מהן הבעיות המביכות ביותר? - פואנטה

מהן הבעיות המביכות ביותר?

מבוכה עלולה למנוע מאתנו לקבל טיפול שמתאים לבעיות רפואיות מסוימות. מתי זה קורה, מה עושים ולמה בכל זאת שווה להתאמץ? כמה טיפים שיחסכו מכם עגמת נפש

דליפת שתן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

גוף האדם הוא מכונה מופלאה אבל גם מקור למבוכה. בני נוער מרגישים כבר בגיל ההתבגרות כיצד שינויים פיזיולוגיים משפיעים על מצב הרוח והתחושות שלהם, מה גם שהם מזהים את הפוטנציאל המביך של בעיות רפואיות מסוימות. המצב הזה לא משתנה כאשר אנחנו מתבגרים ולעיתים הוא אפילו מחמיר.

בפועל, רבים מאתנו נבוכים ומתביישים לגשת לרופא כאשר מתעוררות אצלנו תופעות רפואיות מסוימות. זה קורה בשכיחות גבוהה עם דליפת שתן, הזעה וגזים, ומשותף לגברים ונשים כאחד. כמו כן, כמעט כל מי שסובל מבעיה רפואית שקשורה לתפקוד מיני מזדהה עם המבוכה ויש כאלה שנמנעים בגלל זה מטיפול.


כך מתמודדים עם המבוכה

כמובן שגם מי שסובל מבעיות רפואיות מביכות לכאורה מבין היטב את החשיבות של פנייה לרופא. אף אחד מאתנו לא רוצה לספוג פגיעה באיכות החיים, להיות חולה ולהימנע מיציאה מהבית בגלל חוסר תפקוד. מצד שני, רק מעטים לוקחים צעד קדימה ומתמודדים ראש בראש עם המבוכה שלהם.

הדרך לקבל עזרה ולשפר את הבריאות היא קודם כל להכיר בבעיה. את השלב הזה אפשר לעשות גם בלי להיחשף, כמו למשל באמצעות איסוף מידע מאתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ופורומים מקצועיים. לעתים קרובות, עצם הידיעה שיש עוד המון אנשים שסובלים מבעיה כמו שלנו יכולה להרגיע ולתת את הדחיפה הנדרשת לתיאום ביקור אצל הרופא.

אם המידע התאורטי על שכיחות המחלה שממנה אנחנו סובלים לא מספיק כדי לעזור לנו להתגבר על המבוכה, אפשר להתחיל להיחשף בהדרגה. שיטת הבצל למשל מאפשרת להוריד שכבות עד שהמבוכה מצטמצמת: מתחילים עם שיתוף של בני זוג, ממשיכים עם הילדים והמשפחה הקרובה ובמידת הצורך מערבים גם חברים וקולגות. לכל אחד יש מעגלי קרבה אחרים, לכן הסוד הוא לבצע את התהליך באופן אינדיבידואלי ולא להיות מושפעים מלחצים חברתיים.

האם הרופא גורם לכם להרגיש בנוח?

גברים ונשים שמתמודדים עם בעיות רפואיות מביכות נמנעים לעתים מלקבל טיפול כי הם מרגישים שהרופא בעצמו לא מבין אותם. מהבחינה הזו, אין תחליף לכימיה טובה עם הרופא וזה עשוי להיות חשוב יותר מרמת המקצועיות שלו. במילים אחרות, רופא שגורם לכם להרגיש בנוח כבר ימנע מכם את רוב התחושות הלא נעימות ובכל מקרה יעמוד לצדכם לאורך הטיפול.

לסיכום, הגוף של כולנו פועל פחות או יותר באותה צורה ולא סביר שאתם סובלים מבעיה נדירה שהרפואה המודרנית לא מכירה. עם זאת, גם תחושת המבוכה היא טבעית לחלוטין ויש לה הסברים רציונליים ופסיכולוגיים. הפתרון הוא למצוא את שביל הזהב, ואת זה עושים על ידי הצבת איכות החיים בראש סדר העדיפויות.


תגובות: 0

נגישות