טיפים לעיצוב פינת אוכל

טיפים לעיצוב פינת אוכל

עגולה או מלבנית, מעץ או מזכוכית? בחירת פינת אוכל היא בחירה שצריכה להתבסס על כמה שיקולים, החל מהעיצוב ועד המחיר. הנה כמה נקודות למחשבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פינת אוכל היא חלק אינטגרלי כמעט מכל דירה בישראל, ומאחר שמדובר על חלק מרכזי בבית, היא מקבלת מקום של כבוד בעיצוב הבית. אם ראיתם פינת אוכל במבצע ואתם שוקלים לקנות אותה, קחו רגע כדי לחשוב על העיצוב שלה והאם הוא מתאים לעיצוב הכללי של הבית. אחרי שקניתם מיטה זוגית, השקעתם במזרון ויסקו איכותי, בחרתם מקרר מעוצב ועוד, הגיע הזמן להשקיע בפינת אוכל. אל תשכחו להשאיר לכם כסף בתקציב, כי פינת אוכל יפה ואיכותית מצריכה השקעה של כמה אלפי שקלים.

ריבוע, מלבן, עיגול או אליפסה? צורת פינת האוכל

כאשר אתם מסתובבים באולמות תצוגה מרווחים ומתלהבים מפינת אוכל מלבנית, פינת אוכל עגולה, פינת אוכל אליפטית או פינת אוכל בצורת ריבוע – זה קצת מבלבל. החלל גדול והוא לא משקף את החלל שלכם בבית. אתם חייבים לבוא עם מידות מדויקות, ורצוי גם עם תמונה של המרחב שבו אמורה להיכנס פינת האוכל. קחו בחשבון כמובן לא רק את גודל השולחן והכיסואת כשהם מןדים אליו, אלא גם את גודל השולחן כשהוא פתוח ויושבים סביבו אנשים.

קחו בחשבון ששולחן ריבועי או מלבני הוא שולחן שתופס פחות חלל ולכן מתאים לדירות קטנות יחסית, לעומת שולחן מעוגל שממלא יותר נפח בחדר. מאידך, שולחן עגול משדר יותר אינטימיות וקל לנוע סביבו, לעומת שולחן מלבני שלעיתים מישהו ייאלץ לשבת בפינה שליד הרגל שלו.

זאת עוד: כשמדובר בשולחן נפתח, קחו בחשבון שאתם חייבים לדאוג שיישאר עדיין מרחב סביבו לעבור בנוחות, להגיש את האוכל ועוד.

חומרי הגלם

פינות אוכל יכולות להיות בנויות כמעט מכל חומר גלם שאפשר לחשוב עליו, החל מעץ מלא, המשך בזכוכית עם חיתוכי לייזר וכלה בנירוסטה. כדאי לבחור חומר גלם שקל לנקות ולתחזק לאורך זמן, וכמובן שפינת האוכל תתאים לחומר הגלם שממנו עשויים יתר הרהיטים.

כיסאות פינת האוכל

את פינת האוכל בדרך כלל רואים מכל מקום בבית, ולכן חשוב לנו, מן הסתם, לבחור בכיסאות הכי יפים שיש. חשוב לזכור שאתם גם תשבו על הכיסאות האלה, ולכן בסופו של דבר לנוחות הישיבה יש חשיבות לא קטנה.

אפשר להתאים את הכיסאות ולרכוש מעין סט מוכן של שולחנות במבצע כאשר כולם מדברים באותה שפה עיצובית, או לחלופין וללכת על כאות שמנוגדים בעיצובם לזה של השולחן. למשל כיסאות פלסטיק עבור שולחן עץ. אפשר אפילו להעז ולבחור כיסאות שכל אחד מהם שונה מרעהו.

לא לשכוח את התאורה

מעבר לפינת האוכל עצמה, כדאי לשים לב לתכנון התאורה. מומלץ לתלות מנורה גדולה ויפה מעל השולחן עצמו, בגובה שלא יסנוור או יפיץ חום שיפריע לאלה שיושבים לצידו; ואם פינת האוכל ניצבת בסמיכות לקיר אפשר לשקול להוסיף גם גוף תאורה צמוד קיר שיוסיף נופך מעניין לעיצוב.

תגובות: 0

נגישות