משפצים את הבית? 3 טיפים לשיפוץ מוצלח - פואנטה

משפצים את הבית? 3 טיפים לשיפוץ מוצלח

שיפוץ הוא תהליך ארוך שכרוך בהוצאות ובעיכובים לא צפויים. בנוסף, יש לדאוג לפתרונות מגורים אלטרנטיביים ולהכין את המשפחה. איפה מתחילים? 3 טיפים לשיפוץ מוצלח

צילום: אתר pexeles
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בעלי בתים ודירות בוחרים לעשות שיפוץ כדי להעלות את ערך הנכס ולשפר את איכות החיים. הבעיה היא שמדובר במשימה קצת יותר מורכבת מזה, בעיקר על רקע ההשפעה של התהליך על בני המשפחה והילדים. כמו כן, השיפוץ כרוך בהוצאות גבוהות ובהתמודדות עם עיכובים.
רגע לפני שאתם מתחילים שיפוץ, הנה 3 טיפים שיקלו עליכם וגם על המשפחה המורחבת והילדים:

1. תכננו היטב את התקציב ואל תחרגו ממנו

קל מאוד לחרוג מתוך תקציב השיפוצים שמגדירים מראש. כל אחד מאתנו טועה לחשוב שאם כבר מתחילים שיפוץ, זו הזדמנות טובה להחליף ולשדרג עוד כמה דברים קטנים בבית. הבעיה היא שאין לזה סוף ועוד לא נולד קבלן השיפוצים שיציב לכם גבול ברור. לכן התפקיד שלכם הוא לקחת אחריות ולתכנן תקציב שבו תוכלו לעמוד.



כמובן שאת התקציב הספציפי שקבעתם גם תצטרכו איכשהו לממן. הכירו את האפשרויות שעל הפרק, בררו על הלוואות לכל מטרה בתנאים מועדפים ובמידת הצורך צרו קשר עם הבנק כדי לבדוק אופציה של מיחזור משכנתא על דירה שבבעלותכם. אם למזלכם נשאר עודף מהשיפוץ, תוכלו להקדיש אותו לרכישת רהיטים או פריטים דקורטיביים קטנים שעושים הבדל גדול.

2. חשבו על פתרונות מגורים אלטרנטיביים

עוד טעות נפוצה היא להתייחס לתקופת השיפוץ כסגורה, קבועה ומוחלטת. בפועל תגלו שיש המון תיקונים שמעכבים את השיפוץ ושורה ארוכה של אנשי מקצוע שלא ממש מציבים את העמידה בלוח זמנים בראש סדר העדיפויות שלכם. אל תחכו לרגע האחרון כדי להתמודד עם בעיות כאלה וחשבו מראש על פתרונות מגורים אלטרנטיביים.

האופציה הנוחה אך היקרה למגורים תוך כדי השיפוץ היא סאבלט של דירה חלופית או מעבר זמני לבית מלון.

לחילופין, הרבה יותר זול ומשתלם לגור אצל בני משפחה או חברים. בדקו בכל מקרה מה עומד על הפרק והתייחסו גם לתסריט הכי שלילי שאפשר להעלות על הדעת מבחינת משך זמן השיפוץ כולו.

3. הכינו את המשפחה

אחד ההיבטים החשובים ביותר בשיפוץ של בית מגורים קשור להכנה מנטאלית של המשפחה. יכול להיות שאתם כהורים מרגישים מוטרדים מהנושא של עלות השיפוץ ופתרונות המגורים האלטרנטיביים, אבל התחושות של הילדים צריכות לקבל לא פחות תשומת לב.

הכינו את המשפחה לשיפוץ והסבירו להם בדיוק מה עומד לקרות. אם מדובר בשיפוץ מסיבי שכרוך בהרמת ריצוף ושבירת קירות, אולי תרצו להראות לילדים בגיל המתאים תכניות אדריכליות ולשמוע מה דעתם. גם אם בסופו של דבר היא לא תתקבל, שיתוף פעולה כזה יעזור לילדים להרגיש חלק מהשיפוץ בפרט ומהמשפחה בכלל.


תגובות: 0

נגישות