ביי ביי לקשיות השתייה בניו יורק? חוק חדש יאסור הגשת משקאות עם קשיות פלסטיק

ביי ביי לקשיות השתייה בניו יורק? חוק חדש יאסור הגשת משקאות עם קשיות פלסטיק

מוצרים חד פעמיים מפלסטיק תורמים תרומה גדולה לזיהום הסביבה. אם סמכתם על מיחזור פלסטיק, דעו שרק 9% מהפלסטיק ממוחזר – והיתר מגיע אל הקרקע ואל הים, אל הדגים, חיות הבר והציפורים ואל המזון שאנחנו אוכלים. אם יעבור בניו יורק החוק שיטיל איסור על שימוש בקשיות פלסטיק, מפרי החוק ייקנסו בסכומים גבוהים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

באפריל האחרון נסחף לוויתן לחופי ספרד, ובבטנו נמצאו עשרות קילוגרמים של אשפה, חלקה הגדול פלסטיק.

זו רק דוגמה עצובה אחת להשלכות של צריכת הפלסטיק המופרזת של בני האדם בכל העולם.

אפשר לצמצם בקלות את כמות הפלסטיק שהאדם מייצר ומשליך לפח לאחר שימוש אחד בלבד, צריך לשם כך מודעות וחקיקה.

לכן, כמה טוב לשמוע שלפחות בגזרת קשיות השתייה צפוי שינוי מבורך: עיריית ניו יורק תאסור ככל הנראה על שימוש בקשיות שתייה מפלסטיק.

את ההצעה מציע אחד מחברי עיריית ניו יורק, רפאל אספינל. לדבריו, חשוב שתושבי ניו יורק יבינו שקש מפלסטיק אינו מצרך חיוני, אלא מותרות, והמותרות הללו גורמים נזק אדיר לסביבה.



לפי התיקון המוצע, ייאסר על כל מקום לממכר מזון – בין אם בר, בין אם דוכן קטן ובין אם מזנון באיצטדיון – לשווק קשיות מפלסטיק לשימוש חד פעמי. קשים מנייר לא ייאסרו.

לדברי אספינל, תושבי ניו יורק אינם מודעים לעובדה שיש עוד סוגים של קשיות שתייה – שאינן מיוצרות מפלסטיק אלא מחומרים אחרים פחות מזהמים, כמו קשיות נייר, במבוק ואלומיניום.

כיום יש כ-60 מסעדות שכבר הפסיקו להשתמש בקשיות פלסטיק באופן וולנטרי. אם החוק יעבור, הקנס על הפרתו יחל ב-100 דולר.

כאמור, יש לקוות שהחוק יעבור ושהמלחמה בפלסטיק ובכלים חד-פעמיים לא תיגמר בחוק הזה בלבד. בביקורי בניו יורק לא יכולתי שלא להזדעזע מכמות כלי הפלסטיק החד-פעמיים שנעשה בהם שימוש בכל מקום, אפילו במסעדות (לאו דווקא מזון מהיר) ובבתי מלון.

חשוב לדעת שרק 9% מפסולת הפלסטיק ממוחזרת. בכל פעם שאתם בוחשים קפה ומשליכים כפית חד-פעמית מפלסטיק לאשפה, אתם תורמים עוד פסולת להרי הפלסטיק, שבסופו של דבר משפיעים על מי האוקיינוס, על בעלי החיים שנחנקים מהם ועוד.

לכן, הפחתת הפסולת היא חיונית וצריכה להתחיל במודעות של כל צרכן וצרכן. לא צריך חוק כדי לא לשתות עם קש, לא צריך חוק כדי להשתמש בבקבוק רב-פעמי ולא חד-פעמי, ולא צריך חוק כדי להספיק להתעצל ולהתחיל להיגמל מכוסות חד פעמיות.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות