5  תוספי תזונה שאתם חייבים להכיר – כורכום, אומגה 3, קפאין, גוארנה ו-B12

5  תוספי תזונה שכדאי להכיר כדי לשפר את איכות החיים בקלות וביעילות

מדף תוספי התזונה עמוס ומגוון, וכדאי להכיר כמה מהם קצת יותר לעומק. מה שלא פחות חשוב הוא לשלב גם תזונה נכונה ופעילות גופנית, ולא לצאת מהנחה שתוספי תזונה לבדם יעשו את ההבדל

יתרונות כורכום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

יותר ויותר ישראלים הפכו את תוספי התזונה לחלק בלתי נפרד מחייהם, וכיום השימוש בהם הוא נפוץ הרבה יותר. תוספי תזונה אמנם אינם תחליף לתזונה נכונה או לפעילות ספורטיבית, אבל שילובם בתפריט ובאורח החיים יכול לחולל שינוי גדול.

5 תוספי תזונה שכדאי להכיר

לכל תוסף תזונה יש תרומה משלו, וכאן בחרנו להציג חמישה תוספי תזונה שונים שמתאימים לאוכלוסיות שונות – החל מספורטאים ועד צמחונים: מדובר בכורכום, אומגה 3, קפאין, גוארנה ו-B12.

אגב, למרות שכולם זמינים לרכישה על המדפים, טרם השימוש מומלץ להיוועץ ברופא או באיש מקצוע לגבי המינונים.

כורכום: עד לפני כמה שנים, כורכום נתפס בעיקר כתבלין מצוין עם צבע עז, אבל סגולותיו של הצמח הזה הופכות אותו לתוסף תזונה מבוקש. החומר הפעיל בו, כורכומין נמצא כבעל תכונות אנטי דלקתיות, נוגדות חמצון ונוגדות סרטן. על המדפים אפשר למצוא אותו במגוון תצורות – כמוסות, קפסולות ואפילו סירופ, ומגוון המחירים רחב מאוד. לעתים קרובות אפשר להשיג הנחה באמצעות רכישה באינטרנט.

אומגה 3: שמן אומגה 3 הינו שמן המורכב מחומצות שומן רב בלתי רוויות שאחראיות על תפקודים רבים ומגוונים בגוף. תפקידה העיקרי של אומגה 3 בגוף הוא לשמור על גמישות דופן התאים, והיא אף מסייעת לשמירה על תפקוד תקין של המוח, לאיזון רמות השומנים בדם, למניעת סרטן (במיוחד, סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן המעי הגס) ולשיפור מצב הרוח. בעולם בכלל ובישראל בפרט, רוב האנשים לא מקבלים מספיק אומגה 3 באמצעות תזונה, והפתרון הוא צריכתה באמצעות תוספי תזונה. התוספים מגיעים בצורות שונות,החל מכמוסות ועד סירופ ייעודי לילדים.

גוארנה: מדובר בצמח הידוע כממריץ ומחזק את הגוף. התוסף מגיע בצורה של תמיסות, ולא מעט ספורטאים אימצו אותו בגלל האפקט המעורר והממריץ שיש לכמוסות הגוארנה. המחיר נע סבים 60-80 שקל ל-60 כמוסות.

קפאין: קפאין הוא תוסף שמומלץ להכיר בעיקר אם אתם עוסקים בספורט, משום היותו ממריץ מאוד. בטבע ספורט קסטל מסבירים שהוא גורם להרחבת כלי דם מסוימים, להצרה של אחרים ולהגדלת הקיבולת לעבודת השרירים. עם זאת, יש גם אנשים שמגיבים לקפאין פחות טוב ומתלוננים על הפרעות שינה ובעיות במערכת העיכול. לאלה כמובן מומלץ לא לצרוך אותו או לפחות להפחית בצריכתו.
הוא יכול להגיע בכמוסות וגם כ"שוט", כאשר מחירן של כמוסות יכול לנוע סביב 70 ל-90 שקל ל-90 יחידות.

B12: ויטמין B12 הוא ויטמין חשוב ביותר להתפתחות ולייצור החומר הגנטי של התאים. הוא מפקח על תהליך היצירה של תאים חדשים בגוף ובעיקר כדוריות הדם האדומות. מחסור בוויטמין B12 עלול לגרום לחוסר איזון במערכות רבות בגוף. אם אתם צמחונים או נמנעים מאכילת בשר, יש סבירות שאתם סובלים ממחסור בוויטמין B12, אך גם מי שאינו צמחוני צריך להיות עם אצבע על הדופק.

תוספח תזונה של ויטמין B12 מגיעים במגוון צורות – החל מטבליות מציצה, דרך כמוסות לבליעה ועד תרסיס להתזה ישירות לגרון. יש גם תוסף B12 וחומצה פולית משולב, וכדי לדעת במה לבחור, מומלץ להתייעץ.

השילוב המנצח – תפריט מאוזן עם תוספי תזונה

חשוב להדגיש ששימוש בתוספי תזונה לא בא להחליף תפריט בריא ומאוזן הכולל ירקות, פירות, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים, אלא כשמם שם הם – מהווים תוספת.

יש אנשים שחושבים שאם הם נוטלים תוספי תזונה הם עשו את המיטב עבור הגוף שלהם, אבל זה כמובן לא מספיק. שילוב של תוספי תזונה ביחד עם תפריט בריא הוא הכרחי, ומומלץ כמובן לשלב גם פעילות ספורטיבית. אם אתם לא מתחברים לספורט קבוצתי כמו כדורגל או כדורסל, נסו למצוא את הספורט היחידני שעושה לכם טוב כמו אופניים או ריצות, והשקיעו באימונים בתדירות קבועה וגבוהה.

לבחור את החברה הנכונה – תוספי תזונה לא קונים מכל אחד

כאשר אתם מחפשים תוספי תזונה, עליכם לא רק לבחור את התוספים הנכונים אלא למצוא את החברה הנכונה. קנייה של תוספי תזונה ברשת טבע קסטל תאפשר לכם גם להתייעץ, גם לבחור מתוך מגוון רחב וגם למצוא מחירים הוגנים.

באתר של חברת טבע קסטל אפשר כמובן לא רק להזמין, אלא גם למצוא מידע רב על כל תוספי התזונה. מומלץ לקרוא ורק לאחר מכן לבחור בדיוק את תוספי התזונה שמתאימים לכם ביותר.



תגובות: 0

נגישות