ייפוי כוח מתמשך במבט קדימה - פואנטה

ייפוי כוח מתמשך במבט קדימה

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שרבים נזקקים לו. מה חשוב לדעת?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

רבים מאתנו מעדיפים להתכונן באופן משפטי למצבים עתידיים אפשריים, ויש דרכים שונות לעשות זאת. אחת מהן היא על ידי כתיבת מסמך הצהרת כוונות למתן ייפוי כוח מתמשך.

החשיבות של ההסתכלות קדימה

ככל שחולפות השנים תוחלת החיים עולה, וכך גם איכות החיים. אלא שכל אחד מאיתנו צריך להתכונן לאירועים בלתי צפויים בחייו. זו הסיבה שרבים רוכשים פוליסות ביטוח, החל מביטוח חיים ומחלות קשות ועד לביטוח הדירה והרכב.

רובנו גם דואגים להשאיר כסף בצד לימים קשים שעלולים לבוא, לכתוב צוואה וכך הלאה.

הביטוח הנוסף

סוג נוסף של ביטוח, שלא רבים מודעים אליו אבל הוא חשוב לא פחות, הוא ייפוי כוח מתמשך למקרה הצורך. הדבר דומה למדי לניסוח צוואה, משום שבשני המקרים מדובר על מסמך העוסק במה שיקרה לאחר שאדם לא יוכל להביע את דעתו בנושאים שונים, בין אם בנוגע לחלוקת רכושו לאחר לכתו ובין אם בנוגע לטיפול בו.


מהו ייפוי כוח מתמשך?

השם השני, הקצר והמוכר יותר של ייפוי הכוח המתמשך הוא אפוטרופסות. הכוונה היא למתן הרשאה לאדם מסוים לקבל החלטות עבור מי שאינו מסוגל לעשות זאת עבור עצמו, בין אם מסיבה בריאותית או נפשית ובין אם מדובר על קטין.

ייפוי כוח זה יכול להיות על נושאים שונים כדוגמת טיפול רפואי, ניהול כספים וכדומה.

ההבדל בין קטין לבגיר

בדומה לנושאים רבים אחרים, גם בנושא האפוטרופסות יש הבדלים בין קטינים לבין בגירים. ההבדל הראשון הוא שלקטינים יש אפוטרופוס טבעי – ההורה הביולוגי, אלא אם בית המשפט קבע אחרת.

לעומת זאת, כאשר אדם בגיר נזקק לאפוטרופוס, עליו להיעזר באדם אחר, שיכול להיות בן משפחה קרוב או רחוק, אדם מחוץ לחוג המשפחה ולעתים אפילו אדם זר לחלוטין.

זאת, משום שהוריו הביולוגיים של אדם מבוגר הם ודאי מסוגרים בעצמם או שאינם בין החיים עוד ולכן יש לבחור לשם מטרה זו אדם אחר.

עוד לפני הצורך

כאמור, ייפוי כוח מתמשך יכול להינתן בעת הצורך והוא יכול גם להיות מתוכנן מראש. כלומר, גם אם אתם אנשים צעירים ובריאים, אבל רוצים להחליט בעצמכם מי יטפל בכם וכיצד, ומי יקבל את ההחלטות החשובות לגביכם בעת הצורך, כדאי שתתכוננו לכך מבעוד מועד (בדיוק כפי שמי שרוצה לחלק את רכושו לאחר לכתו על פי רצונו האישי ולא לפי מה שהחוק קובע, נדרש לכתוב צוואה).

מסמך להנחיות מקדימות למתן ייפוי כוח מתמשך יש לנסח בעזרת עורך דין צוואות, שהוא עורך דין מתחום דיני המשפחה, וכך לתת למסמך תוקף חוקי.

כמו כן, עורך דין זה הינו האחראי לביצוע הבקשה שלכם בעת הצורך.


תגובות: 0

נגישות