ההבדל בין סוכן ביטוח לחברת ביטוח ישירה

ההבדל בין סוכן ביטוח לחברת ביטוח ישירה

הפרסומות של שני כהן אמנם מצחיקות, אבל ביטוח הוא לא עניין מצחיק, ויש הבדל בין חברת ביטוח לסוכן ביטוח. בכל זאת, הידע של סוכן ביטוח ברמת גן ככל הנראה רחב יותר לגבי מה שנעשה בעיר לעומת נציג שירות שיושב בפתח תקווה ומקריא פוליסות כתובות מראש

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)
אתם חושבים לקנות ביטוח חיים, ביטוח מבנה או כל סוג ביטוח אחר? לעיתים קרובות, אתם יכולים לעבוד ישירות מול חברת הביטוח במקום מול סוכן, אבל האם זה בהכרח כדאי?

בין חברות הביטוח הישיר לבין סוכני הביטוח מתחוללת מלחמה עזה. אלה אומרים "למה לכם לשלם עמלת סוכן יקרה?" ואלה אומרים: "מי יטפל בכם?". האם אכן יש יתרונות לעבודה מול סוכנות ביטוח מקומית, כמו סוכנות ביטוח ברמת גן למשל, על פני עבודה ישירה מול חברות הביטוח?

ראשית, כדאי לזכור שלא כל סוג ביטוח אפשר לעשות בכל חברת ביטוח ישיר. יש חברות ביטוח ישיר העובדות ללא סוכנים ופועלות רק בתחום הביטוח האלמנטרי – ביטוח רכוש, דירה ורכב, למשל. לכן, לפני שאתם פוסלים את האפשרות לעבוד עם סוכן ביטוח, ודאו שיש לכם אופציות אחרות בתחום הביטוח לו אתם זקוקים.

מחירים – לא בהכרח נמוכים יותר

סוכני הביטוח מקבלים עמלה מחברת הביטוח, זה נכון. לכאורה, העמלה הזו יכולה לעבור אליכם, ואתם יכולים לחסוך אותה.
מה שקורה בפועל הוא שלא תמיד העמלה הזו לכאורה, עוברת אליכם. לעיתים קרובות ההפרש בין עלות ביטוח ישירות מול החברה לבין ביטוח מול סוכן ברמת גן הוא נמוך הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

השוו מחירים, הגנות ופיצויים בצורה נכונה

לעיתים קרובות, הפוליסות שנמכרות ישירות לציבור שונות מאלה שנמכרות דרך סוכנויות ביטוח.
בביטוח דירה, ההגנות שתידרשו להן עשויות להיות מחמירות יותר בעבודה ישירות מול החברה, בהשוואה לעבודה מול סוכן מקומי שמכיר את העיר.
לדוגמה, אם אתם גרים ברמת גן בבית בן שני מפלסים, וחברת ביטוח אחת דורשת מכם שמערכת האזעקה תופעל בלילה גם במפלס התחתון, שאלו את עצמכם כמה יעלה לכם להתקין עוד לוח בקרה למערכת האזעקה.

סוכן ברמת גן, שיודע אילו שכונות רגישות יותר ואלו פחות, יכול להביא את חברת הביטוח לוותר על הדרישה הזו, או למצוא לכם חברה שמראש לא תדרוש אותה.

גם סכומי הפיצוי וגובה האחריות עשויים בהחלט להיות שונים: בביטוחים ישירים אלה עלולים להיות נמוכים יותר מאשר בפוליסות שנמכרות על ידי סוכנים.

מדוע זה כך? כדי להמריץ את הסוכנים למכור יותר פוליסות – דבר שעובד לטובתנו, כמובן.

כאשר אתם מקבלים הצעה לפוליסת ביטוח כלשהי, קראו טוב-טוב את ההצעה: ודאו שאתם משווים הצעות זהות – לא רק דומות – ושמה שיש בהצעה הוא מה שאתם צריכים.

סיבה נוספת לבחור בסוכן – המוטיבציה

זכרו שלסוכן יש תמריץ לייצג אתכם בצורה טובה ביותר. אם יש לכם יותר מפוליסה אחת אצלו, או שיש לכם ילדים וקרובים שיום אחד יצטרכו ביטוח, יש לכם יתרון גדול אצלו, הרבה יותר מאשר בחברת ביטוח גדולה.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות