אביזרי ניידות שחשוב להכיר

אביזרי ניידות שחשוב להכיר

בחירה נכונה של אביזרי ניידות יכולה לסייע לבעלי מוגבלויות ולהאיץ תהליכי החלמה מסוימים. החל ממנוף סיעודי, דרך כיסאות גלגלים ועד רולטורים – הנה האביזרים שאתם חייבים להכיר

מנוף לנכים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל חיים כ-1.4 מיליון אנשים עם מוגבלות שמהווים 17% מסך האוכלוסייה הכללית. אם נכנסים לעובי הקורה, מגלים שכ-240 אלף הם ילדים מתחת לגיל 17, 50% הם בוגרים בגיל העבודה ועוד 33% הם בני 65 ומעלה.

בפועל מדובר בנתונים מעט מפתיעים, כי הסברה הרווחת היא שמבוגרים בגיל הזהב מהווים את רוב בעלי המוגבלויות שזקוקים לאביזרי ניידות – בעוד שלא כך הדבר.

החדשות הטובות הן שקיימים כיום אביזרי ניידות יעילים, נגישים ובטוחים שבעזרתם ניתן לשפר בצורה משמעותית את איכות החיים של בעלי מוגבלויות בכל הגילאים. הנה שלושה מהם:

1. מנוף סיעודי

מנוף סיעודי, שמכונה גם מנוף לנכים או מנוף הרמה, מיועד לאנשים שמוגבלים בתנועה וזקוקים לסיוע בהתניידות במקומות סגורים, כמו למשל במעבר מהכיסא למיטה בבית הפרטי או במוסדות דיור מוגן. הרמת החולה מתבצעת עם המנוף באמצעות ערסלים מיוחדים וחזקים שמסוגלים לשאת משקלים כבדים והם גם נוחים לניוד ולאחסון.

חשוב לדעת שיש סוגים שונים של מנופים סיעודיים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הדגם שמתאים למצבו הבריאותי של המשתמש. ההבדלים העיקריים הם בין מנוף הרמה חשמלי, מנוף הרמה והעמדה, מנוף הידראולי ומנוף קומפקטי. כמו כן, קיימת אפשרות של השכרת שירותי מנוף הרמה לתקופה קצרה ולהתאוששות מחבלה, תאונה, ניתוח או אירוע מוחי.

2. כיסאות גלגלים

אי אפשר לדבר על אביזרי ניידות בלי להזכיר את כיסאות הגלגלים. אחד האביזרים המוצלחים בהיסטוריה הרפואית של ניידות עבור בעלי מוגבלויות ממשיך לשמור על מעמדו, בעיקר על רקע שורה ארוכה של חידושים טכנולוגיים מרשימים.

כיום ניתן למשל להשיג כיסאות גלגלים ממונעים, אקטיביים וסיעודיים וכיסאות נפרדים לילדים. בתוך כך, קיימים אביזרים לשדרוג כיסאות גלגלים קיימים ובהם מצנני גב, תיקים, מגני שוקיים מרופדים למניעת החלקת שוקיים ועקבים לאחור ומפרידי ברכיים לשיפור הנוחות.

3. רולטורים

רולטורים מייצגים במובנים מסוימים את הדור הבא של ההליכונים. במקום להסתפק בהליכון רגיל, בעלי מוגבלויות יכולים להשתמש ברולטורים עם 3 או 4 גלגלים ובדגמים שמיוצרים מאלומיניום עם בלמי עצירה, פתח קדמי, משענת גב, סל אחסון ומושב.

היתרון של רולטור הוא שקל להתרגל לשימוש בו ושהוא מתאים לטווח רחב של גילאים. על אף שהמחיר של רולטור גבוה ביחס להליכון רגיל, הוא שווה את ההשקעה ולא דורש מצד בעלי מוגבלויות שום סוג של תחזוקה, הכשרה או הדרכה מיוחדת.
גם בהקשר הזה, כל מה שצריך לעשות הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי התאמת הרולטור למצב הבריאותי ולדאוג שהשימוש בו יקדם את תהליך ההחלמה ולא יעכב אותו.

תגובות: 0

נגישות