על הקשר בין הכליות ובריחת שתן - פואנטה

על הקשר בין הכליות ובריחת שתן

בעיות בכליות באות לידי בדרכים שונות, חמורות יותר ופחות. אחת הדרכים הלא נעימות היא בריחת שתן, אבל חיתולים למבוגרים יכולים להיות פתרון טוב

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

לא מזמן נערך חודש הכליות הלאומי, חודש המוקדש ללמידה על הכליות והטיפול בבעיות כליות במקרה של בעיות באבר החיוני הזה. במסגרת היוזמה החינוכית הלאומית של חודש הכליות, נבחנה לאחרונה אחת מתופעות הלוואי הפוטנציאליות של בעיות בכליות: בריחת שתן.

בריחת שתן מתבטאת, מטבע הדברים, בחוסר שליטה על מתן השתן. הסובלים מהתופעה חווים דליפה של שתן בדרגות שונות – היא עשויה להיות קטנה כל כך עד שכמעט לא תורגש, או משמעותית עד כדי הרטבת הבגדים והסביבה.

ברור, אם כך, מדוע בריחת שתן יכולה להיות מביכה אם אינה מטופלת, אבל מבין כל הסימפטומים של מחלת כליות היא הכי קלה לטיפול.

מוצרי ספיגה בסיסיים כמו חיתולים למבוגרים יכולים לאפשר לנהל את בריחת השתן בכבוד בין אם מדובר בטווח הארוך ובין אם עד שטיפול מסוים יפתור את הבעיה.



חשוב להבין כי בריחת שתן עלולה להיגרם על ידי גורמים רבים, לא רק על ידי מחלת כליות או אי ספיקת כליות. סוכרת, שבץ וטרשת נפוצה, הן חלק מהמחלות שיכולות לגרום לאי שליטה במתן שתן.

נשים יכולות לחוות בריחת שתן במהלך ההריון או אחריו. אצל גברים, המצב יכול להיגרם עקב ערמונית מוגדלת.

עם זאת, במקרים מסוימים בריחת שתן היא כתוצאה מבעיית כליות חמורה או מחלת כליות. כך שאם אתם חווים תופעה זו חשוב להיבדק על ידי רופא בהקדם.

למרבה המזל, ועל אף הבושה הרבה שאנשים חשים בעקבות בריחת שתן, יחסית קל לנהל את בריחת השתן ואף אחד לא צריך לדעת שאתם סובלים מכך. חלק ממוצרי הספיגה למבוגרים אשר נועדו לעזור ניהול בריחת השתן כוללים את המוצרים הבאים:

רפידות ותחתונים סופגים: זהו קו ההגנה הראשון והטוב ביותר נגד בריחת שתן. הרפידות והתחתונים הסופגים עברו כברת דרך ארוכה וכיום הם דקים מאי פעם. יחד עם זאת, הם בטוחים בכמעט מאה אחוז מפני דליפות וקלים לשימוש בדיסקרטיות.

סדינים רחיצים: בריחת שתן יכולה להיות מאוד לא נוחה בלילה. לכן שימושי להשתמש בסדינים חוסמי מים, אשר מגנים על המזרן מפני לחות וכתמים ונשטפים בקלות.

מגבונים ומוצרים לטיפוח העור: אם העור נמצא במגע מתמשך עם שתן, הוא עלול לפתח פריחות ופצעים. ישנם מגוון מוצרים זמינים על מנת להגן על העור.

כפפות: גם הידיים רגישות למגע מתמשך עם שתן ולכן מומלץ ללבוש כפפות גומי כאשר מנקים בגידם וסדינים רטובים.

בנוסף לכל המוצרים, תמיד חשוב גם לפנות לעזרה רפואית מקצועית של רופא מומחה אשר יכול לתת פתרונות נוספים שיעזרו במניעה של בריחת שתן.



בי קיור לייזר הנחה

תגובות: 0

נגישות