ביטוח מס עבור קניות אונליין: הצרכנים מבטחים את עצמם מפני הפתעות מס. האם החגיגה תימשך?

ביטוח מס עבור קניות אונליין: הצרכנים מבטחים את עצמם מפני הפתעות מס. האם החגיגה תימשך?

ישראלים רבים רוכשים ביטוח מס עבור קניות באינטרנט, וכך לא משלמים מסים במקרה שהחבילה שהזמינו נבדקת ונדרש עבורה תשלום מסים כדי להכניסה לישראל. כעת דורש איגוד לשכות למסחר אם ביטוח מס הוא בכלל חוקי, ולחסום את הדרך העוקפת שמגדילה את הייבוא האישי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הישראלים מזמינים בהמוניהם באינטרנט, אבל למרות הניסיון שהם רכשו – רבים עדיין מוצאים את עצמם מופתעים ממסים וסכומים נלווים שלעתים נדרש מהם לשלם רק בעת ההגעה לארץ, מה שהופך בדיעבד את הקנייה ללא משתלמת.

אבל כצפוי, נמצאה דרך עוקפת. כדי לעשות קניות אונליין בראש שקט, יש כאלה שרוכשים "ביטוח מס".

המשמעות – הלקוח משלם סכום נמוך כלשהו, ואם החבילה שלו נדגמת והוא נדרש לשלם מס בלתי צפוי מבחינתו, החברה תשלם זאת במקומו.

התשלום לביטוח המס מתבצע במועד הקנייה, ואם תהיה דרישת מס מהאתר הקונה יקבל את המיסים ששילם חזרה.



אלא שבאיגוד לשכות המסחר ממש לא מרוצים מהמעקף הזה, ודורשים ממנהל המכס לפתוח בחקירה שתבדוק אם ביטוחי מס ביבוא אישי מסייעים להתחמקות מתשלום מס כחוק.
המכתב נשלח בעקבות כתבה שפורסמה בתוכנית "חי בלילה" בערוץ 12, שהדגימה כיצד אפשר לרכוש ביטוח מס למשלוח מעל 75 דולר – במקרה שהחבילה של הצרכן נופלת במדגם ומגיעה לבדיקה בלתי צפויה.
לפי דרישת איגוד לשכות המסחר, על המכס לפתוח בחקירה כדי לבחון האם לא מדובר בעידוד לאי תשלום מס ו/או עבירה על חוקי המס של ישראל.
את הפנייה שלח עו"ד שלומי לויה, היועץ המשפטי של איגוד לשכות המסחר, אל אבי ארדיטי, מנהל המכס.
להלן עיקרי הדברים מהמכתב שנשלח:
"כך עובדת שיטת ביטוח המס הפסולה: אותן חברות ישראליות מציעות לרוכשים לרכוש אצלן סוג של "ביטוח מס" בגין הרכישות המקוונות בחו"ל (מעל $75 ארצות הברית) – אם יידרש תשלום מיסים בגין אותה חבילה, אותן חברות ישראליות תשלמנה בפועל את כל המיסים הנדרשים. הצרכן כבר "קנה" מראש את ה"סיכון" שיידרש לשלם מיסים ולא יידרש לכל תשלום נוסף.
"אם החבילה תשוחרר ללא דרישה לתשלום מיסים, למרות שהייתה אמורה להיות ממוסה על פי דיני המס בישראל, הצרכן הישראלי שילם לאותן חברות ישראליות רק את עלות "ביטוח/מגן המס" שהוא נמוך כמובן משיעור המיסוי שהיה אמור לשלם בפועל לקופת אוצר המדינה עבור החבילה שהזמין. פעולה זו נוגדת באופן מובהק את תקנת הציבור ולטעמנו מתנוסס מעליה דגל שחור של אי חוקיות.
"נוכח האמור לעיל, נבקשך לפתוח בבדיקה וחקירה מידית של אותן חברות ישראליות על מנת לבחון אם לא דבק כתם פלילי בהתהלות זו של אותו "ביטוח/מגן מס"; האם אין בהתנהלות זו משום תמרוץ פסול להתחמקות מדיווח ותשלום מס כחוק; בחינה מחדש של מכלול נוהלי העבודה בעת שחרור משלוחים בייבוא אישי, כך שאפשרויות התחמקות ממס תיבלמנה".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות