מה חשוב לדעת על עיצוב מספרות - פואנטה

מה חשוב לדעת על עיצוב מספרות

לעיצוב המספרה תהיה השפעה ישירה על הצלחתה. לכן, עיצוב מספרות המיועדות לנשים יהיה שונה מזה של מספרה לילדים או זה שמיועד ללקוחות מהעשירון העליון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כמו בתחומים רבים אחרים, גם בתחום עיצוב השיער והמספרות ישנה תחרות עזה מאוד על ליבם של הלקוחות. במציאות שבה ישנם מעצבי שיער רבים, אנשי מקצוע שהם "רק" איכותיים אבל לא משקיעים בעיצוב המספרה, עלולים לגלות בדרך הקשה שהמקום שהם משלמים עליו דמי שכירות חודשיים, מן הסתם גבוהים, עומד ריק במשך שעות ארוכות מדי יום, ובנוסף נמנעת מהם האפשרות להביא לידי ביטוי את הכישרון ואת היכולות שלהם.

בהתאם, ההמלצה היא להקדיש תשומת לב גם לנושא של עיצוב מספרות – הן בפן הפונקציונלי והן בפן האסתטי.

מיהו קהל היעד של המספרה?

על-מנת לעצב מספרה באופן מושלם חשוב קודם כל לענות על השאלה מיהו קהל היעד שלה. ישנו כמובן הבדל בין מספרה שמיועדת לילדים לעומת מספרה שמיועדת למבוגרים, ויש הבדל בין מספרה לנשים לבין מספרה לגברים (או גם וגם).

אם מעצב שיער רוצה למשוך אליו קהל מבוסס מהעשירונים העליונים, גם לכך יש השפעה על המראה שיש להקנות למספרה.



תכנון קפדני של כל עמדה

השאלה השנייה שאותה יש לשאול, וליתר דיוק כדאי למצוא לה תשובה, היא כמה ספרים או מעצבי שיער יעבדו במקביל. עיצוב מספרות שעובד בהן רק איש מקצוע אחד שונה כמובן מתכנון מספרה שבה מוענקות במקביל 2-3 תספורות חדשות.

לאחר שעונים על שאלה זו, ניתן לבחור מיקומים אופטימליים לכל עמדת תספורת, לעמדת החפיפה, לאזור ההמתנה ולשאר מרכיבי המספרה.

עוד החלטה חשובה במסגרת עיצוב המספרה היא האם ליצור הפרדה בין פינת החפיפה לבין החלל המרכזי של המספרה, ואם כן עד כמה הפרדה זו תהיה מובהקת (החלטה זו משפיעה במידה רבה על אופי העסק).

איך לשדרג את חוויית הלקוח/ה?

הן גברים והן נשים מגיעים למספרה על-מנת לזכות בתספורת מחמיאה ומושכת, אבל במקביל ישנה ציפייה (מודעת או לא) לחוויית לקוח איכותית. בהתאם עיצוב מספרות חייב לקחת בחשבון גם את הציפייה הזו.

בין השאר, יש ליצור אזור המתנה נעים, כך שגם אם אנשי המקצוע שמעצבים את השיער מתעכבים מעט עם לקוחות קודמים, הלקוחות הממתינים לא ירגישו כלל את הזמן שעובר ובוודאי שלא ירגישו כי מזלזלים בהם – ספות נוחות, מערכת שמע איכותית עם מוזיקה נעימה ומסך טלוויזיה שמוצב כך שיהיה נוח לצפות בו הם פריטים שמשדרגים מאוד את חוויית הלקוח.

הפן האסתטי של עיצוב מספרות

כשמעצבים מספרה ישנה חשיבות רבה לא רק לפן הפרקטי אלא גם לאסתטיקה של החלל. בכל עסק ישנה כמובן חשיבות למראה, ולתחושות שהוא מייצר, אבל במספרות החשיבות מתעצמת – שכן כשאנחנו מחפשים מעצב שיער אנחנו מצפים לאיש מקצוע יצירתי אשר מקפיד על אסתטיקה שובת לב, ובאופן טבעי אנחנו מצפים שגם החלל שבו הוא עובד יתאפיין ביצירתיות ובחזות מרשימה. בהתאם עיצוב מספרות חייב להישען על יצירתיות וכן להביא לידי ביטוי את אישיותו של בעל המקום.


תגובות: 0

נגישות