ליווי כלכלי יכול מסייע בדרכים שלא הכרתם בניהול תקציב משפחתי ובגיוס אשראי לעסק

ליווי כלכלי יכול לסייע לכם בדרכים שלא הכרתם

ליווי כלכלי וייעוץ פיננסי נתפסים כתרופה בעת משבר – אך האמת היא שיועץ פיננסי הוא זה שמלכתחילה ימנע את הגעתכם למשבר או לקושי כלכלי. אם אתם מנהלים תקציב משפחתי ואם אתם עצמאים ועסוקים בגיוס אשראי לעסק – הנה מה שיועץ כלכלי טוב יכול לעשות בשבילכם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

יש דעה קדומה, לפיה יש רק סיטואציה אחת בה צריך לפנות ליועץ פיננסי – כשנמצאים במשבר. כשתזרים המזומנים לוקה בחסר, כשיש בעיה של גיוס אשראי, או כשפשוט מרגישים שההוצאות המשפחתיות גדולות בהרבה מההכנסות וצריך ליווי פיננסי שיעשה סדר בדברים.

זה נכון, אבל רק באופן חלקי.

אם נקלעתם למצוקה בתזרים המזומנים, אם אתם מנסים לבצע גיוס אשראי לעסק ונכשלים ואם יש לכם בעיות כלכליות חמורות – פנו ליועץ פיננסי לליווי כלכלי שיסייע לכם להיחלץ מהמצב הזה.

אבל אלו לא המצבים היחידים שבהם כדאי לפנות לליווי פיננסי. ניהול תזרים מזומנים מאוזן צריך להיות גם בשגרה ולכן אין שום סיבה לחכות לעת משבר. כדאי להתייעץ ולקבל ליווי כלכלי כשהמצב גם טוב ואפילו טוב מאוד, כדי לשמר אותו בצורה הזו.

אז מה בעצם התפקיד של יועץ פיננסי?

יועץ פיננסי הוא האיש שנכנס עמוק עמוק לנבכי ההכנסות וההוצאות שלכם. אם תרצו לקבל שירות מדויק ויעיל מהיועץ שלכם, היו מוכנים לחשוף בפניו את כל ההיבטים הכלכליים של החיים שלכם.

מדובר בתהליך שהוא לעיתים לא פשוט, בעיקר מבחינה מנטלית. הרי מי מאתנו שמח לתת למישהו זר הצצה אל הכיס שלנו? צריך לזכור שזהו חלק בלתי נפרד מליווי כלכלי, ואתם חייבים לבצע אותו במידה ואתם באמת רוצים שהתהליך יצליח.

היועץ הפיננסי מביט בנתונים שהגשתם לו ומסוגל לעשות גם כמה בדיקות משל עצמו. הוא יכול, למשל, לבדוק את נושא הביטוחים הכפולים, עניין שפוגע בתזרים מזומנים של לא מעט אנשים במגזר הפרטי. מדובר על ביטוחים שרכשתם עם השנים וכל ניהול תזרים המזומנים שלכם לוקה בחסר בגללו, משום שאפשר בקלות לגלות על מה אתם משלמים כפליים ולבטל חלק מהביטוחים.
עוד תפקיד של יועץ פיננסי בתהליך ליווי כלכלי, הוא לבדוק היכן הכסף שלכם נשמר וכמה בדיוק ממנו. פנסיות, קרנות השתלמות, קופות גמל – כל הדברים האלו שנשמעים לנו לפעמים כמו סינית, הם הלחם והחמאה של כל הבראה כלכלית שמתייחסת גם לכאן ועכשיו וגם לעתיד לבוא.

גיוס אשראי לעסק

גיוס אשראי הוא תחום בפני עצמו ובאמת שאפשר להרחיב עליו לא מעט. מדובר בשיקול קריטי בהיבט של תזרים מזומנים וההישרדות של עסקים קטנים ובינוניים, שהיא אף פעם לא פשוטה (אלא אם כן יש לכם הון התחלתי מכובד וגם הוא לא תמיד מספק).

יועץ פיננסי המספק לכם ליווי כלכלי צריך ויכול ללוות אתכם גם בתהליך הזה ולסייע לכם להתנהל מול הבנק. כדאי מאוד להקשיב למה שיש לו להגיד, משום שיש סיכוי טוב שהוא מכיר את המערכת אפילו מבפנים ויודע את כל הדרכים הנכונות לארגן לעסק שלכם תזרים מזומנים מאוזן שיתרום לאיתנות שלו.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



תגובות: 0

נגישות