מה צריך לדעת כשקונים רכב חדש - פואנטה

מה חשוב לבדוק כשקונים רכב חדש?

רכישת רכב חדש היא הזדמנות מעולה למצוא דגם שעונה בצורה מדויקת על צרכי הנהג. אבל איך עושים זאת ואיפה מתחילים? הנה המדריך המלא

מה חשוב לבדוק כשקונים רכב חדש
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

רכב פרטי הוא כיום אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל וזה לא עומד להשתנות בקרוב. כתוצאה מכך, כמעט מדי שנה מגדילים היבואנים את היצע הרכבים החדשים שעומדים למכירה. זה עוזר לנהגים לרוכשים למצוא דגמים שמתאימים באופן מדויק לצרכים שלהם ואף מייצר תחרות שמביאה לירידת מחירים. עם זאת, בחיפוש אחר רכבים למכירה דווקא ההיצע הגדול עלול לבלבל את מי שלא בקיא בענף.

הדבר הראשון שחשוב לבדוק כאשר קונים רכב חדש הוא דירוג הבטיחות. כיום יש מגוון רחב של כלים שמאפשרים לדרג את רמת הבטיחות של רכבים מכל סוג, החל מדגמים משפחתיים ועד טנדרים וג'יפים. בנוסף, הדירוג מופיע בצורה פשוטה באמצעות "כוכבי בטיחות" וככל שיש יותר מהם – כך הרכב בטיחותי ומומלץ.



מי נגד מי במפרט הטכני

יבואני ויצרני הרכב גם מחויבים לפרסם את המפרט הטכני המלא של הרכבים החדשים. זה יתרון אדיר עבור הרוכש, כי בעזרת המפרט הטכני הוא מקבל אינדיקציה אובייקטיבית ומלאה לביצועים של הרכב וליכולות שלו. למעשה, המפרט הטכני יכול לסייע גם למי שלכאורה אין לו רקע טכני או לכאלה שחוששים מענף מכונאות הרכב.

דרך המפרט הטכני אפשר לדעת כמה דלק הרכב צורך ומה ההבדל בצריכת הדלק בנסיעה עירונית ובינעירונית. במקביל, המפרט הטכני מספק פרטים בסיסיים ולא פחות חשובים על נפח המנוע של הרכב, מספר מערכות הבטיחות (ABS למניעת נעילת גלגלים, ESP למניעת החלקה, מספר כריות אוויר וכן הלאה) וכמובן על המידות.

ההחלטה על גודל הרכב מצריכה תשומת לב מיוחדת עבור מי שרוצה לקנות רכב חדש. זו כאמור הזדמנות טובה להתאים את הרכב לצרכים קיימים, לכן חשוב להגדיר אותם מראש.

משפחה עם ילדים, למשל, תצטרך רכב עם מושב אחורי רחב ותא מטען גדול. לעומת זאת, סטודנטים צעירים יעדיפו את הרכב הקומפקטי שיעזור להם למצוא חניה ואנשי עסקים לא יוותרו על מושב קדמי מפנק עם אבזור מלא וריפוד עור.

תוך כמה זמן מקבלים את הרכב?

אחת הסיבות לקנות רכב חדש היא ליהנות משקט נפשי ומתקופת אחריות ארוכה. אך האמת היא שעוד קודם לכן, יש לוודא שמועד האספקה עולה בקנה אחד עם הצרכים ועם הציפיות.

רצוי לשאול את נציגי היבואן מה הנוהל לגבי לוח הזמנים לקבל הרכב החדש, מה קורה למי שמפגר ביתרת התשלום או לא מושך את הרכב במועד ומהם דמי האחסנה.

לבסוף, יש לברר לגבי הכללים במידה ורוצים לבטל את הסכם הרכישה של הרכב החדש. ביטול עסקה מסיבות שונות הוא תרחיש אפשרי, אז עדיף לקבל את הפרטים מראש מאשר להיות מופתעים ולהפסיד כסף.



תגובות: 0

נגישות