מתנות לחג: גיפט קארד, פרחים או יין משובח? וכמה מאיתנו רצים להחליף את המתנה? - פואנטה

מתנות לחג: גיפט קארד, פרחים או יין משובח? וכמה מאיתנו רצים להחליף את המתנה?

כמה תשקיעו במתנה ומה הסיכוי שתצליחו לקלוע בול? המשאל של פואנטה והתוכנית ערב ערב בערוץ כאן 11 מספק כמה תשובות מעניינות

סקר מתנות לחג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא משנה איפה אתם בחג, רוב הסיכויים שאתם עומדים לקנות מתנה או לקבל מתנה. קדחת הקניות שלפני החג עוברת כמובן בין מדפי הדבש והרימונים, אבל לא פחות מזה בין מדפי הבשמים, היינות, כלי הבית והפרחים.

השאלה המסקרנת היא האם אנחנו קונים את מה שהיינו רוצים לקבל, וכמובן, מה התקציב שלנו למתנת חג שמצד אחד תשמח את מי שיקבל אותה, ומצד שני לא תשאיר אותנו עם חור בכיס.

כדי לברר, הצגנו את השאלות הללו במשאל דיגיטלי שפורסם ע"י ערוץ כאן 11 ועל ידי אתר פואנטה, כשהמטרה היא למגייס את חוכמת ההמונים כדי לעזור לכולנו לצאת מהחג הזה מרוצים…

ולמה זה חשוב? מפני שהסקר מגלה שאחרי כל המאמץ שאנחנו משקיעים בבחירת המתנה, ייתכן מאוד שיחליפו אותה. למעשה, רק שליש מהנשאלים לא מתכוונים להחליף את המתנה שיקבלו, וכל האחרים מניחים שהם יילכו להחליף אותה.

מה התקציב שלנו למתנות?

לא פשוט לקנות מתנה שתהיה גם מרשימה, גם שימושית, וגם לא תחרוג מהתקציב שלנו. בסופו של דבר, אנחנו לא רוצים להצטייר כמי שחסכו בקניית המתנה, אבל ההוצאות לקראת החג גם כך גבוהות.

אז מה הסכום המקובל? מעטים מוציאים על מתנה פחות מ-100 שקל, כאשר יותר ממחצית מקציבים לעניין 100-150 שקל.

הנה תוצאות המשאל שלנו:

גיפט קארד… רוצים לקבל, לא אוהבים לתת

שימו לב מה אתם חושבים על המתנות שאתם צפויים לקנות ולקבל בחג.

בעוד שהמתנה המועדפת היא גיפט קארד, או בעברית, שובר מתנה – זו גם המתנה שקונים הכי מעט אנשים. במשאל שאנחנו עשינו, הפער פשוט מדהים – 86% אמרו שישמחו לקבל גיפט קארד, לעומת 5% שמתכוונים לקנות אותו…

למה? ייתכן שאנחנו מרגישים לא כל כך נוח להעניק למארחים שלנו שובר מתנה – אולי משום שאז מאוד ברור מה הסכום ששילמנו, ואולי משום שזה נראה קצת פחות מרשים מעציץ מלא פרחים.

אגב, כדי להפוך את הגיפט קארד לאישי יותר, בקניוני עזריאלי למשל מאפשרים לעצב אותו ולגם להוסיף הקדשה אישית.

והנה נתון מעניין על גיפט קארד… לדברי יצחק סער, סמנכ"ל לוגיסטיקה ותפעול בקניוני עזריאלי, הסכום הממוצע של גיפט קארד עומד על 270 שקל. הסכום הזה גבוה יותר מהסכום שרוב הנשאלים העידו כי הם משקיעים במתנה, וזה אולי מעיד על הסיבה שבגללה אנשים מעדיפים לא לקנות גיפט קארד… שהרי במקרה כזה מי שמקבל את המתנה יודע בוודאות כמה השקעת בה…

אז מה אנחנו כן מתכוונים לקנות? ספרים, בשמים, כלי מטבח ונוי, וכמובן יינות.

אגב, במשאל שלנו מסתבר שרק 24% מהנשאלים רוצים לקבל פריטי נוי לבית – אז אולי כדאי לחשוב על מתנה אחרת. אם אתם יודעים מהו הבושם האהוב על המארחת שלכם, יש סיכוי טוב שזו דווקא מתנה שהיא תאהב.

למעשה, 53% מהנשאלים והנשאלות אמרו שישמחו לקבל בושם – ואילו רק 21% מתכוונים לקנות בושם, אז אולי כדאי לחשוב שוב…

לדברי סער, הישראלים עדיין קונים לא מעט כלי בית כמתנות, אך את הוואזה הם החליפו בכלים מתוחכמים יותר.

אגב, גיפט קארד הוא הפתרון האולטימטיבי לתופעה הראשונה שהזכרנו – ההחלפות.

מחכים לרגע האחרון… כמעט

ראש השנה לא בא לנו בהפתעה, אז איך זה שאנחנו תמיד מוצאים את עצמנו נתקעים עם כל עם ישראל בתור ארוך ומייגע כדי לקנות מתנה?

כנראה שככה זה, לאור הנתונים העולים מבקר, שלפיהם כמעט מחצית מהישראלים קונים את המתנה שבוע לפני החג ושליש מהם יום לפני החג.

הנתונים האלה מתיישבים גם עם דבריו של יצחק סער מקניוני עזריאלי, אשר מעיד על כך שרק אתמול – חמישה ימים לפני החג – התחילה להיות מורגשת התכונה בקניונים לקראת ראש השנה. אגב, 5% קונים את המתנה רק בדרך לארוחה…

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות