שיאומי Mi A2: מחיר עממי לסמארטפון איכותי עם אנדרואיד נקי - פואנטה

סקירה: שיאומי Mi A2 – מחיר עממי לסמארטפון איכותי עם אנדרואיד נקי

לשיאומי יש מגוון רחב של סמארטפונים, אבל שיאומי Mi A2 מיוחד. מדובר בסמארטפון אנדרואיד ONE. הביצועים טובים ואפשר להשיג אותו בפחות מ-1000 שקל. מה החסרונות?

שיאומי MI A2
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שלא אוהב את כל התוספות שמוסיפות היצרניות לאנדרואיד, יכול למצוא כמה סמארטפונים בודדים שבהם יש אנדרואיד נקי, כלומר, גרסת אנדרואיד ONE. אחד מהם הוא שיאומי Mi A2, שמגיע עם נפח אחסון של 64 ג'יגה, זיכרון עבודה של 4 ג'יגה ומערכת הפעלה אנדרואיד 8.1 (אוריאו).

רגע לפני שנרד לפרטים, השורה התחתונה היא שלא מדובר במכשיר מושלם – ויש מקום לשיפור בחיי הסוללה ובאיכות הצילום, אבל ביחס למחיר הוא סמארטפון טוב מאוד שיענה על ציפיות רוב המשתמשים ואף יעלה עליהן.

מסך

ל-Mi A2 יש מסך בגודל 5.99 אינץ', המגיע ביחס של 18:9, ברזולוציה של 2160 על 1080 פיקסלים. הזכוכית היא גורילה גלאס 5 של קורנינג. התצוגה מוצלחת גם באור שמש ישיר, אך מי שהתרגל למסכים החדים והמשובחים של הנוט 9 או האייפונים החדשים, יחוש שהיא קצת פחות איכותית. זאת, משום שהמסך הוא LCD ולא Super Amoled.

מצלמה

בדומה לרוב מכשירי הדגל – יש כאן מערך צילום כפול מאחור ומצלמת סלפי. המצלמה הראשית מאחור היא של 12 מגה פיקסל, והמשנית היא של 20 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של F1.75. למרות ההבטחה להתמודד היטב עם תנאי תאורה חשוכים – יש מקום לשיפור. מומלץ להשתמש בתכונת ה-HDR שתניב את הצילום הטוב ביותר. בכל מקרה הצילום באור יום טוב מאוד, אך לא מצוין. יש אפשרות לצילום "בוקה" (מיקוד באובייקט תוך טשטוש הרקע בעת הצילום או אחריו).
למצלמת הסלפי חיישן 20 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.2. התמונות יוצאות טובות, גם אם לא מעולות.
בשורה התחתונה, אמנם לא מדובר במצלמות מעולות כמו בסמארטפוני הדגל, אבל הן מספקות תמונות מוצלחות.

ממשק, חומרה ומהירות

מה שמאוד בולט בשיאומי Mi A2 הוא המהירות של המכשיר. לעתים רחוקות יש גם האטה מסוימת, אבל בסך הכול, המכשיר לא נתקע וגם כשמשחקים משחקים שמצריכים משאבים רבים, הוא מהיר. המעבד הוא Snapdragon 660.
הממשק של ה-ANDROID ONE נוח וגוגל מבטיחה לספק כאן את העדכונים שלה במהירות. התפריטים קלים להבנה והמשתמש מתפעל את המכשיר אינטואיטיבית.

סאונד

לשיאומי Mi A2 יש רמקול אחד בחלקו התחתון של המכשיר. הרמקול לא מציע סטיריאו, אבל הצלילים טובים והסאונד חזק באופן מפתיע.

סוללה

מי שרגיל לסוללה מעולה של שיאומי, יתאכזב כאן. בשימוש אינטנסיבי, אך לא חריג, במכשיר, היא מסתיימת הרבה לפני סוף היום. בשימוש קל היא מחזיקה עד הלילה. מדובר בסוללה של 3010 מיליאמפר/שעה, ובערכה מצורף מטען מהיר.

יתרונות: אין מגרעת (notch), מקום לשני כרטיסי סים.
חסרונות: אין מיגון ממים, אין חריץ הרחבת זיכרון, אין שקע אוזניות סטנדרטי (קיים מתאם בערכה).

מחירי שיאומי Mi A2:

רשת Go Mobile: כ-900 שקל

רשת iCell: כ-1,090 שקל

אייבורי: 1,150 שקל

היבואן הרשמי המילטון: 1,400 שקל

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות