חידוש מטבחים בתקציב סמלי – כן, זה אפשרי - פואנטה

חידוש מטבחים בתקציב סמלי – כן זה אפשרי

החל מהחלפת הידיות, דרך תאורה נכונה ועד צבע חדש – הדרך לחידוש המטבח בתקציב נמוך עוברת בכמה תחנות שחשוב להכיר

חידוש מטבח
חידוש מטבח בתקציב סמלי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אם רוצים לבצע שינוי בנראות המטבח אך התקציב העומד לרשותנו אינה כה גדול, אפשר לבחון דרכים להוזיל את העלויות וגם להצליח בסוף התהליך לראות מטבח שונה לחלוטין. אומנם זה נראה הזוי אך אם נתמקד הדברים החשובים ביותר שייצרו הבדל, נהנה ממטבח שנראה שונה לחלוטין והוא בדיוק תואם את דרך החשיבה והתקציב שלנו.

דלתות, ידיות וצירי דלתות

רוב הנגרים והחברות העוסקות בבניית ארונות מטבח, מייצרים אותם מעץ סנדוויץ' שהוא עץ מסיבי שיכול לשרת את בני הבית לאורך שנים רבות. הפריטים הנשחקים בדרך כלל הם החזיתות, הידיות וצירי הדלתות. המגירות והחלקים הפנימיים של הארונות המשמשים לאחסון נותרים תקינים לחלוטין ולכן אין צורך לבצע בהם כל שינוי.

אפשר לפנות לנגר והזמין ממנו רק חזיות חדשות מפורמייקה, צבועות בצבע אפוקסי או מחומר פולימרי עם גימורים ועיטורים יפהפיים. לחילופין, לצבוע את החזיתות בצבע אחר, להדביק עליהם לוח פורניר או טפט מעניין ולשנות בבת אחת את מראה המטבח והצבעים הישנים נעלמים לחלוטין – תהליך זה נקרא חידוש מטבחים.


השלב הבא הוא לרכוש בחנויות הפרזול צירים חדשים לדלתות הארונות, ידיות חדשניות ויפות מתוך ההיצע העצום הקיים בחנויות, בצבעים יפהפיים ובעיטורים המעניקים נוכחות לכל אחת מהדלתות או המגירות.

את הפריטים הללו אפשר להתקין לבד בכל הארונות והחזיתות המחודשות ותוכלו ליהנות משינוי נפלא ומרענן במטבח.

המלצה נוספת היא לרכוש ולהתקין גם מסילות לטריקה שקטה במגירות המטבח. שיטה חדשנית זו מוסיפה נוחות רבה בעבודת היום יום במטבח ולכן במהלך השיפוץ זו תוספת שמומלץ מאד לבצע.

תכנון עיצובי למטבח

אם נמאס לכם מהמראה של המטבח הנוכחי, תחשבו על קו עיצובי חדש, מודרני, כפרי בקווים בהירים או בשפע של צבעוניות . האפשרויות הן מגוונות מאד ופשר לראות באתרים השונים ובאולמות התצוגה שפע של אופציות טרנדיות, כדי לראות מה הנראות המתאימה ביותר שתשתלב היטב במראה הכללי של הבית.

הטרנד העכשווי הוא מטבח לבן או בגוונים בהירים מאד, דבר שיוצר מרחב גדול מאד והתחושה היא שהמטבח גדול יותר מגודלו האמתי.

משטחי עבודה במטבח

משטח העבודה חייב להיות תקין ונוח לשימוש . אם השיש הנוכחי הוא במצב טוב, אין צורך להחליפו אך אם קיימים בו סדקים או חתכים זו ההזדמנות להחליף גם אותו כדי לעבוד בנוחות ובבטחה.

קיימים משטחי עבודה זולים כמו שיש חברון או פלטות מפורמייקה. חשוב להתאים בין צבעם של הדלתות לצבע השיש או המשטח כך שהם יצרו יחד הרמוניה יפהפייה של גוונים המשתלבים זה בזה.

הוספת שטחי אחסון

רוב המטבחים הישנים סובלים מחוסר במקומות אחסון . בעבר נהגו לעצב במטבחים ארונות פתוחים ללא דלתות ששימשו לאחסון למוצרים מסוימים או לתצוגה של אביזרי נוי שבעיקר העלו אבק לאור העובדה שאין בהם דלתות .

במהלך השינוי במטבח, אפשר להזמין דלתות עבור המקומות הפתוחים הללו וכך ליצור שטחי אחסון רבים ונוחים ולצמצם באופן משמעותי את כמויות האבק שהצטברו בכל אחד מהארונות הללו. .

אם יש שטח לא מנוצל במטבח, אפשר לרכוש ארון באחת מהחנויות של DIY ולהתקין אותו במרווח הקיים . הארון הנוסף ייצור עבורכם חיים חדשים במטבח, נוחים ופונקציונליים.

תאורה נכונה

לתאורה חשיבות רבה בנראות הכללית של המטבח וגם בנוחות העבודה. מומלץ לרכוש מנורות לד חסכוניות צמודות תקרה או בעלות מנורות יורדות היוצרות אלומות אור בדיוק על משטחי העבודה, כך שבעת הכנת מזון בשעות הערב תהיה במטבח תאורה נעימה שתאפשר לבני הבית לעבוד בנוחות מרבית במטבח.



תגובות: 0

נגישות