זהירות מאלכוהול מזויף. משרד הכלכלה מפרסם רשימת משקאות עם מתנול באלכוהול

זהירות מאלכוהול מזויף. משרד הכלכלה מפרסם רשימת משקאות עם מתנול באלכוהול

בעקבות פגיעות שנחשפו בזמן האחרון, יוצאים משרדי הכלכלה והבריאות באזהרה חמורה מפני צריכת אלכוהול שמכיל כמות חריגה ומסוכנת של מתנול. איך אפשר לזהות בקבוקים חשודים? פרטים בתוך הכתבה

מתנול באלכוהול
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שוה נתפסו משקאות אלכוהוליים המכילים כמות חריגה של מתנול – הרבה מעבר לרמה המותרת בתקן הישראלי הרשמי. מתנול באלכוהול בכמות חריגה מהווה סכנה לבריאות הצרכנים, עד כדי סכנת מוות, ולמרות זאת התופעה של אלכוהול מזויף שנמכר בחנויות ובפיצוציות היא תופעה שחוזרת על עצמה בכל פרק זמן, כפי שכבר פורסם בפואנטה בכתבה על מתנול באלכוהול לפני יותר משנתיים.

היום, בעקבות מקרי היפגעות של אנשים משתיית משקאות אלכוהוליים שאירעו לאחרונה, שוב פרסמו משרדי הכלכלה והבריאות הודעת אזהרה מפני צריכת משקאות אלה. במשרד הבריאות מזהירים שצריכה של המשקאות הללו עלולה לגרום לפגיעה עצבית, לפגיעה בלתי הפיכה בראייה ואף למוות.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, ציין כי חלק מהמשקאות אותרו בשווקים בעבר ונאסרו למכירה, אך קיים חשש שהם עדיין נמצאים בשוק.

וכטל פונה לא רק לצרכנים, אלא גם עוסקים בייצור, שיווק, הפצה ומכירה של המשקאות הללו, ומעביר להם מסר כי הם מסכנים את שלום הציבור ועוברים על החוק: "אנו נגביר פעילות המפקחים ולא נהסס לנקוט ביד קשה נגד יצרנים ומפיצים שעוברים על החוק ומסכנים את בריאות הציבור. אנו קוראים לציבור הצרכנים לשים לב לאזהרות".

דוגמאות למשקאות שנתפסו על-ידי משרד הכלכלה

איך מזהים משקאות אלכוהוליים מסוכנים?

כאשר אתם רוכשים משקאות אלכוהוליים, אלה נורות האזהרה שיסייעו לכם לזהות משקאות חשודים:

  • כאשר אין על גבי האריזה שתי מדבקות – בחזית ובגב האריזה.
  • כאשר התווית הקדמית לא עומדת בתקן. התווית בחזית האריזה חייבת להיות מסומנת בשם המשקה בעברית, בתכולה של המשקה ביחידות נפח (מ"ל או ליטר) ובחוזק המשקה באחוזי נפח.
  • כאשר התווית האחורית לא עומדת בתקן. התווית בגב אריזתו של המשקה חייבת לכלול מידע מלא על יצרן או יבואן של המשקה בעברית; תאריך היצור או מנת היצור של המשקה הכוהלי או תאריך שימוש אחרון של המשקה וערך קלורי.
  • כאשר המחיר נמוך באופן חריג.

הממונה על התקינה מדגיש כי מוכרי המשקאות האלכוהוליים חייבים להחזיק בעסק את המסמכים המעידים על מקור הספקת הסחורה לעסק ולהימנע מקליטת סחורה זולה שמקורה לא מזוהה.

היצרנים של משקאות כוהליים חייבים להחזיק ברישיון היצרן בר תוקף מטעם משרד הבריאות.

 


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות