ייצוגית נגד ההתאחדות לכדורגל בגין הפליה: "הפסיקו לאלתר למכור כרטיסים מוזלים לנשים" - פואנטה

ייצוגית נגד ההתאחדות לכדורגל בגין הפליה: "הפסיקו לאלתר למכור כרטיסים מוזלים לנשים"

לטענת התובע, מכירת כרטיסים מוזלים אינה מוצדקת והיא מהווה הפליה שמנציחה תפיסת עולם מעוותת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תודו שזה תמיד נחמד לראות נשים באצטדיוני כדורגל, אבל האם הן צריכות לשלם פחות על כרטיס? והאם ההתאחדות לכדורגל תיאלץ להפסיק למכור כרטיסים מוזלים לנשים? בקשה לייצוגית (ת"צ 33300-10-18) שהוגשה נגדה טוענת להפליה נגד גברים.

לפי הבקשה, שבשלב זה עומדת על סכום של כ-50 מיליון שקל והוגשה ע"י אוהד הנבחרת באמצעות עו"ד יוסי מלצר למחוזי ת"א, העובדה שנשים משלמות פחות על כרטיסי המשחקים של הנבחרת מנוגדת ל"חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים.

אוהד הנבחרת שהגיש את הבקשה, מציין כי מדובר בפערי מחירים גבוהים ושיטתיים. אותו אוהד ביקש לרכוש עבורו ועבור רעייתו כרטיסים למשחק של נבחרת ישראל נגד סקוטלנד, דרך האתר של ההתאחדות לכדורגל (אשר מוביל לאתר "לאן"). המחיר ששילם עבור הכרטיס שלו עמד על 68 שקל, ואילו עבור רעייתו – 38 שקל. לדבריו, הוא חש "פגוע ומופלה לרעה" וכן התרעם על הגישה הפטרונית כלפי נשים במשחק כדורגל רשמי של נבחרת ישראל.



הוא בחן את המחירים ביציעים אחרים, וראה כי הפערים קיימים באופן שיטתי:

מחירי הכרטיסים למשחק הכדורגל ישראל סקוטלנד, בשקלים

 

 

כרטיס לגבר

כרטיס לאישה

הזמנה טלפונית / באתר

קטגוריה 1

155

80

קטגוריה 2

115

60

קטגוריה 3

96

50

הזמנה בדלפק לאן

קטגוריה 1

150

75

קטגוריה 2

110

55

קטגוריה 3

90

45

 בבדיקה שביצע הוא ראה שגם במכירת הכרטיסים למשחקי מוקדמות המונדיאל היו מחירים שונים לגברים לנשים, וכך גם במכירת הכרטיסים למשחקים נוספים, כמו למשל המשחק של מכבי תל אביב נגד הפועל חדרה.

"דין כרטיסים מוזלים לנשים אינו כדין כרטיסים מוזלים לחיילים"

לטענת התובע, אין הצדקה להפלות את הנשים לטובה משום שאין שוני בין אוכלוסיית הנשים לאוכלוסיית הגברים. זאת, בניגוד להחלטה לתת הנחה לחיילים, לגמלאים או לילדים – אשר הטעם בה הוא ההכנסה הנמוכה שלהם.

עוד טוען התובע כי הפליה מחמת מין היא מהחמורות שבין ההפליות, ושמבור בהנצחת תפיסה מיושנת בדבר נשים – תפיסה שיש להעבירה מהעולם.

 תגובת ההתאחדות לכדורגל: "אנו נגיב בבית המשפט". 

קראו עוד כתבות מעניינות באתר חדשות הצרכנות פואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות