מחירי תרופות מרשם יירדו בהדרגה. כחלון וליצמן רבים על הקרדיט

מחירי תרופות מרשם יירדו בהדרגה. כחלון וליצמן רבים על הקרדיט

ועדה משותפת של משרדי הבריאות והאוצר פעלה תקופה ממושכת כדי לשנות את מודל הפיקוח על מחיריהן של תרופות המרשם, והתוצאה היא מנגנון משופר. ראשון להוציא את ההודעה היה משרד האוצר, עם קרדיט לשר האוצר שחתם על הצו – ומיד אחר כך הוציא משרד הבריאות הודעה שבה מככב השר ליצמן כיוזם המהלך

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מחיריהן של תרופות המרשם בישראל צפויים לרדת, וזאת בעקבות שינוי במנגנון התמחור.

מדובר בתהליך הדרגתי, כאשר לפי המודל החדש הירידה המירבית בשנה הראשונה תעמוד על 10% ובשנה השנייה על 20%. לאחר מכן אין גידור. להערכת משרד האוצר, במחירי תרופות יקרות שינוי מודל הפיקוח יניב הוזלה ממוצעת של 5%.

הוזלת תרופות המרשם היא תוצאה של עבודה משותפת של משרדי האוצר והבריאות. בעקבות עבודת הוועדה, יוגדל הפיקוח על תרופות ללא תחרות, ובמקביל תהיה הקלה בפיקוח על תרופות שיש בהן תחרות.

כחלון וליצמן רבים על הקרדיט

מאחורי הקלעים של ההודעות לתקשורת בנושא הוזלת תרופות המרשם מתחולל קרב על הקרדיט.

הכותרת של הודעת משרד האוצר הייתה: "שר האוצר חתם היום על צו להפחתה משמעותית במחיר התרופות", וההודעה נפתחה בציטוט של השר משה כחלון: "מדובר בצעד נוסף להפחתת יוקר המחייה והנגשת הבריאות לציבור".

לעומת זאת, הכותרת של הודעת משרד הבריאות נוסחה כך: "ביוזמת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: אושר מהלך להוזלת תרופות מרשם.

ההודעה נפתחה כך – סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: ״מדובר בצעד חברתי נוסף למען ציבור החולים״ ומיד אחר כך כתוב: בשורה לחולים: בימים האחרונים נחתם ואושר מהלך לאומי שיזם סגן שר הבריאות ליצמן לשינוי מנגנון הפיקוח על המחירים המרביים המותרים לגבייה עבור תרופות מרשם. התקנות החדשות הינן תוצאה של עבודת וועדה מיוחדת שמונתה על ידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומטרתה הייתה בחינת מנגנוני הפיקוח על מחירי תרופות המרשם בישראל.

בסוף ההודעה מצוטט סגודים פרמן, סמנכ"ל תכנון תקצוב ותמחור, שאמר "אני מברך את השותפים שנרתמו לשינוי, ובכלל זה  נציגי משרד האוצר״.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות