בקרוב: יבוא אישי פשוט ומהיר גם בתחום השיפוצים וחלקי חילוף לרכב

בקרוב: יבוא אישי פשוט ומהיר גם בתחום השיפוצים וחלקי חילוף לרכב

הישראלים רגילים להזמין בגדים ותחפושות באינטרנט, אבל יבוא אישי של חלקי חילוף לרכב או יבוא אישי של פריטים לבית הוא מסובך וביורוקרטי יותר. היום הזמין משרד הכלכלה את הציבור להביע את עמדתו לגבי צו יבוא אישי שצפוי לשנות את הרגולציה ולהקל על יבוא אישי. יש לכם מה לומר? כדאי להזדרז…

תקנות יבוא אישי באינטרנט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם עומדים לשפץ את הבית – אולי כדאי שתמתינו קצת. בקרוב תוכלו כנראה להזמין מחו"ל מוצרים לשיפוץ הבית – כולל חומרי גלם, מבלי לחשוש מעיכובים ובעיות בייבוא.

זאת, במסגרת צו יבוא אישי שייכנס לתוקף בעוד מספר שבועות.

ולא מדובר רק בפריטים לשיפוץ הבית.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, הוציא היום לשימוע הערות הציבור את צו היבוא האישי, בהתאם להחלטת הממשלה 3423 מיום 11.1.18. הצו יקבע נורמות כלליות רוחביות שהן תוצרי הוועדה המשותפת של משרדי הכלכלה והאוצר, והן:

    1. המוצרים שנכללים במסגרת צו היבוא האישי: מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, תוספי מזון, חלפים לרכב ומוצרי תעבורה דוגמת כיסא תינוק לרכב, קסדות מוצרים למערכת בלימה, שואבי אבק, מקררים, מגהצים, מדיחי כלים, תנור, ציוד אלחוטי – מחשבים, טלוויזיות, טאבלטים, מדפסות ונוספים.
    2. הגדרה ברורה לכמות היבוא המותרת: בהתאם לצו, ניתן יהיה לייבא מוצרי צריכה עד 5 מוצרים או עד סך 1,000$ (ועד 30 יחידות) – הגבוה מבניהם, כל עוד מדובר ביבוא לצריכה אישית.
    3. קיצור זמני מתן אישורים ליומיים בלבד: מוצרים שיבואם מחייב אישור רגולטור, דוגמת דיסקיות למערכת הבלימה של רכב, המחייב אישור משרד התחבורה – יהיה על הרגולטור לספק את האישור ליבוא תוך יומיים.
    4. הכרה ביבוא אישי לכל תכולת הדירה: השקת מסלול הקלות ייעודי למייבאים מוצרים לצורך שיפוץ או בניית בית. תחת מסלול זה ניתן יהיה לייבא כמויות גדולות יותר מהכלל האמור, כאשר נטל ההוכחה כי מדובר במטרות בניה או שיפוץ, על המייבא.



האם מדינת ישראל פותרת את יוקר המחיה ומייצרת משבר אחר?

בסוף השבוע שעבר הפגינו יצרני טקסטיל ישראלים מיואשים בתל אביב, ואף חילקו חינם בגדים בכמויות עצומות. הסיבה היא המס שהצרכנים הישראלים משלמים כשהם קונים בחנות ישראלית, בעוד שהם פטורים ממס על הזמנת פריטי אופנה עד 75$ באינטרנט.

המשבר בענף האופנה כבר בא לידי ביטוי בקריסתה של רשת הוניגמן, שהחזיקה גם ברשת TNT, ובקריסת רשתות נוספות, וכפי שפורסם בפואנטה – לאחרונה הוגשה עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה ונגד שר האוצר בגלל אפליית המס.

אלא שלא נראה ששר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן מתכוונים לשנות את המדיניות, ואפילו להפך.

במשרד הכלכלה רואים בייבוא האישי כלי להפחתת יוקר המחייה, ומתבססים על דוח בנק ישראל לשנת 2017, שלפיו בתחומים שחשופים למסחר מקוון ולייבוא אישי ירדו המחירים באופן משמעותי בין השנים 2011-2017. מוצרים אישיים וקוסמטיקה ירדו בקרוב ל-20%, מערכות צפייה ושמע – ביותר מ-50%, הלבשה והנעלה – בכ-10%, ריהוט וציוד לבית – כ-15%.

עוד מתבססים על עמדה שהציגה רשות ההגבלים העסקיים כבר מספר פעמים.

במשרד הכלכלה אומרים כי השוק הישראלי חשוף ברמה נמוכה ליבוא בהשוואה לממוצע במדינות ה-OECD. לפי הנתונים – 10% סל הצריכה של משק בית בישראל מקורו בייבוא, לעומת 19% במדינות OECD.

השימוע הציבורי מיועד לשמוע את הציבור ולהפנים את הערותיו למשך 21 ימים. לאחר הליך זה, יחתום שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, על הצו והנורמות הרגולטוריות החדשות יכנסו לתוקף.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות