תזונה נכונה: טיפים למעבר לתזונה מאוזנת ואכילה בריאה - פואנטה

תזונה נכונה: טיפים למעבר לתזונה מאוזנת ואכילה בריאה

הסתכלתם אחורה לשנה שחלפה וראיתם שעליתם במשקל? לא נורא, אפשר לעשות את זה אחרת! הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונה בריאה ונכונה

נושא הבריאות, תזונה נכונה ואכילה מאוזנת עולה לכותרות פעמים רבות. לא במקרה הנושא הזה מעסיק הרבה מאיתנו ואנחנו משקיעים בו חלק ניכר מזמננו.

על מנת לשמור על תזונה נכונה, חשוב שנענה לעצמנו על כמה שאלות:

1. האם אנו מקפידים על אכילת ירקות?
2. האם אנו שותים מספיק מים?
3. מה עם דוגמה אישית לשאר בני הבית?

טיפים לתזונה מאוזנת, תזונה נכונה ושמירה על בריאות הגוף

1. חשיבות ארוחה משפחתית: לארוחות משפחתיות יש יתרונות רבים, כגון איחוד המשפחה, שליטה על האוכל, שיתוף חוויות ועוד. מרוץ היום-יום בין העבודה והמטלות הרגילות מקשות על מציאת זמן ייעודי רק למשפחה, ולכן חשוב להגדיר לפחות יום בשבוע שבו אוכלים ארוחה משפחתית. הארוחה המשפחתית צריכה להיות ארוחה בריאה הכוללת את אבות המזון, ירקות טריים, תוספות בריאות ומנה עיקרית.



2. אוכל חייבים לסיים? לא עוד: בין אם הוריכם חינכו אתכם שאוכל חייבים לסיים ובין אם לאו, בסופו של דבר, זה לא נכון. זריקת אוכל אינה חביבה על אף אחד, אבל מנגד, אין סיבה להפוך ל”פח אשפה” של המשפחה. על מנת לצמצם מנהג זה נסו לבשל כמויות קטנות יותר, כמויות שיספיקו בדיוק לפי הצורך ומספר האנשים האוכלים.

3. אוכל בצבעים – ירקות ועוד ירקות: אחד הדברים החשובים ביותר לשילוב בארוחה הוא הירקות. מלבד הערכים התזונתיים הקיימים בירקות יש את הניראות שלהם. הירקות מוסיפים צבע וטעמים לאוכל כך שהאוכל נראה טוב יותר – דבר היכול לעזור עם ילדים המסרבים לאכול ירקות. לא כל הילדים אוהבים סלט, ולכן מה שיכול לסייע להעלות את צריכת הירקות הוא להגיש  צלחת מלאה בירקות חתוכים. אפשר כמובן לשלב את הירקות בתבשיל או במרק.

מומחים מתחום התזונה ממליצים להתמיד באכילת מאכלים בשלל צבעים או עם תוספות בריאות. חברות רבות, ביניהן הרבלייף, מייצרות מוצרים העוזרים לשמור על אורח חיים בריא ומעודדים אורח חיים זה. בזכות מוצרים המעודדים אורח חיים בריא, חברת הרבלייף החלה להשיק ענף שלם המתמקד בדיוק בנושא זה.

4. צמצום משמעותי של שתייה מתוקה: שתייה מתוקה היא חולשה של רבים. אפילו ילדים שכבר עברו עם הוריהם תהליך של גמילה או צמצום של שתייה מתוקה, לעתים קרובות חוזרים כאשר הם גדלים להרגל של שתייה מתוקה. חשוב לזכור כי שתייה מתוקה היא אחד המרכיבים הכי פחות בריאים בתזונה שלנו. היא כוללת סוכרים, צבעי מאכל ומרכיבים נוספים שאנו ממש לא רוצים להכניס לגופנו, ולכן מומלץ לא להכניס כלל שתייה מתוקה הביתה כאשר מבקשים לשמור על תזונה נכונה.

5. הכניסו פעילות גופנית בשגרה: אחד הדברים הכי חשובים בניהול אורח חיים בריא, לצד תזונה נכונה, הוא שילוב של פעילות גופנית. לא משנה כמה תנסו לשמור על תזונה נכונה, חשוב להבין שהיא מגיעה יחד עם אורח חיים בריא שכולל פעילות גופנית כזו או אחרת. על מנת שילדכם יבצעו פעילות גופנית, נסו לעשות זאת בעזרת משחקים, תמריצים או אפילו פעילות משפחתית.

לסיכום, תזונה נכונה חייבת לבוא עם פעילות גופנית על מנת למקסם את כל התהליך. בקרב ילדים, תזונה נכונה חשובה במיוחד, ועלינו, כהורים, לעשות הכל על מנת לעודד אותם לצרוך מאכלים בריאים, לעשות פעילות גופנית ובכלל להתמיד על אורח חיים בריא.


תגובות: 0
נגישות