הדרכות חינם לאזרחים ותיקים: איך לבצע פעולות בנקאיות דיגיטליות ולחסוך זמן וכסף %

הדרכות חינם לאזרחים ותיקים: איך לבצע פעולות בנקאיות דיגיטליות ולחסוך זמן וכסף

איך מפקידים צ’ק דרך הסמארטפון ואיך מבצעים העברה בנקאית באפליקציה? ב-23 באוקטובר יתקיימו בכל רחבי הארץ הרצאות, ואחריהן תינתן הדרכה אישית

לידיעה על הרצאות לבנקאות דיגיטלית 2019 לחצו כאן

א’, לקוחת בנק לאומי בת 80, רצתה לאחרונה להפקיד צ’ק. כמנהגה, היא לקחה אוטובוס אל סניף הבנק שלה וצעדה בשמש מתחנת האוטובוס אל הסניף. לתדהמתה, א’ גילתה שהסניף נסגר. כדי להפקיד את הצ’ק, היה עליה לנסוע בעוד אוטובוס לשכונה אחרת, אבל הזמן חלף והיא הבינה שלא תספיק לעשות בשעות הפתיחה של הבנק, כך שאת כל המאמץ הזה תצטרך לעשות ביום אחר.

ו-א’ לא לבד. בזמן שהבנקים מפטרים עובדים, סוגרים סניפים ומצמצמים עמדות שירות, לקוחות רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים. עבור הלקוחות הצעירים, הפקדת צ’ק באמצעות צילום בסמארטפון או העברת תשלום באפליקציה הן פעולות מובנות מאליהן, ואילו עבור מבוגרים רבים, ובמיוחד קשישים, כל פעולה כזאת היא אתגר. הבעיה היא שהבנקים לא ממש מתחשבים באותם לקוחות מבוגרים, וההחלטה אם לסגור סניף מתקבלת רק על סמך שיקולים כלכליים קרים.




למעשה, אילו אותם לקוחות מבוגרים היו יודעים לתפעל את חשבון הבנק שלהם דרך אפליקציה בסמארטפון או דרך אתר האינטרנט של הבנק, הם היו חוסכים לעצמם זמן, מאמץ שבהגעה לסניף וגם כסף – משום שהפעולות הדיגיטליות זולות יותר מפעולות באמצעות פקיד. כידוע, בנק ישראל מעודד בשנים האחרונות את המעבר לפעולות דיגיטליות והנחה את הבנקים שכל פעולה בשירות עצמי תהיה זולה יותר מפעולה מול פקיד, אלא ששירות עצמי הוא משימה בלתי אפשרית בשביל לקוחות שאין להם סמארטפון, מחשב או גישה לאינטרנט – ויש גם כאלה.

פעולות בנקאיות בשירות עצמי – לעבור את החסם הפסיכולוגי

הפיקוח על הבנקים, בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, מבינים שמדובר במאות אלפי צרכנים שלאו לאט מוצאים את עצמם מודרים מהפעילות הבנקאית היומיומית. לאור זאת, הוחלט על פעילות “העצמה בנקאית דיגיטלית” לאזרחים הוותיקים. מדובר בפעילות שתתקיים בשני שלבים: השלב הראשון הוא הרצאות והשלב השני הוא הדרכה פרטנית.

איך זה יעבוד? החודש, בתאריך 23.10.18, יתקיימו ברחבי הארץ הרצאות בנושא “העצמה בנקאית דיגיטלית” לאזרחים ותיקים. ההרצאות יתקיימו במסגרת “שלישי בשלייקס” – הפעילות שמקדם במשרד לשוויון חברתי בבתי קולנוע (סרט ב-10 שקלים לאזרחים ותיקים). למעשה, בכל רחבי הארץ, בו-זמנית, יתקיימו בבתי קולנוע של גלובוס ושל רב חן הרצאות בנות שעתיים – כאשר ההשתתפות חינם אך מצריכה הרשמה מראש.

רשימת מפורטת של מיקום ההרצאות על בנקאות דיגיטלית לאזרחים ותיקים – אפשר למצוא כאן.

לאחר מכן, במהלך חודשים נובמבר-דצמבר, הבנקים יזמינו את האזרחים הוותיקים, בתיאום מראש, להדרכות פרטניות בסניפי הבנקים, לצורך התנסות בשירותים הבנקאיים הדיגיטליים הקיימים בבנק בו מתנהל חשבון הלקוח.

הפעילות היא יוזמה של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, שמתקיימת בשיתוף המשרד לשוויון חברתי ובאמצעות המערכת הבנקאית ואיגוד הבנקים.

בהדרכות הפרטניות יועברו, בין היתר, הנושאים הבאים:
 היכרות עם אתר האינטרנט של הבנק
 למידה על שימוש באפליקציה של הבנק
 מעקב אחר התנועות בחשבון באופן דיגיטלי
 ביצוע פעולות בנקאיות במכשירים האוטומטיים: הפקדת מזומן, הפקדת שיקים ועוד.

ההרשמה להדרכות בסניפי הבנקים פתוחה לכלל האזרחים הוותיקים, גם לאלו שלא השתתפו בחלק הראשון-ההרצאה במסגרת “שלישי בשלייקס”.

המפקחת על הבנקים, ד”ר חדוה בר: “קוראת לאזרחים הוותיקים להגיע להדרכות”

האם הלקוחות המבוגרים יאמצו את ההצעה? יש להניח שרק חלקם. עבור רבים מהם זה כלל לא רלבנטי – משום שמלכתחילה הם אינם צרכנים של “שלישי בשלייקס”, אינם ניידים או אינם מודעים לאפשרות הזאת.

המפקחת על הבנקים, ד”ר חדוה בר, מנסה לשכנע את האוכלוסייה המבוגרת לעשות את המאמץ ולהגיע להרצאות ולהדרכות, כדי להסתגל לעידן הדיגיטלי: “אני קוראת לאזרחים הוותיקים לנצל את ההזדמנות וליטול חלק בהרצאות ובהדרכות הפרטניות בסניפי הבנקים. המערכת הבנקאית נמצאת בעיצומה של מהפכה שכוללת מעבר לשירותים דיגיטליים לצד התייעלות וצמצום הפעילות בסניפים. מדובר במהפכה חיובית שתחסוך לאזרחים ותיקים עמלות ויכולה לחסוך להם את הצורך והטרחה לבקר בסניף הבנק”.

פרטים נוספים על פעילות “העצמה בנקאית דיגיטלית”, לרבות מיקום ההרצאות, שעות הפעילות ואופן הרישום לפעילות, ניתן למצוא בקישור הבא: www.digitalbanking.co.il, או במוקד הטלפוני 8840* שלוחה 3, או באמצעות חיפוש באינטרנט “בנקאות דיגיטלית לאזרחים ותיקים”.


תגובות: 0

נגישות