צרכנות חכמה בעת משבר – מדוע חשוב להשוות ביטוחי רכב?

צרכנות חכמה בעת משבר – מדוע חשוב להשוות ביטוחי רכב?

אחד התחומים הפשוטים ביותר לבצע סקר שוק והשוואת מחירים, ולהציג לעצמנו צרכנות חכמה ומותאמת לימי משבר – הוא תחום ביטוח הרכב. התוצאות יכולות לחסוך לכם מאות שקלים בשנה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אחד המאפיינים המובהקים של מצבי משבר כלכלי הוא הצורך העולה בקרב הצרכנים לחתוך בהוצאות ולאמץ שיטות של צרכנות נבונה. שינויים דרמטיים בדפוסי הצריכה של הישראלים נרשמו לאורך כל תקופת הגל הראשון של הקורונה ונשארו גם בגל השני – בעיקר המעבר מחד לקניות אונליין ועליה ברכישות של מוצרי בסיס, לצד ירידה ברכישות אימפולסיביות או מה שנחשב למותרות.

הרעיון של צרכנות נבונה אינו לא לקנות או סתם להצטמצם, אלא לקנות את מה שנכון עבורנו. צרכנות נבונה היא להבין שבכל תחום היום יש לשוק מספר מוצרים ושירותים להציע, וכל רכישה נבונה היא כזו הנשענת על סקר שוק ועל השוואת מחירים.

ביטוח רכב: קל להשוות, קל לחסוך

המהפכה הדיגיטלית והקדמה הטכנולוגית מאפשרים שני דברים שהיטיבו מאוד עם הצרכנים: הראשון הוא היכולת לבצע השוואת מחירים מאוד בקלות – כל שצריך הוא סמאטרפון או מחשב וחיבור לרשת. השני הוא יכולת הפיתוח, מצד החברות, של מוצרים חדשים מבוססי טכנולוגיה ומותאמים אישית, תפורים לפי מידות הצרכן – צרכיו ויכולותיו.

תחום ביטוח הרכב הוא דוגמה מובהקת למגמה. הוא אחד התחרותיים בישראל, ועל כן מציע היום מגוון רחב של מוצרים, חלקם ממש מותאמים אישית ומאפשרים לצרכנים לבחור את מה שהולם את הצרכים והיכולות שלהם, ולדגמן בהצלחה צרכנות נבונה.

מאחר וההוצאה על ביטוח הרכב אינה בטלה בשישים ומדובר בכמה אלפי שקלים בשנה, התוצאות של סקר שוק יכולות להיות משמעותית ולהגיע לפערים של מאות רבות של שקלים. ביצוע השוואת מחירי ביטוח רכב היא באמת אחד הדברים הפשוטים והחכמים ביותר שיכול צרכן לעשות, בכל שנה מחדש עם חידוש הביטוח. בסופו של דבר מדובר בכשעה אחת של עבודה. אחת לשנה.

כדאי לבדוק מבין החברות מי מציעה את המוצרים המתקדמים ביותר, אלה שמאפשרים התאמה מדויקת יותר וחיסכון בעלויות.

כדאי גם להקדיש זמן להשוואה פנימית בין המסלולים והמוצרים של כל חברה. מהם מוצרים מתקדמים? חלק מהחברות בשוק כבר מציעות מוצרי ביטוח רכב מבוססי שימוש פר אקסלנס הנעזרים ברכיב אנליזה דיגיטלי היושב ברכב ומתחבר לאפליקציה של הנהג. חלק אחר מציעות חבילות מכסת קילומטראז' לבחירה מראש.

יש חברות המציעות ביטוחים ייחודיים ומותאמים אישית במיוחד לנהגים צעירים או חדשים, אלה המכבידים ביותר על הפרמיה. אם אינכם הנהגים היחידים ברכב ויש לכם ילדים עם רישיון – שווה לבדוק מה מוצע עבורכם ואילו מוצרים יוכלו למלא את צרכי המשפחה, מבלי להגדיל משמעותית את הוצאותיה.

ואם, כמו רבים ורבות אחרים, בחצי שנה האחרונה ירד השימוש שלכם ברכב פלאים – בין אם עקב העבודה מהבית ובין אם בגלל הסגר הנכנס ויוצא ונכנס, שווה לבדוק אצל חברת הביטוח שלכם לגבי מעבר למסלול ביטוח לפי שימוש. אם כבר מדברים על צרכנות נבונה, למה לשלם על רכב עומד?

סקר שוק לביטוח רכב? כך עושים את זה נכון

אלה האלמנטים העיקריים שכדאי לבדוק ולברר בעת ביצוע סקר שוק להשוואת ביטוח רכב:

א. המשתמשים ברכב

כמה נוהגים ברכב, מה גילם וכמה ותק על הכביש. ביטוח לנהג עד גיל 24 יקר יותר מנהג מבוגר יותר ובעל ותק.

ב. השימוש ברכב

יש להניח כי בחצי שנה האחרונה נסעתם פחות וההנחה היא שכך גם יהיה בעתיד הקרוב. אם השימוש ברכב הצטמצם משמעותית, שווה לבדוק לגבי ביטוח מקיף מבוסס קילומטראז'.

ג. גובה ההשתתפות העצמית

השתתפות עצמית משולמת בכל מקרה של הפעלת הביטוח, השוואה בין הצעותיהן של חברות שונות ופוליסות שונות יכולה לחסוך עלויות גבוהות בעתיד, במקרה חלילה של תביעת הביטוח.

ד. אפשרויות תשלום

מעטים מאיתנו יכולים לשלם את ביטוח הרכב השנתי בתשלום אחד ואף לא בשלושה. שווה לבדוק איזו חברת ביטוח מציעה פריסה נוחה יותר של תשלומים ללא ריבית.

ה. שירותים נלווים

הכוונה היא להסדר עם מוסכים, רכב חלופי ושירותי גרירה. במקרה זה מאוד פשוט לבדוק מי מהחברות נותן לכם יותר. הכול כתוב בחוזה הפרמיה.

ו. שירותים דיגיטליים מתקדמים

ברגע של תאונה או פגיעה ברכב, אנחנו רוצים מענה מהיר, יעיל ונוח. חשוב לבדוק מי מחברות הביטוח מאפשרת את התקשורת הנוחה והמהירה ביותר ברגעי משבר. אולי לא מדובר בחיסכון של כסף באופן ישיר, אבל כן של זמן ועצבים בדיוק ברגע הקריטי.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

תגובות: 0

נגישות