חבילות הסלולר במגמת התייקרות: זה הזמן להצטרף לחבילת סלולר זולה ורחבה - פואנטה

חבילות הסלולר במגמת התייקרות: זה הזמן להצטרף לחבילת סלולר זולה ורחבה

לצרכנים שלא רעננו בזמן האחרון את חבילת הסלולר שלהם, מומלץ לבצע כעת השוואת מחירים ולעבור לחבילה זולה – לפני שהמחירים יעלו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בחודש האחרון נפל דבר בענף הסלולר, כאשר סלקום ו-012 מובייל של פרטנר הודיעו בזו אחר זו שהן מייקרות את התעריפים ללקוחות חדשים.

לכאורה, לא מדובר בהתייקרות חדה מאוד אלא כזו של 10 שקלים לחבילה לחודש, אבל מה שחשוב במקרה הזה הוא עצם ההחלטה לייקר את החבילות – ומה שלא פחות חשוב הוא העובדה שהחלוצה של ההתייקרות הייתה סלקום, שבאופן מיוחד דיווחה על כך בריש גלי באמצעות הודעה לעיתונות, במטרה לאותת למתחרות לנהוג כמוה.

כאמור, זה הצליח ופרטנר ייקרה את החבילות ב-012 מובייל זמן קצר אחריה – מה שללא ספק מעורר חשש שפרטנר תייקר גם את החבילות שלה עצמה ושפלאפון תלך בעקבותיהן.

המהלך הזה חריג מאוד, ממש תקדימי מאז רפורמת הסלולר שגרמה לכל חברות הסלולר להילחם בעיקר באמצעות מבצעים והוזלת מחיר.

נזכיר כי רק לפני מספר חודשים הייתה מלחמת מחירים עזה בעקבות כניסתה של חברת We4G של אקספון, ובעקבותיה 012 מובייל הציעה חבילה של 100 ג'יגה ב-29 שקל לחודש. היום זה נראה דמיוני.



סלקום נתנה מקל וגזר, 012 מובייל נתנה מקל וחצי גזר

לפני השינוי, המחיר בסלקום לחבילת סלולר עם גלישה בנפח 30 ג'יגה עומד על 40 שקל לחודש למשך שנה, ואחר כך מתייקר ב-20 שקל; חבילה שכוללת 50 ג'יגה גלישה עולה 50 שקל לחודש וכעבור שנה מתייקרת ב-20 שקל לחודש וחבילה של 100 ג'יגה גלישה עולה כ-70 שקל לחודש ואחר כך מתייקרת ב-20 שקל.

לאחר השינוי, חבילת הכול כלול עם 30 ג’יגה גלישה תעלה כ-50 שקל בחודש, חבילת 50 ג’יגה תעלה כ-60 שקל וחבילת 100 ג’יגה תעלה כ-70 שקל בחודש.

במקביל להתייקרות, סלקום מובילה שני מהלכים נוספים – האחד הוא שהחבילה לא תתייקר אוטומטית כעבור שנה, והשני הוא גלישה ללא הגבלה באפליקציות נבחרות כמו פייסבוק, וואטס אפ ועוד.

012 מובייל, לעומת זאת, נתנה רק תוספת של שיחות לחו"ל חינם כדי להמתיק את הגלולה – אך מבחינת הצרכנים, לא מדובר בהטבה חיונית, במיוחד בעידן שבו חלק ניכר מהשיחות הבינלאומיות מתקיימות בכלל באמצעות וואטס אפ.

לצרכנים יש חלופות – וזה הזמן להצטרף לחברות הסלולר הזולות

בכל מקרה, מה שחשוב כעת לכל צרכן וצרכן הוא לעשות בדק בית בחשבונות הסלולר שלו ולבדוק כמה הוא משלם, עד מתי ומה נפח חבילת הגלישה בחבילת הסלולר שלו.

נכון להיום, התחרות בענף הסלולר עדיין עזה ויש חברות שמבטיחות מחיר נמוך, חילה רחבה ומחיר קבוע לזמן ממושך.
מדובר בעיקר בחברות הקטנות יותר והצעירות יותר. הנה כמה דוגמאות:

  • We4G של אקספון – מציעה חבילה עם מחיר לכל החיים ועם נפח גלישה גדול של 40 ג'יגה, במחיר של 29 שקל בחודש.
  • רמי לוי: מציע חבילת סלולר עם נפח גלישה של 40 ג'יגה בכ-20 שקל לחודש במשך שנה, כמו 019, שמציעה חבילת הכול כלול עם נפח גלישה של 50 ג'יגה בכ-35 שקל לחודש למשך שלוש שנים.
  • גולן טלקום: מציעה חבילת הכול כלול עם נפח גלישה של 50 ג'יגה ב-37 שקל לחודש.

כמובן, בכל פעם שמחליטים להתנייד לחברת סלולר אחרת, מומלץ לבדוק את המחיר הכולל, למשך כמה זמן החבילה, מה נפח הגלישה, האם יש לשלם דמי מעבר, האם יש מגבלת זמן להפעלת הסים (שאחריה מחיר החבילה קופץ), ועוד. פרטים מומלץ לקרוא בכתבה שפורסמה בפואנטה על העלויות הנלוות למעבר חברת סלולר.

בשורה התחתונה, נראה שתהליך התייקרות של חבילות הסלולר הוא רק עניין של זמן, ולכן מומלץ לקבע חבילה רחבה במחיר נמוך לזמן ממושך כבר כעת.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות