות של חברות הסלולר הזולות שנותרו: We, רמי לוי ו-019.

רמי לוי: 20 שקל בחודש, 40 ג'יגה

רמי לוי החל כבר לפני מספר חודשים במבצע שהיום הוא ממש מבצע מנצח: חבילת 40 ג'יגה גלישה בתמורה לכ-20 שקל לחודש למשך שנה, ואז המחיר עולה ל-28.90 שקל בחודש.

WE: עדיין זולה

חברת we (או בשמה המלא We4G) ממשיכה עם הקו שהבטיחה ללכת איתו כאשר הושקה לפני פחות משנה: חבילה לכל החיים במחיר נמוך. החבילה שהיא מציעה היא חבילת סלולר 40 ג'יגה במחיר של כ-30 שקל בחודש.

40 ג'יגה הוא נפח גלישה גדול שרוב הצרכנים ממש לא מנצלים – כך שאם הם מתלבטים בין הוט מובייל, סלקום או גולן טלקום, לבין רמי לוי, WE או 019 – אין להם סיבה להעדיף 50 ג'יגה ב-50 שקל.

019: חבילת 30 ג'יגה ב-30 שקל

מי שרוצה שקט לשלוש שנים – יכול להזמין חבילת 30 ג'יגה בכ-30 שקל לחודש בחברת 019 מובייל. שימו לב לפער בין המחיר הזה למחיר של סלקום: 20 שקל לחודש בעבור אותו נפח גלישה בדיוק!

אגב, כאשר מצרפים כמה מנויים לחבילת הסלולר של 019 מובייל – אפשר לשלם 30 שקל לכל קו ולקבל כבר 50 ג'יגה גלישה.

בשורה התחתונה – לאיזו חברת סלולר משתלם לעבור?

מהפכת הסלולר ללא ספק מוכיחה את עצמה כעת – כאשר הצרכן הישראלי יכול לנווט את דרכו בין מגוון חברות סלולר שמציעות חבילות שכוללת מרכיבים שונים במחירים שונים ונפח גלישה שונה.

החבילה המשתלמת ביותר כיום היוא החבילה של רמי לוי, ומלבדו גם WE ו-019 מציעות עדיין תחרות יפה לחברות הסלולר האחרות – לכן כדאי להתנייד כעת לאחת החברות האלה לפני שגם שם יעלו המחירים.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות