5 מאכלים דלי קלוריות שכדאי להכיר - פואנטה
מאכלים דלי קלוריות

5 מאכלים דלי קלוריות שכדאי להכיר

אבטיח, ברוקולי ומה שביניהם – הצצה לרשימה של 5 מזונות דלי קלוריות לא תשאיר אתכם רעבים

(תוכן מקודם)

אחת הדרכים לשמור על הגוף שלנו ולדאוג לתפקודו התקין היא באמצעות אכילה של מזונות בריאים. בדרך כלל, מזונות אלו יכולים להשתלב היטב עם תפריט תזונה שאינו משמין ומתאים למי שמעוניין בדיאטה.

לפניכם חמישה מאכלים דלי קלוריות אשר מומלצים לאכילה מדי יום וכדאי לשלבם בתפריט שלכם.

1. כוסמת

כוסמת היא מאכל מוכר ופופולרי באירופה. מדובר במאכל עם מעט מאוד קלוריות, שהוא גם מזין ובריא.
גרגירי הכוסמת מכילים הרבה מגנזיום, ברזל, אבץ ועוד מגוון סיבים תזונתיים שיכולים להועיל למערכת העיכול שלנו.
בנוסף, הכוסמת מתאימה למי שאינו אוכל או נמנע מגלוטן, מכיוון שהכוסמת נטולת גלוטן (מתאימה לחולי צליאק) ואף מומלצת לחולי סכרת מכיוון שיש בה אחוז גליקמי נמוך.

בשונה ממה שנהוג לחשוב, הכוסמת גם משביעה וטעימה וניתן לשלבה יחד עם מאכלים נוספים או כתוספת למנה עיקרית.


2. כרוב

עוד מזון שנכנס בקלות לרשימת מזונות מומלצים בלי הרבה קלוריות הוא הכרוב.

מחירו של הכרוב אינו גבוה והוא נמכר בכל חנות ירקות ולמעשה, נחשב לירק נפוץ ברחבי העולם כולו. ערכו הקלורי נמוך מאוד וניתן להכין ממנו מגוון מאכלים – למשל, מרק כרוב או כרוב ממולא.

אכילה של כרוב מדי יום יכולה לסייע בירידה במשקל מכיוון שהוא דל קלוריות, משביע ובתיבול נכון תוכלו גם להגיע לטעמים ייחודיים.

3. פטריות

מאכל דל קלוריות נוסף הן הפטריות. ישנם זנים רבים של פטריות, אך חשוב לדעת כי כמעט כולם דלי קלוריות ואין לחשוש מעלייה במשקל אם צרכתם פטריות. גם אם בחרתם לטגן את הפטריות או להוסיפן למנה עיקרית, מדובר בתוספת מזינה, טעימה ולא מזיקה מבחינת עלייה במשקל.

אנשים שאינם אוכלים בשר, יכולים להכין מהפטריות קציצות ולהשתמש בהן כתחליף מעולה לקציצת ההמבורגר.

4. אבטיח

בין הפירות הרבים שזמינים עבורנו, האבטיח הוא הפרי הכי אהוב על הישראלים בעונת הקיץ. האבטיח בעל טעם מתוק בשל מתיקותו הטבעית ומעטים יודעים כי כמות הקלוריות שיש בו נמוכה. נהוג לחשוב שמכיוון שהוא מתקתק, הוא גם לא בריא או משמין. ההפך הוא הנכון – באבטיח יש המון מים, נוגדי חמצון והוא מזרז את חילוף החומרים, לכן נחשב לפרי שמתאים לתפריט דיאטתי.

5. ברוקולי

ברוקולי הוא ירק טעים כמעט בכל צורה שבה הוא מוגש – מאודה, בתוך מרק ועוד ועוד.

רצוי לשלבו בתפריט היומי משום שהוא בריא מאוד. יש בו סיבים, הוא מועיל למערכת העיכול ואכילתו איננה פוגעת בדיאטה מכיוון שיש בו כמות נמוכה מאוד של קלוריות.

יתרה מכך, בברוקולי יש גם חלבונים מן הצומח ובשל כך תזונאים ומאמני כושר ממליצים לאכול אותו כאשר עוסקים באימוני כושר ולחיזוק השריר.

לצפייה ברשימת המאכלים המלאה ניתן לבקר באתר דיאט מאסטר לדיאטה ותזונה.



תגובות: 0
נגישות