האוטו שלנו גדול וכחול... אמזון עושה מהפכה בשיטת השילוח. כך זה יעבוד - פואנטה

האוטו שלנו גדול וכחול… אמזון עושה מהפכה בשיטת השילוח. כך זה יעבוד

הרעיון בתוכנית השילוח המהפכנית של אמזון הוא לעודד יזמים להקים חברת שילוח עצמאית שתעבוד עם אמזון

תוכנית השילוח החדשה של אמזון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני מספר חודשים החליטה אמזון להשיק שיטת שילוח חדשה – שבה היא תהיה הרבה פחות תלויה בדואר האמריקני ובחברות שילוח כמו פדקס. אמזון פרסמה הזמנה לאזרחי ארצות הברית, והציעה להם להצטרף לתוכנית חדשה שהיא יזמה: הרעיון הוא שאלפי אנשים מהשורה יקימו חברת שילוח עצמאית קטנה שתעבוד עבור אמזון.

ההיענות הייתה המונית ואמזון קיבלה אלפי פניות מכל רחבי ארצות הברית. מסתבר שאפילו אמזון עצמה לא העריכה כמה אנשים ירצו להקים עסק ולהפוך לחברת משלוחים מאמזון.

באמזון דיווחו כי הפונים מגיעים מכל המגזרים והשכבות, החל מגמלאים ועד משפחות, וככל הנראה בשלב הראשון רק 500 יזכו להתקבל.




במסגרת התוכנית, שאמזון הכריזה עליה ביוני, היא מבטיחה ליזמים רווח של 300,000 דולר בשנה – כאשר עליהם לשכור עד 100 נהגים שיעבדו על צי של עד 40 כלי רכב. כלי הרכב ממותגים אמנם עם הלוגו של אמזון, אך הם לא בבעלות אמזון אלא בבעלות חברת ליסינג.

כעת, כחלק מההיערכות, אמזון רוכשת 20 אלף כלי רכב מסחריים מחברת מרצדס, כאשר מדובר בהזמנה גדולה יותר מהכמות שאמורה הייתה להיות (5,000 כלי רכב).

אמנם מדובר עדיין במספר הרבה יותר נמוך של כלי רכב מזו שיש לחברות כמו פדקס או UPS, אשר מחזיקות יותר מ-100,000 רכבים, אבל זהו צעד ענק בדרך שעושה אמזון לקראת הפיכתה לחברת שילוח בעצמה. מבחינה כלכלית, יש בזה היגיון רב, מפני שאמזון מוציאה מיליארדים על השילוח – שהוא כמובן החלק הכי משמעותי בעסק שלה, והסכום הזה עולה בהתמדה.

כך, בתוך שנתיים הוצאות השילוח של אמזון כמעט הכפילו את עצמן, מ-11.5 מיליארד דולר בשנת 2015 ל-21.7 דולר ב-2017, ובנוסף היא תלויה בחברות חיצוניות. לכן, זה כמעט מתבקש שאמזון תפתח שירותי שילוח משלה

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות