סקירה: אייפון Xs Max - מהיר עם מסך מעולה, אבל יש גם חסרונות

סקירה: אייפון Xs Max – מהיר עם מסך מעולה, אבל יש גם חסרונות

אייפון XS Max הוא סמארטפון הדגל של אפל, ומחירו נע בין 5,200 שקל ל-7,000 שקל. האם הוא שווה את המחיר? בדקנו את סוללת אייפון XS Max, את המצלמה שלו ועוד

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

אייפון XS Max הוא האייפון בעל המסך הגדול ביותר שאפל ייצרה עד כה, והוא גם האייפון היקר ביותר של אפל עד כה. הוא מציע שורה של תכונות מתקדמות, אבל שאלת המפתח היא האם כל השיפורים במצלמה, במעבד וכו' – שווים את המחיר המאוד גבוה שלו.

לשאלה הזאת יש להוסיף שיקול חשוב: ברשת הופיעו תלונות על כך שהאייפון החדש לפעמים קצת מתקשה להתמודד עם אזורים בעייתים לקליטה סלולרית. במהלך הבדיקה היו מקרים שהאייפון גלש קצת לאט יותר או הציג חיווי קליטה נמוכה יותר בהשוואה לקליטה שהציגו סמארטפונים אחרים. זו לא בעיה שפוסלת את המכשיר, אבל כדאי לשים לב לזה, במיוחד אם אתם עובדים או גרים במקומות שהקליטה הסלולרית בהם לא הכי טובה.

אייפון XS Max – מסך

לאייפון XS Max יש מסך ענק בגודל 6.5 אינץ', רזולוציית 1242 על 2688 פיקסלים בטכנולוגיית OLED המצוינת ו-Super Retina, המציגות צבעים עשירים וחדות גבוהה. המסך גם תומך בתקנים HDR10 ודולבי ויז'ן, המאפשרים ליהנות מטווח צבעים רחב. התצוגה מעולה בתכנים מתאימים מנטפליקס.

בזכות השוליים הדקיקים – התחושה אינה של טלפון עצום. למעשה, מדובר באייפון בגודל זהה לזה אייפון רגיל עם מסך 5.5 אינץ'. לאייפון יש יחס גוף מסך של 84.4%. עם זאת, יש חיסרון לגודל – אי אפשר להגיע עם האגודל לכל מקום בצג ואפל משום מה עדיין לא מאפשרת לקבל שורה של 5 אייקונים במקום 4. מי שמעוניין לתפעל את המסך ביד אחת, יכול להיעזר בתכונת ה-Reachability המצמצמת את המסך בחצי. כדי להפעיל את התכונה הזאת, יש להחליק את האצבע כלפי מטה בחלקו התחתון של המסך.

המגרעת (Notch) המפורסמת של אפל עדיין קיימת כאן.

חומרה

ה-Max מגיע עם המעבד החדש של אפל A12 Bionic עם מנוע עצבי (Neural Engine) הבא לשפר את הביצועים של למידת המכונה (Machine Learning) שתהיה יותר רלוונטית למשתמשים בעתיד ושל יכולות האינטליגנציה המלאכותית (AI) במצלמה. בגדול, המעבד החדש מהיר וגורם לאייפון הזה לעבוד חלק ללא שום השהייה.

מצלמה

מערך צילום כפול כבר הפך לסטנדרט, וגם כאן המצלמה מגיעה עם 2 עדשות 12 מגה פיקסל בעלות מפתח צמצם F2.4 ו-F1.8. העדשה הראשית אמנם כוללת אותו מגה פיקסל כמו בדגם הקודם, אבל עם חיישן חדש שבו כל פיקסל גדול יותר, מה שמאפשר להציג יותר אור. מדובר בעדשה עם זווית רחבה, בעוד העדשה השנייה היא טלפוטו ומציעה זום כפול 2 מבלי לאבד פרטים או ליצור פיקסלזציה. תוצאות הצילום ביום מעולות, הן חדות מאוד, רמת הפירוט גבוהה והצבעים נאמנים למציאות. הצילום בלילה מצליח להוציא תמונות טובות הנהנות מתאורה מורגשת (עדיין יש מעט גירעון) והתוצאה היא תמונות שכיף להסתכל בהן.



אפל שיפרה את מנגנון צילומי הפורטרט/בוקה, כך שהמצלמה מבינה טוב יותר מהו האובייקט הקדמי ומהו האחורי. לפעמים זה נראה כאילו האדם הודבק על התמונה, אבל התוצאה מצוינת ואין מריחות. המצלמה אפילו מצליחה להוציא במהירות תמונות בפורטרט מבלי לבצע מריחה.

יש כאן גם שיפור במנגנון ה-HDR (אשר אפל קוראת לו Smart HDR). הוא מציע שילוב בצורה חכמה של החלקים הטובים ביותר מתוך שלוש חשיפות שונות לתוך תמונה אחת. אפל גם הוסיפה אפשרות לשחק עם אפקט העמעום במצב פורטרט אחרי הצילום או לבצע שינויים עם התאורה. זוהי לא תכונה חדשה בעולם הסלולר, וטוב שיש אותה עכשיו גם באייפון.

מצלמת הסלפי מצוידת בחיישן 7 מגה פיקסל ,כאשר ביחד עם מצלמת האינפרה אדום וה-Dot Projector מתקבלים צילומי הפורטרט. באור יום הצילומים טובים מאוד, אך לא מושלמים. לעומת זאת, בתנאי תאורה מאתגרים או במקומות סגורים – התמונות לעתים מאכזבות ומגורענות.

אגב, צילום מסך באייפון אפשרי באמצעות לחיצה כפולה על כפתור ההפעלה והווליום העליון – כך שלעתים קרובות מתבצעים צילומי מסך רבים בטעות.

סוללה

הסוללה מספקת ביצועים סבירים פלוס והיא תחזיק משבע בבוקר עד אזור אחת עשרה בלילה ולפעמים גם פחות. ה-Max תומך בטעינה מהירה, אבל אפל לא מצרפת את המטען המהיר בערכה. כמו כן, ניתן לטעון את האייפון עם מטען אלחוטי הודות לגב הזכוכית.

עיצוב

המראה של האייפון Xs Max לא השתנה מהאייפון X. הסמארטפון מיוצר ממתכת אל חלד עם גב זכוכית (שמתמלא במהירות בטביעות אצבעות). המסך מגיע כמעט עד לקצוות, אבל עדיין עם שוליים ברורים והמגרעת המפורסמת.

אמנם קל להתרגל למגרעת, אבל לא מעט אפליקציות ישראליות לא תומכות בה ובגודל המסך של האייפון Xs Max והן נראות פשוט רע (ע"ע דומינוס פיצה, פיצה האט ושופרסל).

זיהוי הפנים

זיהוי הפנים של אפל – Face ID עובד בצורה נהדרת. אייפון XS Max נפתח במהירות, גם בלילה וכמעט בכל מצב. כמעט אין מצב שהמכשיר לא מזהה את המשתמש או שנדרש לחזור למנגנון טביעת האצבע. מה שמאפשר לאייפון לזהות את הפנים היא מצלמת האינפרה אדום וחיישנים אשר שולבו במגרעת. חבל שאי אפשר לפתוח את המכשיר גם כאשר משתמשים בו לרוחב, מה שמחייב לשנות את הזווית של הסמארטפון, על מנת לשחרר את הנעילה.

עמידות

העמידות של Xs Max למים משופרת ביחס לדגמים קודמים, והמכשיר יכול להיכנס לבריכה עד לעומק של 2 מטר למשך חצי שעה (תקן IP68). עם זאת, לא כדאי להיכנס עם המכשיר היקר הזה באופן מכוון לבריכה, במיוחד לאור העובדה שאם יש שריטה עמוקה או שבר, האייפון כבר לא מוגן מפני מים.

אפל מתגאה שהזכוכית בסמארטפון הזה היא העמידה ביותר שנוצרה לאייפון. אנו נמנענו מלזרוק את המכשיר על הרצפה ולבדוק זאת, אבל בחו"ל בהחלט עשו זאת ואפשר לראות את תוצאות הבדיקה בכתבה שפורסמה בפואנטה על עמידותו של אייפון XS Max. בכל מקרה, גם בלי ליפול, הוא נשרט מהר מאוד.

צליל

בשני צדיו של אייפון XS Max שולבו רמקולים סטריאופוניים. הם מספקים צליל רחב וחזק שפשוט כיף להאזין לו.

בשורה התחתונה

האייפון Xs Max הוא סמארטפון נהדר, שמצטיין בחלק מהמקומות החשובים: מצלמה, מסך, עיצוב, סאונד וכוח עיבוד. אלא שהסוללה שלו רק סבירה, והעובדה שאפל לא מספקת מטען מהיר בערכה מאוד מקוממת לאור מחירו הגבוה של המכשיר.

האם איכותו של אייפון XS Max מצדיקה את מחירו הגבוה? התשובה שלילית, אבל אין ספק שמי שירכוש אותו יהיה מרוצה מהסמארטפון החדש שלו.

מחיר

כדי לדעת איפה תשלמו 7,000 שקל על גרסת 512 ג'יגה ואיפה פחות – היכנסו לכתבת השוואת מחירי אייפון XS Max של פואנטה.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הגאדג'טים The Gadget Reviews של צחי הופמן


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות