חוק הקסדות: אסור לרוכבי אופנוע לחבוש קסדת חצי; קסדה חובה לרוכבי סגוויי והוברבורד - פואנטה

חוק הקסדות: אסור לרוכבי אופנוע לחבוש קסדת חצי; קסדה חובה לרוכבי סגוויי והוברבורד

קסדת חצי, שבמידה רבה מספקת אשליה של "להיות עם ולהרגיש בלי", תיאסר על רוכבי אופנוע וטרקטורון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

8 שנים אחרי מותו של כדורגלן העבר אבי כהן בתאונת אופנוע, אושרו אתמול התקנות שיחייבו רוכבי אופנוע לחבוש קסדה מלאה ויאסרו עליהם לחבוש קסדת חצי. כהן ז"ל חבש בעת התאונה קסדה חצי ונפגע אנושות בראשו. לאחר מספר ימים מת מפצעיו, ואם אפשר היה להתנחם במשהו, אם בכלל, בטרגדיה הזאת, הרי שזה בחקיקת תקנות שיאסרו את השימוש בקסדת חצי – שלמעשה אינה מגינה על הראש.

משום מה, לקח שמונה שנים להגיע למצב שהתקנות יאושרו, ואתמול זה קרה: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה ולאסור שימוש בקסדות חצי ברכיבה על אופנוע וטרקטורון. לפי ההנחיה, קסדה תקנית היא כזו המכסה את אפרכסת האוזן.



עוד תקנה חשובה שאושרה: רוכבי סגוויי (רכינוע) והוברבוד חייבים לחבוש קסדה. אלא שבדיון בכנסת הסתבר שפקחי הרשויות המקומיות – שכזכור ניתנה להם הסמכות לאכוף את תקנות הרכיבה על אופניים – לא יכולו לאכוף את תקנות חבישת קסדה על רוכבי הסגוויי וההוברבורד. לשם כך תידרש עוד סחבת, כי כדי להוסיף את התקנה לסמכויות האכיפה של פקחים, נדרשים תיקונים נוספים וכן את אישורי שרת המשפטים והשר לביטחון הפנים

כעת יש לקוות שלא ניאלץ להמתיו שמונה שנים נוספות בשביל להפוך את התקנה לכזאת שיש מי שיאכוף אותה.

החל מדצמבר – מבחן תיאוריה לתלמידי תיכון על אופניים חשמליים

סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, התייחס לצעדים שעושה המשרד להגברת הבטיחות בשימוש בכלים החשמליים, ואמר כי תלמידי החינוך התעבורתי כבר לומדים על השימוש באופניים החשמליים, והחל מדצמבר יוכלו לבצע תיאוריה על אופניים חשמליים.

כזכור, כחלק מהתוכנית הכוללת שהציג משרד התחבורה להתמודדות עם סוגיית האופניים החשמליים, שרבים מרוכביהם הם צעירים חסרי יידע בנהיגה, הוכנסו שינויים בלימודי התיאוריה. גיל הנבחנים במבחן התיאוריה הורד ל-15.5, במקום 16 ו-3 חודשים.

במשרד התחבורה הסבירו ש"גיל לימוד התיאוריה הוקדם בחצי שנה, במטרה להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים".


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות