הקנס על צרכני זנות: 1,500 שקל. ועדת השרים לחקיקה אישרה, הצעת החוק יוצאת לדרך - פואנטה

הקנס על צרכני זנות: 1,500 שקל. ועדת השרים לחקיקה אישרה, הצעת החוק יוצאת לדרך

המאבק בזנות עובר היום רשמית לשלב חדש, עם יריית הפתיחה של הצעת החוק אשר לפי צרכני זנות ייקנסו בסכומים גבוהים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

המאבק בזנות עובר מהפכה, לא פחות.

ועדת השרים, שהתכנסה לדיון מיוחד בפגרה, אישרה את הצעת החוק להטיל קנס כבד על צרכני זנות. האישור בוועדת השרים לחקיקה אין פירושו שהחוק עבר, אבל יש לו חשיבות גדולה משום שהוא מהווה יריית פתיחה בתהליך חקיקה שבסיומו החוק צפוי להיות מאושר.

מדובר בהצעת חוק שמקדמת שרת המשפטים איילת שקד יחד עם חברות כנסת נוספות, ביניהן שולי מועלם (הבית היהודי) ועליזה לביא (יש עתיד). מטרתה, כמובן, להיאבק בזנות גם (ולא רק) דרך צרכני הזנות.

על פי ההצעה, הקנס שיוטל על צריכת זנות יהיה בגובה של 1,500 שקל. עבירה חוזרת שנעברה בתוך שלוש שנים מהעבירה הראשונה תוביל לקנס בסכום של 3,000 שקל.

יש לציין כי צריכת זנות מקטינות או מקטינים כבר מוגדרת כיום עבירה פלילית, כך שהצעת החוק הנוכחית מתייחסת לצרכני זנות מבגירות ומבגירים.

שרת המשפטים בהסכמת שר הרווחה תוכל לקבוע אמצעי חלופי במקום קנס, כמו שילוב בסדנה טיפולית-חינוכית למניעת צריכת זנות.

ההצעה תחול כהוראת שעה למשך 5 שנים, ותלווה במחקר אשר יבחן את השפעתו, את האופן בו נאכפת העבירה, וצעדים נוספים.

מי שקיבל את הקנס יוכל לשלם, להגיש בקשת ביטול או להגיש בקשה להישפט. ככל שבית המשפט יחליט שהעבירה אכן נעברה, הוא יהא רשאי להגדיל את גובה הקנס עד לסכום של 75,300 שקל.

הצעת החוק – חלק מתוכנית רחבה יותר

מעבר להצעת החוק, כוללת התוכנית לטיפול בזנות היבטים נוספים שבהם מטפל צוות יישום משותף למשרדי המשפטים, הבריאות, הרווחה והחינוך. הצוות יעסוק בהגברת המודעות לסבל שנגרם לעובדים ולעובדות בתעשיית הזנות ובהרחבת המענה שניתן כדי לטפל בצרכני זנות.

לפי נתונים שפורסמו בכנסת, כ-14,000 נשים וגברים, בעיקר נשים, עוסקים בזנות, כשהרציונל העיקרי מאחורי החוק הוא שלא מדובר בבחירה אמיתית וחופשית לעסוק בזנות, אלא באילוץ הנובע ממצוקה קשה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות