סוף עונת הענבים – 3 יינות מומלצים לסוף הקיץ הישראלי - פואנטה

סוף עונת הענבים – 3 יינות מומלצים לסוף הקיץ הישראלי

רגע לפני שהקיץ נגמר והסתיו מתחיל, הנה כמה יינות לבנים שכדאי שתספיקו ליהנות מהם

יינות לבנים מומלצים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הימים שמתחילים להתקצר והבריזה הקלילה בערב מזכירים לנו שהנה חלף עבר לו עוד קיץ וסימנים ראשונים של סתיו מתחילים להופיע. יחד עם שינוי צבעי העלים אנו מגיעים גם לסוף עונת הענבים – הזמן בו היינות הלבנים הקלילים המוגשים בטמפרטורה קרירה מפנים את מקומם ליינות אדומים וכבדים יותר.

לכבוד השבועות האחרונים של הקיץ אספנו עבורכם מספר יינות שכדאי ללגום לפני שנפרדים עד תחילת האביב הבא, ועוד מספר טיפים שיסייעו לנו להגיש את היינות בצורה המקצועית ביותר על מנת לשמור על טעמם המעודן.

יינות לבנים עשויים מזן שרדונה

סדרת השרדונה הקטיפתית, המזכירה מעט את המרקם החמאתי, מעניקה ליין הקליל את הטעמים החמצמצים המשתלבים עם מנות ראשונות וקינוחים עדינים.

מזן שרדונה ניתן להכין מגוון רחב של יינות לבנים – החל מטעמים חמצמצים לאחר יישון קל ועד לטעמים עמוקים ומלאים יותר, כאשר הענבים מיושנים בחביות האלון.

באקלים הישראלי החם, כוס שרדונה תלווה שיחה ערה בבית קפה לא פחות מאשר ארוחה חגיגית.

היין מככב אפילו במתחמי ספא יוקרתיים על הים כסיומת מושלמת לפינוק זוגי. הוא קליל מאד על הלשון, ומתאים כתוספת קלילה וקרירה גם לערב רומנטי על החוף.

יינות לבנים מזן מוסקט אלכסנדרוני

יינות המוסקט המתקתקים בדרך כלל מהווים אף הם פרטנר מושלם לקינוחי קיץ. הם מגיעים בגרסאות שונות כמו יינות יבשים וחצי יבשים, כאשר הלהיט של הקיץ האחרון היה גרסאות מבעבעות העשויות מהזן הכל כך מיוחד הזה.

המלצה מיוחדת לסוף הקיץ: אם החלטתם על ערב חברים קיצי מיוחד או על מאורע רומנטי, נסו לשלב את הגבינות המתקתקות מעט (כולל הגבינות הטומנות בחובן הפתעה מיוחדת כמו אגוזים או תבלינים מיוחדים). יין המוסקט האלכסנדרוני משתלב מצוין גם עם קינוח קליל של עוגת גבינה.

כשמערבבים בין זנים, נולדים שילובים מנצחים

אחד השילובים הקיציים המתאימים ביותר לקיץ שלנו הוא היין הלבן המשלב את ענבי הסוביניון בלאן עם הזן הנדיר נותר – הפרנץ' קולומבר.

בעוד הסוביניון מעניק ליין המיוחד את טעמו הפירותי, הקולומבר מוסיף את הניחוח החמצמץ והפרחוני. כך, השילוב הטבעי בין השניים יוצר יין קיצי מיוחד, המשתלב עם קערת הפירות שלכם כמו גם עם מנות חמצמצות יותר, כמו דגים ברוטב המשלב לימון.

המלצות הגשה לכל יין שבחרתם

את היינות הלבנים אינכם מעוניינים להגיש בטמפרטורת החדר. לכן, מומלץ להשאיר את הבקבוק במקרר עד לרגע ההגשה. עם זאת, חלק מהיינות עשויים להיות קרירים מדי על מנת שהאורחים יוכלו למצות את טעמם.

מה עושים? נסו לשמור בקבוק יין אחד להתחלת הערב ואחד לרגע הקינוח. תוכלו לשלב שני טעמים שונים לגמרי המתאימים למנות השונות בארוחה, תוך שימת לב מיוחדת דווקא לרטבים המעניקים לכל מנה את טעמה ופחות למרכיבי המזון.

באילו כוסות נגיש את כל היין הטוב הזה?

חלק בלתי נפרד מהגשת היין קשור לכוס המפנקת שבה אוחזים את המשקה. יינות לבנים המוגשים בטמפרטורה נמוכה יוגשו לרוב בכוסות צרות וגבוהות יותר. עם זאת, ייננים מקצועיים מגלים לנו כי כוסות עבור יינות המופקים מזן שרדונה יהיו עגלגלות ורחבות יותר מכוסות יין המתאימות לזנים כמו סוביניון בלאן.

מה ההבדל? מטרת הכוס היא לאפשר כניסה מוגבלת של אוויר וללכוד את הטעמים המיוחדים והארומות. את היינות המבעבעים נגיש בכוס "פלוט" אלגנטית שתמנע הדיפה מהירה מדי של הבועות המרעננות.

סוד נוסף הקשור לצורת ההגשה טמון בכמות היין שנמזוג לכל כוס. למרות הרצון הטוב להיות נדיבים ככל האפשר, את היינות מומלץ להגיש בגובה של עד שליש מהכוס. הסיבה לכך היא שאנו מעוניינים לאפשר למבינים ביין לערבב קלות את היין על מנת לפתוח את הטעמים והארומות וכן להשאיר מעט מקום ליין "לנשום".

לסיכום, הסתיו המתקרב הוא הזדמנות נפלאה להיפרד לשלום מהיינות הלבנים וללגום עוד זן אחד שעדיין לא חווינו בתקופת החגים. אם אנו מגישים את היין לצד ארוחה חגיגית, ננסה להתאים את טעמו למנות השונות ולהגישו בכוס בעלת הצורה המתאימה לכל זן של יין.

נסו להיזכר מתי הייתה הפעם הראשונה שלגמתם יין, כיצד הרגשתם? כעת נסו להפוך את כוס היין הבאה שלכם לחוויה נפלאה לא פחות…


תגובות: 0

נגישות