מה עושים אם הסמארטפון נגנב? נתחיל בזה שחברת הסלולר חייבת לחסום אותו

הסמארטפון נגנב? חברת הסלולר חייבת לחסום אותו. הקנס על סירוב: 11 מיליון שקל

מה אמור אדם לעשות כאשר הסמארטפון נגנב? האם זה לא מובן מאליו שחברת הסלולר אמורה לחסום אותו? משרד התקשורת מצא את עצמו ללא יכולת לאכוף זאת על חברות הסלולר, אבל החגיגה נגמרה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

50 אלף מכשירים סלולריים נגנבים בישראל מדי שנה – כך נחשף הבוקר בדיון בוועדת הכלכלה שעסק בתיקונים להגברת האכיפה של משרד התקשורת.

כאן בפואנטה פרסמתי לפני מספר חודשים כתבה שעסקה בשורת הפעולות שצריך צרכן לבצע כאשר הסמארטפון נגנב – וזאת, על רקע הקמפיין של המשטרה שקרא לצרכנים לחסום את המכשיר באופן מיידי.

באותה עת הסתבר שלמרות שחסימת המכשיר על-ידי חברת הסלולר היא פעולה מתבקשת – החברות נמנעות מלעשות זאת והן גם לא נקנסות בשל כך.

הדיון היום בכנסת אמנם לא עסק לא רק בנושא הסמארטפונים הגנובים אלא במגוון קשיים שמשרד התקשורת נתקל בהם מול חברות התקשורת, אך מאחר שנושא גניבת הסמארטפונים הוא נושא כאוב במיוחד – כדאי לדעת על הצו שאישרה הוועדה בעניין זה. לפי התיקון הזה, חברה שלא תחסום את הקו כשלקוח מתלונן על מכשיר גנוב, עלולה להיקנס בסכום של 11 מיליון שקל.


סמנכ"ל הפיקוח של משרד התקשורת, איתן כסיף, סיפר בדיון: "היה לנו מקרה של לקוחה שגנבו לה את המכשיר והתקשרו באמצעותו לאריתריאה, ואי אפשר היה להטיל עיצום כספי על חברת התקשורת שלא חסמה את הקו".

הוא הוסיף כי מדי שנה נגנבים בישראל כ-50 אלף מכשירים סלולריים, לעתים תוך הפעלת אלימות: "מי שנפל קורבן לגניבה שרוי בסערת רגשות ולא חושב באותו רגע שעליו לחסום את הברזל של המכשיר, כדי למנוע שימוש בו. כיום החברות חייבות לחסום את המכשיר, כברירת מחדל, ברגע שהן מקבלות הודעה על גניבה, וכן להודיע ללקוח על אפשרות לחסום את השיחות היוצאות – אולם אם חברה לא עושה זאת לא ניתן היה להטיל עליה עיצום עד היום", אמר. הוא הוסיף כי לאחר אישור התיקון ניתן יהיה להטיל במקרה כזה עיצום של עד 11 מיליון שקל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות