בעקבות ההתעללות בקשישים: חוק המצלמות אושר בקריאה ראשונה

בעקבות ההתעללות בקשישים: חוק המצלמות אושר בקריאה ראשונה

אם יאושר חוק המצלמות, שנולד לאחר חשיפות בתקשורת של התעללות בקשישים, תהיה חובתהצבה והפעלה של מצלמות בכל מוסד שבו מתגוררים קשישים חסרי ישע

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החוק למניעת התעללות בקשישים חסרי ישע מתחיל להתגלגל, לאחר שהכנסת אישרה בקריאה ראשונה את החוק שיחייב כל בית חולים גריאטרי / מוסד סיעודי להתקין ולהפעיל מצלמות למעקב.

לפי החוק המוצע, מצלמות יותקנו הן במרחב הציבורי שבמחלקות והן במרחב הפרטי ויאפשרו השגחה בכל זמן בו המאושפז שוהה במחיצת מטפל.

החוק הוא פרי עבודה משותפת של מספר משרדי ממשלה, בהם משרד הבריאות ומשרד המשפטים, ונולד כתוצאה מכתבות מזעזעות בתקשורת על התעללות איומה בקשישים בבתי אבות.

לפי משרד הבריאות, לחוק יש שלוש מטרות:

א. הרתעה שתסייע במניעת פגיעה במאושפזים, ברווחתם ובשלומם;

ב. איתור מקרי פגיעה באמצעות בקרה;

ג. יכולת שימוש בתיעוד פגיעה שקרתה לצורך חקירה וענישה.

התיקון סמיך את שר הבריאות לקבוע הוראות לעניין מנגנון ההסכמה או ההתנגדות של מאושפזים להצבת מצלמות, ובפרט ביחס למאושפז שאינו מסוגל להבין בעניין ושלא מונה לו נציג חוקי המוסמך לקבל החלטה עבורו.

מאחר שתהליך חקיקה הוא בדרך כלל תהליך ארוך, תידרש הכנסת לעשות מאמץ ולאשר את החוק בהקדם, וזאת משום שאם החקיקה לא תושלם יצטרך להתחיל תהליך חדש בכנסת הבאה. משום כך, סגן שר הבריאות ליצמן ויו״ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת ח״כ אלי אלאלוף סיכמו להשלים את המשך החקיקה עוד במושב הכנסת הנוכחי.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות